Jeg har et par liggende. En Rasputin fra 2007-2008, en festival Mikkeler 2009 (1,5 l) jeg købte sammen med en anden som vi aldrig har fundet en lejlighed til at drikke (9-10%) og Mephistopheles Stout (16%)som er sat på flaske i Nov 2007, Den enste af dem jeg dog har gemt bevist er Rasputin.
Har smagt alle 3 før.
Aprpos det du er inde på kan du bekræfte at IPA helst skal drikkes friske? en ølpusher i jeg snakkede med i USA insisterede på det - smagen holden men næsen bliver svag?
De olier man trækker ud af humlen som afgiver dufte bliver omdannet til noget andet med tiden, kan ikke huske hvad helt præcist. Men aromaen aftager 100% med tiden, eller bliver ihvertfald ændret/nedtonet. Syntes dog det svinger lidt, men min erfaring med hjemmebryg er at de meget kraftige amerikanske humler forsvinder ret hurtigt hurtigt, og der er tydelig forskel allerede få måneder efter man har kommet dem på flaske.
Jammen det var jeg da glad for. Ville sku være ærgeligt hvis i havde syntes det var noget sprøjt når nu jeg havde rost dem sådan :D
Det var et rent held at de havde netop den årgang på Plan B.
Fik en Black Hole Bourbon for et par uger siden og fandt den fantatisk lækker og smooth smagte den så igen et par uger efter og magien var væk - samme sted men selvfølgelig ikke samme fustage. Begge gange var det tidligt på aftenen, inden verdenen blev sløret. Fik til gengæld en helt frisk IPA fra Amager bryghus og den var fantastisk - efterhånden et skidegodt bryggeri.
Mine udskejelser i ølverdenen har været lidt sparsomme på det sidste. Meen nu nærmer de mørke kolde tider sig, og der står en den sorte øl i skabet med datoen Efterår 2011 på :p
Og hvor fandt du Neither? Ville gerne smage en nemlig :)
Høkeren
Cool, så må jeg derind næste gang turen går til kbh. Kunne være man også skulle have sig en baginabox cider, specielt hvis de har en organic vintage :D
#201 jessup 13 år siden
Har smagt alle 3 før.
Aprpos det du er inde på kan du bekræfte at IPA helst skal drikkes friske? en ølpusher i jeg snakkede med i USA insisterede på det - smagen holden men næsen bliver svag?
#202 OxxY 13 år siden
#203 jessup 13 år siden
#204 chronaden 13 år siden
1) Tactical Nuclear Penguin
2) Sink the Bizmark
Exciting!
#205 OxxY 13 år siden
Jammen det var jeg da glad for. Ville sku være ærgeligt hvis i havde syntes det var noget sprøjt når nu jeg havde rost dem sådan :D
#206 jessup 13 år siden
Det var et rent held at de havde netop den årgang på Plan B.
Fik en Black Hole Bourbon for et par uger siden og fandt den fantatisk lækker og smooth smagte den så igen et par uger efter og magien var væk - samme sted men selvfølgelig ikke samme fustage. Begge gange var det tidligt på aftenen, inden verdenen blev sløret. Fik til gengæld en helt frisk IPA fra Amager bryghus og den var fantastisk - efterhånden et skidegodt bryggeri.
#207 jessup 13 år siden
http://www.ratebeer.com/beer/grassroots-cigar-city...
#208 OxxY 13 år siden
#209 jessup 13 år siden
Høkeren
#210 OxxY 13 år siden
Cool, så må jeg derind næste gang turen går til kbh. Kunne være man også skulle have sig en baginabox cider, specielt hvis de har en organic vintage :D