For slet ikke at tale om DR 2: Dolph og Wulff, Abselutely Fabulous, Viden Om, West Wing, Deadwood, Musikprogrammet, Smack the Pony, Coupling, vedkommende dokumentar, Clement direkte. Og sidst men ikke mindst nogle af de bedste film, der vises i dansk tv i det rette billedformat!
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Juhuuu.. Vi får for 150 kr flere genudsendelser af svensk producerede programmer. Men at de vil til at have licens fordi vi kan tage radio over internettet på pc'en, den er lige skrap nok. Så kan de lave noget Sputnik agtigt, så det ikke vedkommer alle os andre der ikke gider høre radio eller se tv over nettet, i den dårlige kvalitet det nu bliver streamet i.
#11 - Hvis det var til mig, så nej. Jeg hører aldrig radio, men ser da både DR1 og DR2. Problemet er bare, at jeg ikke kan fravælge at se dem, hvilket jeg ville fremfor at betale 2200,-.
Ideen med statsstøttet TV og radio er at styrke bredden og kvaliteten i udbuddet for alle. Derfor er en sputnik løsning ikke så velegnet, da det er klart at der ville være færre betalere = dyrere pr person = færre, der har råd til det.
Jeg kan på en måde godt følge modviljen mod tvangen. Men på den anden side: vi betaler allesammen ligeligt til hospitaler, selvom fx rygere bruger dem mere, og den udgift kan man heller ikke vælge til eller fra. (jeg kan allerede høre modargumentet: alle kan få brug for sygehuset, men 1) det er med samme logik vel så den enkeltes problem og 2) man skal vel bare kunne købe sig til, når man får brug for det, ikke?)
Med andre ord: i mine øjne er et ordentligt medieudbud lige så vigtigt for et demokratisk og velfungerende samfund som et velfungerende sygehusvæsen. Af samme grund synes jeg ikke, at det giver mening at vurdere den enkeltes udbytte ift prisen, da det ikke er det, det handler om (ligesom det heller ikke ville give mening at vurdere sit udbytte af sygehusvæsenet ift. prisen).
Rent fairness mæssigt synes jeg faktisk at det er et større problem, at jeg ikke skal betale licens, fordi jeg hører radio/ser tv over nettet (mht. tv en smule forsinket, men det overlever jeg nok) på en projektor (som jo ikke har tv-tuner og derfor ikke tæller). Jeg er da glad for de ekstra penge, men jeg vil ikke klage i det øjeblik de laver det om til en skat istedet.
Nej, det er noget pladder at bringe sygehuse op, de er nødvendige for samfundet - det er der ingen som har bevist at DR er (og det lyder også som at åndsvagt argument).
Et andet DR kunne måske være det, men det nuværende forsøger at være et TV2 plagiat - men stats støtte.
Nu ser jeg meget, meget lidt tv - hverken DR eller andre kanaler, og vil derfor ikke diskutere DRs konkrete indhold. Så du kan sagtens have ret i anden del af din argumentation.
Men der er da ingen tvivl om, at det er argumentet om kvalitet og bredde, der er argumentet for at staten vælger at give DR særlige vilkår i forhold til kommercielle kanaler. Det afviser du jo så heller ikke, i kraft af at du skriver at et andet DR måske kunne være nødvendigt for samfundet.
Man kan selvfølgelig være uenig i, at statsstøttet højkvalitets tv er nødvendigt for samfundet. Personligt synes jeg udviklingen i mediebilledet i USA er skræmmende og et godt argument for at bevare statsstøttet (men selvfølgelig politisk uafhængigt) TV og radio.
Mig bekendt er der i øvrigt heller ikke nogen, der har bevist at sygehuse er nødvendige for samfundet, selvom Bush forsøger :-)
Jo sygehuse er nødvendige da alt for mange ville blive syge og dø ellers, dvs de tjener færre penge og der bliver færre penge betalt i skat.
Jeg afviser ikke man har en enkelt kanal som gennemgår de andre medier og påpeger hvis de har sagt løgn eller fordrejet tingene. Men at Jarl friis mikkelsen hiver tonedøve politikere ind og stå og synge er spild af alles penge.
#11 davenport 20 år siden
#12 tiny 20 år siden
#13 stefsims 20 år siden
Men at de vil til at have licens fordi vi kan tage radio over internettet på pc'en, den er lige skrap nok. Så kan de lave noget Sputnik agtigt, så det ikke vedkommer alle os andre der ikke gider høre radio eller se tv over nettet, i den dårlige kvalitet det nu bliver streamet i.
#14 ks 20 år siden
#15 vapor 20 år siden
#16 filmz-kaotmus 20 år siden
Jeg kan på en måde godt følge modviljen mod tvangen. Men på den anden side: vi betaler allesammen ligeligt til hospitaler, selvom fx rygere bruger dem mere, og den udgift kan man heller ikke vælge til eller fra. (jeg kan allerede høre modargumentet: alle kan få brug for sygehuset, men 1) det er med samme logik vel så den enkeltes problem og 2) man skal vel bare kunne købe sig til, når man får brug for det, ikke?)
Med andre ord: i mine øjne er et ordentligt medieudbud lige så vigtigt for et demokratisk og velfungerende samfund som et velfungerende sygehusvæsen. Af samme grund synes jeg ikke, at det giver mening at vurdere den enkeltes udbytte ift prisen, da det ikke er det, det handler om (ligesom det heller ikke ville give mening at vurdere sit udbytte af sygehusvæsenet ift. prisen).
Rent fairness mæssigt synes jeg faktisk at det er et større problem, at jeg ikke skal betale licens, fordi jeg hører radio/ser tv over nettet (mht. tv en smule forsinket, men det overlever jeg nok) på en projektor (som jo ikke har tv-tuner og derfor ikke tæller). Jeg er da glad for de ekstra penge, men jeg vil ikke klage i det øjeblik de laver det om til en skat istedet.
#17 Taxwars 20 år siden
Et andet DR kunne måske være det, men det nuværende forsøger at være et TV2 plagiat - men stats støtte.
#18 filmz-kaotmus 20 år siden
Men der er da ingen tvivl om, at det er argumentet om kvalitet og bredde, der er argumentet for at staten vælger at give DR særlige vilkår i forhold til kommercielle kanaler. Det afviser du jo så heller ikke, i kraft af at du skriver at et andet DR måske kunne være nødvendigt for samfundet.
Man kan selvfølgelig være uenig i, at statsstøttet højkvalitets tv er nødvendigt for samfundet. Personligt synes jeg udviklingen i mediebilledet i USA er skræmmende og et godt argument for at bevare statsstøttet (men selvfølgelig politisk uafhængigt) TV og radio.
Mig bekendt er der i øvrigt heller ikke nogen, der har bevist at sygehuse er nødvendige for samfundet, selvom Bush forsøger :-)
#19 Taxwars 20 år siden
Jeg afviser ikke man har en enkelt kanal som gennemgår de andre medier og påpeger hvis de har sagt løgn eller fordrejet tingene. Men at Jarl friis mikkelsen hiver tonedøve politikere ind og stå og synge er spild af alles penge.
#20 filmz-kaotmus 20 år siden
Der er jo en grund at jeg (næsten) ikke ser tv...