Som overskriften fortæller: Jeg leder efter en suveræn fed Stehpen King bog - men hvilken...? Jeg har læst 'Knogler' - 'Misery' - 'Den Grønne Mil' og 'Dyrekirkegården'
Hvilken bog anbefaler Filmz.dk brugere mig at læse - det skal ikke være noget fler-binds værk - den skal være på dansk (gerne udgået, da jeg i så fald finder den hos en antikvar) - og den skal være en page-turner!!! :)
Giv et bud - og gerne hvorfor... :)
help me.....
Den bog der går igen flest gange her i tråden, er så den jeg vil starte med...
Uha, der er mange! Jeg vil anbefale dig "Ondskabens Hotel", "Det Onde", "Som En Ond Drøm", og også hans Richard Bachman bøger, især "Den Løbende Mand", "Tyndere" og "Den Lange Vandring". Ja, der er flere nu, men mon ikke nogle af dem jeg nævnte vil gå igen.
SOm skrevet i en anden tråd er "Opgøret" (den uforkortede udgave af "Slutspil") hans absolut bedste, men den er meget lang, så, hvis du er imod flerbindsværk er det måske ikke en ide (selvom det er én bog).
Eller vil jeg foreslå hans Richard Bachman bøger - de er relativt korte og meget indholdsrige, selvom der generelt ikke er så meget gys i dem.
//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Den eneste King bog jeg har stående på bogreolen og ikke gemt væk i kælderen er "Gerald's Game"... ved ikke hvad den hedder på dansk.
Den handler om Gerald som ynder at tage sin hustru med op i en afsideliggende hytte og kæde hende til sengen med håndjern i en sexleg. Problemet er bare at Gerald pludselig dør, men legen er i gang...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Men hvis du vil have page turners, kan jeg da også anbefale noget Dean R. Koontz. Han skriver måske ikke specielt fantastisk, men hans værker er lette at tygge sig igennem.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Lad være med at afskrive flerebindsværk....for It` er så meget bedre når man læser den, end den filmatiseret udgave. Den er i tre bind, men behøver bestemt ikke at blive læst i et stræk...og ellers vil jeg give #6 ret Koontz er letfordøjeligt underholdning på den fede måde...
#4: På dansk hedder den "Geralds Farlige Leg" - og ja, det er også en udmærket bog. Forøvrigt er det vist nok den bog, som har et svagt link til "Dolores Claiborne"-fortællingen.
#5: Personligt bryder jeg mig ikke om SK's fantasy-romaner - hverken "Dragens Øjne" eller hele "Dark Tower"-serien. Men det er selvfølgelig subjektivt.
Bortset fra fantasy-bøgerne har jeg dog endnu aldrig haft en dårlig oplevelse ved at læse en SK-roman - men, som yoshimura nævner er "Ondskabens Hotel" nok den bedste af hans 'almindelige' bøger.
//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
#1 filmz-Cyberdog 19 år siden
Jeg leder efter en suveræn fed Stehpen King bog - men hvilken...?
Jeg har læst 'Knogler' - 'Misery' - 'Den Grønne Mil' og 'Dyrekirkegården'
Hvilken bog anbefaler Filmz.dk brugere mig at læse - det skal ikke være noget fler-binds værk - den skal være på dansk (gerne udgået, da jeg i så fald finder den hos en antikvar) - og den skal være en page-turner!!! :)
Giv et bud - og gerne hvorfor... :)
help me.....
Den bog der går igen flest gange her i tråden, er så den jeg vil starte med...
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
#2 filmz-Orion 19 år siden
#3 filmz-jackjazz 19 år siden
Eller vil jeg foreslå hans Richard Bachman bøger - de er relativt korte og meget indholdsrige, selvom der generelt ikke er så meget gys i dem.
//JackJazz
#4 chandler75 19 år siden
Den handler om Gerald som ynder at tage sin hustru med op i en afsideliggende hytte og kæde hende til sengen med håndjern i en sexleg. Problemet er bare at Gerald pludselig dør, men legen er i gang...
#5 Winniepooh 19 år siden
#6 filmz-yoshimura 19 år siden
Men hvis du vil have page turners, kan jeg da også anbefale noget Dean R. Koontz. Han skriver måske ikke specielt fantastisk, men hans værker er lette at tygge sig igennem.
#7 davenport 19 år siden
#8 filmz-bullettooth 19 år siden
#9 filmz-jackjazz 19 år siden
På dansk hedder den "Geralds Farlige Leg" - og ja, det er også en udmærket bog. Forøvrigt er det vist nok den bog, som har et svagt link til "Dolores Claiborne"-fortællingen.
#5:
Personligt bryder jeg mig ikke om SK's fantasy-romaner - hverken "Dragens Øjne" eller hele "Dark Tower"-serien. Men det er selvfølgelig subjektivt.
Bortset fra fantasy-bøgerne har jeg dog endnu aldrig haft en dårlig oplevelse ved at læse en SK-roman - men, som yoshimura nævner er "Ondskabens Hotel" nok den bedste af hans 'almindelige' bøger.
//JackJazz
#10 ks 19 år siden
Hvis du gerne vil have en kortere bog, så vil jeg da anbefale "The Dead Zone", som ikke er mere end en 300-400 sider, og det er en fremragende bog.