#362 - Border Radio - $39.95 #363 - Mouchette - $39.95 #364 - Monsters and Madmen (boks, der indeholder B-filmene The Haunted Strangler, Corridors of Blood, First Man Into Space og The Atomic Submarine) - $79.95
Jeg har hidtil holdt mig fra at købe Criterions udgaver, fordi kvaliteten skulle være middelmådig. Jeg har til gengæld den gamle, engelske dvd af Yojimbo fra BFI, og jeg har også set filmen, da den for 4-5 år siden kortvarigt havde repremiere. Den er fantastisk, og man forstår godt, at Sergio Leone blev dømt for at have plagieret Kurosawa ved den italienske domstol: Lighederne mellem Fistful of Dollars og Yojimbo er ikke kun plotmæssige, men også tydeligvis stilistiske. Jeg glæder mig til at se den igen i en ordentlig udgave.
Sanjuro har jeg tilgode. Jeg køber helt sikkert sampakken.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#84 "Sanjuro" er fin underholdning og rigtig sjov, men man gør nok sig selv en tjeneste ved ikke at sammenligne den alt for meget med "Yojimbo". Tonen er temmelig anderledes og "Yojimbos" humor er, for det meste, en del mere sort. Desuden så har "Yojimbo" en bagvedliggende dybde som "Sanjuro" ikke har.
...og ja Leones kopiering er overraskende grov. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
- Paul Robeson: Portraits of the Artist (box-set): - The Emperor Jones/Paul Robeson: Tribute to an Artist - Sanders of the River/Jericho - Body and Soul/Borderline - The Proud Valley/Native Land´
- Bicycle Thieves - Green for Danger - When a Woman Ascends the Stairs - 49th Parallel
Gode titler. Skal i hvertfald ha' "Bicycle Thieves" og ikke mindst "When a Woman Ascends the Stairs".
#89 Jeg gik desværre glip af at se "When a Woman Ascends the Stairs" på det store lærred ved en Naruse-retropective i Tokyo sidste år. Og tidligere i år missede jeg også filmen, da den bliv vist på japansk fjernsyn. Der hviler åbenbart en forbandelse, der forhindrer mig i at se filmen. Men nu kan jeg i det mindste bestille den og være sikker at få den at se :)
Jeg kan forresten anbefale Naruses fremragende "Ukigumo", som nok regnes for at være hans største film i Japan. Under alle omstændigheder af filmcentret i Tokyo. Jeg foretrækker stadig Ozu, Mizoguchi, Oshima og Kurosawa, men Naruse er helt sikkert blandt de bedste.
#81 filmz-Bruce 19 år siden
#82 filmz-Le Samouraï 19 år siden
#52 - Yojimbo (remaster) - $39.95
#53 - Sanjuro (remaster) - $39.95
Yojimbo/ Sanjuro Collector's Box - $69.95
#362 - Border Radio - $39.95
#363 - Mouchette - $39.95
#364 - Monsters and Madmen (boks, der indeholder B-filmene The Haunted Strangler, Corridors of Blood, First Man Into Space og The Atomic Submarine) - $79.95
Læs mere på http://www.criterionco.com/
#83 filmz-Bruce 19 år siden
#84 filmz-Le Samouraï 19 år siden
Sanjuro har jeg tilgode. Jeg køber helt sikkert sampakken.
#85 filt 19 år siden
#86 Benway 19 år siden
...og ja Leones kopiering er overraskende grov. :)
#87 Bates 19 år siden
#88 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#89 JannikAnd 19 år siden
- Paul Robeson: Portraits of the Artist (box-set):
- The Emperor Jones/Paul Robeson: Tribute to an Artist
- Sanders of the River/Jericho
- Body and Soul/Borderline
- The Proud Valley/Native Land´
- Bicycle Thieves
- Green for Danger
- When a Woman Ascends the Stairs
- 49th Parallel
Gode titler. Skal i hvertfald ha' "Bicycle Thieves" og ikke mindst "When a Woman Ascends the Stairs".
#90 mr gaijin 19 år siden
Jeg kan forresten anbefale Naruses fremragende "Ukigumo", som nok regnes for at være hans største film i Japan. Under alle omstændigheder af filmcentret i Tokyo. Jeg foretrækker stadig Ozu, Mizoguchi, Oshima og Kurosawa, men Naruse er helt sikkert blandt de bedste.