Gravatar

#191 chronaden 13 år siden

Nogen der har prøvet Mikkellers 1000IBU light? - nok den bitreste "oplevelse" jeg nogensinde har prøvet :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#192 jessup 13 år siden

Ilsø (191) skrev:
Nogen der har prøvet Mikkellers 1000IBU light? - nok den bitreste "oplevelse" jeg nogensinde har prøvet :P

Prøvede den 2 gange og jeg er meget enig - anden gang var mere for at hjælpe en ven af med en kæmpe fejltagelse. Ikke lighten kan drikkes men lighten er væmlig.
This is just until June
Gravatar

#193 OxxY 13 år siden

jessup (190) skrev:
Får mig en single hop IPA fra Mikkeler - Cluster. Jævnt kedeligt bekendskab - smager ok - men er vant til en lidt større smagsoplevelse i denne serie.

Det er vel bare en trist humle så :)

og 1000IBU light, er det bare 1000 IBU uden en masse malt til at afblancere skidtet? Det virker ekstremt og dumt :D Jeg er til selvafstraffelse, så kan være det skal præves ved lejlighed. Men kommer til at vente, ølbudgettet er brugt for den næste måneds tid efter turen til belgien :D

Gravatar

#194 jessup 13 år siden

#193 - kun 4.9 %
This is just until June
Gravatar

#195 Alex- 13 år siden

Man går aldrig galt i byen med en Hoegaarden, en god belgisk hvede øl som altid er mit fortrukne valg. Ellers er en Fynsk Forår også god, den har smag af hyldeblomst. Lyder underligt men smager forbandet godt på en varm sommeraften (som vi dog desværre ikke har så mange af lige pt..).
Gravatar

#196 chronaden 13 år siden

You must be crazy.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#197 OxxY 13 år siden

Hoegaarden er blevet noget tynd sjask efter Heineken købte bryggeriet. For en 10 år siden smagte den sku af Wit, Nu om stunder smager den bare af industri, selvom det er blevet bedre efter produktionen er blevet rykket tilbage til Hoegaarden igen, i stedet for at blive brygget i Liege, men der er stadig lang vej tilbage til fordums tid.
Gravatar

#198 OxxY 13 år siden

Ved ikke om jeg har sagt det før, men det tåler en gentagelse.

Alle der har hang til afrundet strongales, skal købe sig en Fullers Vintage og smide den i et skab en 3-5 år. Damn det er en god øl, hvis bare de kunne lave en lignende øl uden et par års lagring så ville verden sku være et bedre sted. Fik mig en 2006 i går, nammenam, og den virkede enda som om den ville blive bedre af et år eller to extra på hylden.
Gravatar

#199 jessup 13 år siden

OxxY (198) skrev:
Ved ikke om jeg har sagt det før, men det tåler en gentagelse.

Alle der har hang til afrundet strongales, skal købe sig en Fullers Vintage og smide den i et skab en 3-5 år. Damn det er en god øl, hvis bare de kunne lave en lignende øl uden et par års lagring så ville verden sku være et bedre sted. Fik mig en 2006 i går, nammenam, og den virkede enda som om den ville blive bedre af et år eller to extra på hylden.

Fik en del af dem år tilbage men har vist aldrig fået nogen med specielt mange år på bagen. Tror jeg ville have svært ved at lade den ligge.

Startede på en Black Rooster Hoptimizer igår (lukkede den med en champagne lukker så det går kun liiiige) - drak den færdig her til aften. Ikke en specielt komplseret øl men virkelig dejlig synd den ikke er lidt billigere - ville helst sikkert være en klædelig og konstant øl i mit køleskab.

Skal have en Citra fra Mikkeler og glæder mig afsindigt til den dejlige duft.
This is just until June
Gravatar

#200 OxxY 13 år siden

jessup (199) skrev:
Tror jeg ville have svært ved at lade den ligge.

Jeg pleger at skrive årstal på hvornår de tidligst og evt senest skal drikkes, og så ryger de ind bagerst i hjørneskabet. Jeg har ingen problemer med at lade dem stå når jeg ved at de bare bliver bedre og bedre for hver dag jeg ikkr rører dem. Så kan jeg jo tage en anden øl imens. Men det hjælper jo selvfølgelig også at have et lager af en størrelse der gør man kan tage en øl circus hver anden måned, og så holde rotationen. :D (edit: jeg gemmer typisk kun vintage ales og barleywines og en gang imellem stouts, medmindre bryggeren selv anbefaler at gemme dem)

Og så er det jo fint at nogen øl ikke vinder det store ved at blive liggende, og nogle meget aromafyldte øl ligefrem mister lidt ved at stå for længe.

Skriv ny kommentar: