Gravatar

#21 ks 19 år siden

Jeg synes også Desperation er en fremragende bog, men den foregår i et meget overnaturligt miljø langt det meste af tiden - så hvis det er realisme du går efter, så skal du nok holde dig fra Desperation.

#16 - Jeg har skrevet i en tidligere tråd om Stephen King om Dark Tower. Prøv at søg på det under tagwall, så kan du sikkert finde mine entustiaske kommentarer. De første 4 bøger er fremragende, de sidste 3 er sådan lidt middelmådige, men stadig en fascinerende verden.
Gravatar

#22 filmz-Orion 19 år siden

"Dyrekirkegården" er også god, den er edderbankme uhyggelig :) "Den Døde Zone" er ikke lige min favorit, men den kan læses.
"...and those black eyes roll over white..."
Gravatar

#23 dolphinfriendly 19 år siden

Jeg er slet ikke King fan, men har dog læst en del af ham alligevel. "Dragens Øjne" og "Needful Things" er umiddelbart de eneste jeg kan anbefale.

Gravatar

#24 ks 19 år siden

Start ikke med 'Eyes of the Dragon', den er noget anderledes end mange andre King bøger, og hvis man gerne vil have en fornemmelse for hans måde at skrive på, så er 'Eyes of the Dragon' i hvert fald en af de dårligere bøger at starte med, den er noget atypisk for ham. Det er King's forsøg på et eventyr, bygget op nogenlunde efter de gamle eventyrprincipper.. Jeg syntes egentlig ikke den var særlig god.
Gravatar

#25 McPeter 19 år siden

Kan ogsaa anbefale 'On Writing' der er en bog om hvordan man skriver, piftet op med en slags selvbiografi... Virkelig god underholdning. Manden har jo en superb humor naar han vil! :-)
Den er heller ikke saa tyk, saa skulle vaere overkommelig at komme igennem ret hurtigt...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: