Gravatar

#11 El vez 21 år siden

Der er to aspekter i det:

1. Dem der i forvejen er venlige at skrive *spoiler* må vi gå ud fra ville kunne finde ud af at sætte et hak i kassen. At teksten er farvet så den skal markeres frem for der bare står *spoiler*, vil jeg mene er en stor fordel for dem der ikke vil læse spoilermaterialet, for selvom der står *spoiler*, kan man godt være uheldig at have læst lidt af posten alligevel. Ved at teksten farves og dermed skal markeres, sikrer man at spoilermaterialet holdes hemmeligt.

2. Dem der ikke kan finde ud af at skrive spoileradvasler. Ja, du har ret i at der er nogle der skriver spoilere uden at advare, men så har i nu en unik chance for at lære disse folk at gøre det, ved en nem løsning som man må sige dette er.

Hvis man er bange for folk ikke forstår hvad funktionen går ud på kan man skrive en lille hjælpetekst vedsiden af. Jeg forestiller mig der nederst i den grå linie vedsiden af 'Gem' knappen kunne være en kasse man kan krydse af, vedsiden af kunne der stå følgende tekst:

"Marker her, hvis du vil skrive din tekst med spoiler-advarsel.
Kryds af hvis du ved din tekst kan afsløre handlingsforløb eller afgørende plot i filmen. Andre brugere vil blive advaret om dette, så nye tilskuere ikke for ødelagt deres oplevelse inden de ser filmen."

På den måde får man lavet et nemt værktøj for dem der allerede ved hvordan man advarer, plus man forklarer overfor 'newbies' at det er en god ide at advare, hvis man skriver en spoiler - og se hvor nemt det er!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#12 filmz-WSTE_M 21 år siden

thumbs up! gode ideer, jeg støtter dem fuldt ud! :)
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#13 Zelle 21 år siden

#4 - Jeg har det på den præcis sammen måde med The Village ;D

Jeg støtter også op om det med en spoiler boks ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#14 filmz-thomas _h 21 år siden

endnu et smart tiltag, som en ekstra sikkerhedsfunktion, kunne faktisk tages direkte fra newz.dk af. I stedet for at "plus/minus"-funktion bliver brugt til at bestemme om et indlæg er for dumt til at læse, kunne man lave en knap hvor man kunne trykke hvis indlægget indeholdte spoilers. Og hvis 5+ (eller flere? eller færre?) brugere har trykket bliver indlægget enten skjult (som på newz), eller der bliver tilføjet spoilerwarning.
Gravatar

#15 Patriarch 21 år siden

lyder også cool
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: