Gravatar

#11 Corgan 22 år siden

#9:

Er du 100% sikker på at det ikke er en indstilling du kan ændre i menuen på din dvd-afspiller?
Jeg havde nemlig samme problem (dog med en anden afspiller end den du har) og var derfor nede i en radio/tv forretning for at spørge om hjælp. De sagde at hvis der ikke var en ntsc/pal converter i tv'et, så var der ikke meget at gøre.
Det er der vist ikke på mit tv, men jeg fandt ud af at man i menuen på dvd-afspilleren kunne ændre på nogle instillinger.... jeg mener at den stod på "auto" ved region (eller noget i den stil). Den ændrede jeg så til "pal b" (mener jeg), og så virkede det.
Derefter kunne jeg se ntsc med farver.
Gravatar

#12 filmz-Alex Sønderby 22 år siden

Mener også der er noget der hedder Pal 60, som er på de fleste DVD-afspillere.. Prøv lige og se om du kan skifte til det, tror det er en slags omformer som er i DVDen..
Gravatar

#13 HeavyClaus 22 år siden

#11 og 12

Jeg har været inde i indstillingerne og den står til vise ntsc korrekt, for hvis jeg slukker den og hen til et andet tv viser den ntsc uden at rodde ved noget...
Og på mit eget fjernsyn kan jeg godt converetere et ntsc signal fra playstation til mit pal tv uden problemmer så kan man vel også til dvd ;)

Bare fortsæt med gode forslag, til sidst må der vel komme noget :P
Gravatar

#14 Hasselguff 22 år siden

Jeg ved også at selv en skod-billig dvd-afspiller som Matsui har en funktion hvor man kan vælge hvilket "tv" man ser sine film på. Hvis denne står på PAL kan også NTSC film ses på selv de ældste mono-tv sålænge der bare er et composite, scart eller s-vhs stik på. Mon ikke der så også er på din Sony?
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#15 Kalle Ferm 22 år siden

Nogle gange har billige DVDafspillere mange flere funktioner end de dyrere mærker.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#16 Hasselguff 22 år siden

Jeg synes ofte netop Sony har for få funktioner i forhold til den pris man betaler for varen - det lader til også at være tilfældet her...
Gravatar

#17 HeavyClaus 22 år siden

#14 - 16

Jeg ved godt at det lyder som det er dvd'en der skulle være problemet, men er hundred 100% sikker på det er tv'et. For som sagt hvis jeg piller dvd'en fra og sætter den til et andet tv, uden at ændre indstillinger så virker det helt fint... Den kan jo også godt vise filmene på mit tv, bare ikke i farver :(
mit tv er forresten et schneider... Hvis det skulle hjælpe :S

Men jeg prøver da lige at gå dvd'ens indstillinger i gennem en gang til for en sikkerheds skyld :P
Gravatar

#18 filmz-Kadann 22 år siden

#17 -

Problemet ligger nærmere i, at din DVD-afspiller ikke har en NTSC til Pal konverter, og derfor virker den på det andet TV, som sikkert kan vise NTSC.

Mit gamle TV understøtter ikke NTSC, men min afspiller har en konverter indbygget.. men jeg fandt først ud af, at det ikke kunne klare NTSC, da jeg købte en laserdics-afspiller, uden konverter.

Så, du har umiddelbart 3 muligheder:

Køb en NTSC -> Pal konverter
Køb et nyt TV
Køb en anden DVD-afspiller

Hvis du skal købe en anden afspiller, så kan jeg personligt anbefale en Pioneer. Du kan få en god afspiller fra Pioneer til ca. 1000 kr., som også er regionsfri.

Hvis du vælger et nyt TV, kan de fleste nyere TV afspille NTSC, men du skal selvfølig lige være sikker før du køber.. men jeg ved at de fleste Philips modeller understøtter NTSC, og det samme gør JVC, som også er relativt billige TV.

Jeg tror dog at den billigste løsning vil være at købe sådan en konverter.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#19 Hasselguff 22 år siden

I forlængelse af det corgan og jeg selv har forslået ovenfor bruger du selve din afspiller som PAL/NTSC converter og det er netop derfor, du skal stille på din billedinformation her. Det er dit tv som er for gammelt og har problemet, men det kan din DVD-afspiller som sagt eventuelt rede bod på...
Gravatar

#20 El vez 22 år siden

Fra #13 Jeg har været inde i indstillingerne og den står til vise ntsc korrekt.

Hvis dit tv ikke kan vise NTSC, skal dvd afspilleren vel stå til Pal?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: