Plan B på Frederiksborggade er et rigtig godt sted med masser af lækre øl. Café Viking på Ægirsgade på Nørrebro er en mere klassisk røgfyldt bodega. Men de har nogle helt unikke øl på fad, bl.a. flere af Mikkellers whiskey lagrede stouts. På Elmegade på det indre Nørrebro ligger min egen personlige favorit: Ølbaren. Deres priser er rimelige, men deres udvalg er forrygende med flere af verdens bedste mikrobryggerier på fad.
Jeg er nok ikke den bedste anmelder, når det kommer til burgere, da jeg ikke spiser stadset. Men den nyåbnede Burger & Bun På Istedgade (under en km. fra Mikkellers bar) lyder interessant med økologiske varer og bl.a. deres egen L.A. Lager, brygget af Mikkel, på menuen. Halifax på Frederiksborggade (lige overfor Plan B) er legendariske for deres amerikanske burgere...
Vær især opmærksom på lørdag da det er øllets dag, jeg ved i hvert fald at der bliver holdt rimelige store arrangementer i Kolding, og i lille Thisted er alle nørderne samlet i en hal.
Hallifax lige overfor plan B har et habilt batteri af burgere også Kalaset 100 meter derfra laver en god burger. Ikke langt fra Plan B ligger Ørsted som også høre til blandt KBH bedre ølbare.
Det er værd at starte på Plan B da det lukker kl 22. Deres øl på hane er billigere end andre steder og alt efter udvalget kan det være et super besøg.
Burger & Bun er ok. Jeg har dog kun spist der en gang, så måske næste gang er bedre eller slettere. Menuen bestod af en Americana-burger, fritter (de krydrede af slagsen, og så med persille-hvidløg-mayonaise-dip til) og en jordbærmilkshake.
Råvarerne er suveræne, mætter godt og længe, men tilberedningen er stadig lige lidt for haltende, forhåbentlig grundet den stadig store nysgerrighed for stedet. Denne stilner forhåbentlig lidt af inden alt for længe, for stedets egen skyld. Det er nemlig ret tydeligt de har for travlt til timing når fritterne er let slatne og uvarme, og burgeren heller ikke er for varm og når at blive kold før man er færdig. Milkshaken smagte dog perfekt. Det som kan få nogen til, forståeligt nok, at være særligt kritiske, er det jo ikke just er en helt billig pris de tager for deres mad, og prisen synes jeg ikke de lige nu lever helt op til. Men det skal nok komme, og jeg ser frem til næste besøg, ikke mindst for øllens skyld, som da skal prøves til deres BBQ-burger.
Jeg kan dog også anbefale Halifax, skønt, skønt burgersted.
Takker for buddende, Charlies Bar og Ølbaren på elmer skal ihvertfald prøves, har også hørt noget om den tatoverede enke.. ved så ikke hvad den er værd.
Jeg glemte helt at sige at stedet ikke er godt at spise på. Lokalet er småt, så er man der i myldringstid sidder man side om side med en lang kø, ikke så hyggeligt... Men skulle du komme forbi, må må du endelig give din vurdering af stedet :)
#1 chronaden 14 år siden
Skal en smut til hovedstaden weekenden efter denne, eneste planlagte er en tur på mikkellers nye ølbar, derefter er vi blanke.
Nogle der kender til nogle andre gode ølbarer og pub's i kbh?
Helst nogen med rigtig godt øludvalg samt god atmosfære/stemning.
Og så vil vi også gerne vide hvor man kan få byens bedste burger! :) (eller god mad generelt der ikke koster ALT for meget)
#2 JannikAnd 14 år siden
Jeg er nok ikke den bedste anmelder, når det kommer til burgere, da jeg ikke spiser stadset. Men den nyåbnede Burger & Bun På Istedgade (under en km. fra Mikkellers bar) lyder interessant med økologiske varer og bl.a. deres egen L.A. Lager, brygget af Mikkel, på menuen. Halifax på Frederiksborggade (lige overfor Plan B) er legendariske for deres amerikanske burgere...
#3 cyberzed 14 år siden
#4 jessup 14 år siden
Det er værd at starte på Plan B da det lukker kl 22. Deres øl på hane er billigere end andre steder og alt efter udvalget kan det være et super besøg.
http://www.halifax.nu/
http://www.oerstedoelbar.dk/default.asp
#5 Spanner 14 år siden
Er man til britisk øl og pubstemning er Charlie's et besøg værd
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#6 Muldgraver 14 år siden
Råvarerne er suveræne, mætter godt og længe, men tilberedningen er stadig lige lidt for haltende, forhåbentlig grundet den stadig store nysgerrighed for stedet. Denne stilner forhåbentlig lidt af inden alt for længe, for stedets egen skyld. Det er nemlig ret tydeligt de har for travlt til timing når fritterne er let slatne og uvarme, og burgeren heller ikke er for varm og når at blive kold før man er færdig. Milkshaken smagte dog perfekt. Det som kan få nogen til, forståeligt nok, at være særligt kritiske, er det jo ikke just er en helt billig pris de tager for deres mad, og prisen synes jeg ikke de lige nu lever helt op til. Men det skal nok komme, og jeg ser frem til næste besøg, ikke mindst for øllens skyld, som da skal prøves til deres BBQ-burger.
Jeg kan dog også anbefale Halifax, skønt, skønt burgersted.
#7 chronaden 14 år siden
Er der nogle af jer der kommer på Shamrock?
Burger & Bun lyder sq et besøg værd!
#8 Muldgraver 14 år siden
#9 chronaden 14 år siden
Hvilket sted er det du snakker om? :P
#10 Muldgraver 14 år siden