- Mikkeller: "Santa's Little Helper 2010" - Mikkeller: "Stella 1 Festival Edition 2010" - Mikkeller: "Draft Bear" - Port Brewing: "Shark Attack Double Red Ale"
Jeg er ikke den store fan af julebryg. Men "Santa's Little Helper" rammer rigtigt hver år, jeg er især pjattet med brugen af muskatnød. "Draft Bear" huskede jeg bedre, og "Stella 1" er måske lidt overvurderet og bestemt ikke bedre end en "Lion Stout". "Shark Attack" smagte jeg på "Øl" på Elmegade for et par år siden, og den levede totalt op til mit romantiske minde om den som en af de absolut bedste red ales. Dejligt forfriskende og frugtig og frisk overforbrug af humle.
Ikke ringe :) Jeg har ikke fået smagt Santas little helper endnu, og det gør mig ked. Tilgengæld fik jeg mig en St. Bernadus Abt 12 i går, det var længe siden jeg havde fået sådan en. Men som min kammerat sagde, "gammel kærlighed ruster ikke" :)
Nu må vi se om man kunne komme forbi en af de gode barer mellem jul og nytår og se om de stadig har lidt guf på hanerne :p
#46 Ja - Jule IPA. Santa´s har jeg ikke smagt i år - og det lader heller ikke til at jeg når det :) i får da godt nok sendt nogle ud af døren.
Sidder og venter på en stol jeg skal have leveret inden jeg skal hjem for julen og så kan jeg jo lige så godt smage på lagret- Bashah fra Brewdog bliver det til.
I øvrigt har jeg ladet mig fortælle at de er begyndt at handle Brew dog i Brugsen - de har vist haft 3 punk ipa for 50 kr. på tilbud for et par uger siden.
De havde brew dogs juleøl da jeg var i brugsen i går. Men jeg fik at vide fra mine sædvanelige øl-buddy at jeg skulle holde mig langt væk fra den, da den skulle være bombaderet med alverdens krydderier i julens navn (suk). Det var dog de eneste jeg så fra dem.
Antlion (45) skrev:
Jeg blevet helt vild med deres julebryg, så jeg købt ind af dem til juleaften i stedet for "Stille Nacht", der var lidt for pebret. :)
Det værste er nok at jeg kunne have fået stille nacht i københavn for den pris jeg gavfor slaapmutske her i århus. Og i den henseende derer slaapmutske bare ikke god nok :) Det er dog stadig en dejlig juleøl, selvom jeg nok stadig foretrækker den altid tilgængelige St. Feullin eller evt en St Bernadus ;)
Jeg tror ikke jeg har smagt Brew Dogs juleøl(og skal måske heller ikke med din advarsel) men ligesom Jannik and er det heller ikke en genre jeg går så meget op i. De sidste par år har jeg hentet en håndfuld belgisk julebryg af forskellig art ude i Emdrup og det er det primære og så en enkelt hist og her. Drikker ikke så meget belgisk bryg men de er nu meget gode til sæson bryg (Paaske, Jul).
De har brewdog 3 for 40 i superbrugsen, fik en punk ipa, 5 a.m Saint (amber ale) og en fruity bolnd ale, ikke ringe. De ser også ud til at føre pilsneren fast sammen med de 3. BEstemt ikke ringe, fordi både 5am og punk er dejlige øl med lidt humle i :)
#41 Spanner 13 år siden
Det er godt nok en skam. Især når den fesne snebajer sælger så meget som den gør
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#42 JannikAnd 13 år siden
- Mikkeller: "Santa's Little Helper 2010"
- Mikkeller: "Stella 1 Festival Edition 2010"
- Mikkeller: "Draft Bear"
- Port Brewing: "Shark Attack Double Red Ale"
Jeg er ikke den store fan af julebryg. Men "Santa's Little Helper" rammer rigtigt hver år, jeg er især pjattet med brugen af muskatnød. "Draft Bear" huskede jeg bedre, og "Stella 1" er måske lidt overvurderet og bestemt ikke bedre end en "Lion Stout". "Shark Attack" smagte jeg på "Øl" på Elmegade for et par år siden, og den levede totalt op til mit romantiske minde om den som en af de absolut bedste red ales. Dejligt forfriskende og frugtig og frisk overforbrug af humle.
#43 OxxY 13 år siden
Nu må vi se om man kunne komme forbi en af de gode barer mellem jul og nytår og se om de stadig har lidt guf på hanerne :p
#44 jessup 13 år siden
#45 Antlion 13 år siden
Jeg blevet helt vild med deres julebryg, så jeg købt ind af dem til juleaften i stedet for "Stille Nacht", der var lidt for pebret. :)
#46 JannikAnd 13 år siden
#47 jessup 13 år siden
Sidder og venter på en stol jeg skal have leveret inden jeg skal hjem for julen og så kan jeg jo lige så godt smage på lagret- Bashah fra Brewdog bliver det til.
I øvrigt har jeg ladet mig fortælle at de er begyndt at handle Brew dog i Brugsen - de har vist haft 3 punk ipa for 50 kr. på tilbud for et par uger siden.
#48 OxxY 13 år siden
Det værste er nok at jeg kunne have fået stille nacht i københavn for den pris jeg gavfor slaapmutske her i århus. Og i den henseende derer slaapmutske bare ikke god nok :) Det er dog stadig en dejlig juleøl, selvom jeg nok stadig foretrækker den altid tilgængelige St. Feullin eller evt en St Bernadus ;)
#49 jessup 13 år siden
#50 OxxY 13 år siden