Hejsa. Jeg skal bruge lidt hjælp til hvordan jeg kan se mine ntsc dvd'er. Min dvd er en Sony dvp-ns410, er kodefri og kan spille ntsc. Men er bange for at mit tv kun vil tage pal. Så skal bruge en måde at convertere til pal på... har set på converteren fra laserdisken.dk men 600 er lige lidt i overkanten syntes jeg... Nogen der har nogen forslag så ville jeg blive glad :D
Det jeg har gjort, er at køre min DVD gennem min video. Også fordi mit tv ikke kan køre NTSC. Jeg har 2 scartstik-udgange i videoen, og kører så bare på kanal 0. Det virker fint, og man sparer 600+.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Umidelbart virker det ikke rigtigt :/ davenport, kan du komme med mere specifik hvordan du har gjordt ? Altså hvilke kabler og diverse andet ? Jeg har tjekket dvd'en på andet fjernsyn og der går den igennem med farver med det samme, så det er fjernsynet...
Har dit tv flere AV kanaler? Så kan det være du skal skifte der. Jeg har AV 1-2-3, og den virker kun på AV1. Jeg har brugt almindelige scart mellem tv og video og dvd. (DVD til VHS gennem scartindgang 2, og scartindgang 1 fører op i tvet) Ellers er der nok ikke så meget andet at gøre, end at bide i det sure, og købe en converter. Men først: kontakt HIFI-klubben på:
Mit tv har kun en scart indgang, og jeg gjorde precis sådan som du også skreve. Virker desværre bare ikke og jeg tror du mener scart udgang fra video til tv ;) Da jeg ikke har VILDT mange film i ntsc endnu, så er det ikke noget jeg ofrer så mange penge på, men prøver da HIFI klubben. Skriver hvis jeg finder ud af noget, ellers må jeg jo vente til jeg får nyt tv.
#1 HeavyClaus 22 år siden
Jeg skal bruge lidt hjælp til hvordan jeg kan se mine
ntsc dvd'er. Min dvd er en Sony dvp-ns410, er kodefri og kan spille ntsc. Men er bange for at mit tv kun vil tage pal. Så skal bruge en måde at convertere til pal på... har set på converteren fra laserdisken.dk men 600 er lige lidt i overkanten syntes jeg... Nogen der har nogen forslag så ville jeg blive glad :D
Tak...
#2 filmz-Kadann 22 år siden
Så skal du nemlig have sådan en converter, eller afspille NTSC-filmene på en anden afspiller, f.eks. din computer eller lign.
Har du forsøgt om det kan lade sig gøre?
#3 filmz-vassago 22 år siden
#4 davenport 22 år siden
#5 HeavyClaus 22 år siden
#6 HeavyClaus 22 år siden
davenport, kan du komme med mere specifik hvordan du har gjordt ? Altså hvilke kabler og diverse andet ?
Jeg har tjekket dvd'en på andet fjernsyn og der går den igennem med farver med det samme, så det er fjernsynet...
#7 McPeter 22 år siden
#8 davenport 22 år siden
Ellers er der nok ikke så meget andet at gøre, end at bide i det sure, og købe en converter. Men først: kontakt HIFI-klubben på:
Hi-Fi Klubben Online
Mølbakvej 4
8520 Lystrup
Tlf: 7010 4434
Fax: 8743 2140
[email protected]
www.hifiklubben.dk
De plejer at kunne finde en løsning..
(Jeg er ingen ekspert i sådan noget her..;))
#9 HeavyClaus 22 år siden
Da jeg ikke har VILDT mange film i ntsc endnu, så er det ikke noget jeg ofrer så mange penge på, men prøver da HIFI klubben. Skriver hvis jeg finder ud af noget, ellers må jeg jo vente til jeg får nyt tv.
Mange tak for hjælpen indtil videre
#10 davenport 22 år siden