Gravatar

#1 Michael Andersen 17 år siden

... en vittighed!

Prøv at se hvem Moviefone har valgt til vinderen af "Best Movie Villains of All Time".

Polls har det med at være ret ligegyldige, men den her tager alligevel prisen. Begrundelsen for valget er oven i købet ikke baseret særligt meget på filmene.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#2 MadMartigan 17 år siden

Det er jo helt til grin...

Hvor er...

The Joker (Jack Nicholson) (Min nr. 1)

Sauron
Saruman
Arthur Leigh Allen
John Doe (Seven)
Capt. Dudley Liam Smith
Angel Eyes
Frank (Henry Fonda)

og mange mange flere...............
I'm your huckleberry...
Gravatar

#3 The Insider 17 år siden

Ja, det er dæleme et sølle førstevalg. Langt ude. Den største omision må dog næsten være Arnold i den første Terminator-film. Weird. Men i det mindste fedt, at de inkluderede nr. 24 :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 filmz-Is 17 år siden

Det er godt at se at The Joker(2008) er i top 5.
Gravatar

#5 Kruse 17 år siden

Den bedste filmskurk bygger de på de bøger de har læst? Det lyder da rimeligt ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 tiany 17 år siden

#3 nu er nr.24 også en af de ultimative film-skurke, i hvert fald i min verden, det havde været ærgeligt hvis han ikke var med :)
Valar morghulis
Gravatar

#7 The Insider 17 år siden

#6, netop :-) Personligt synes jeg dog, han overhår hovedparten af resten på listen. Jeg ville selv smække ham i top 5 med Vader, Terminator og et par andre, jeg nok lige skulle gruble over...
War. War never changes.
Gravatar

#8 filmz-grev_michal 17 år siden

Helt enig. Mærkelig liste især #1 og #5 er da helt til grin...
Gravatar

#9 HonoDelLoce 17 år siden

En helt forskruet liste..

Selvom jeg er enige i et par af stykkerne på listen (deres tilstedeværelse, ikke deres placering) så er der mange der slet ikke har fortjent en plads på listen..

25. Faktisk blev jeg mest overrasket over at se Agent Smith på listen - men synes nu egentlig, det er meget fair.. Det er til dels Hugo Weaving, men han er altså en ekstrem badass bad guy!
24. Khan-duden holder jeg fra at kommentere, da Star Trek siger mig NADA..
23. Frank Booth - ærlig talt - jeg har ikke set Blue Velvet :D Men skal nok få det gjort..
22. Cruella de Vil.. Både og her.. På den ene side er hun en classic bad"guy".. Men alligevel finder jeg det.. Ja, urealistisk at hun er blandt de 25 største..
21. Alonzo Harris.. I'm gamed.. Denzel skal nok have æren for, at Alonzo-drengen virkede så badass som han gjorde/gør.. Men alt i alt synes jeg faktisk godt han kan holde på listen..
20. Lex Luthor - of course.. Der er slet ingen tvivl.. Den største helts største fjende..
19. Joan Crawford - mange år siden jeg har set Mommy Dearest, og husker den kun meget svagt.. Men husker til gengæld Crawford som væren en dum kælling.. Men en af verdens 25 største skurke..? Næppe..
18. T-1000.. Se, først tænkte jeg "selvfølgelig".. Robert Patrick spiller rollen som robot ekstremt.. Kedeligt - men det skal han jo også :) Det får det til at føle realistisk, og han er da en super-skurk på højde med de ondeste.. Men så tænkte jeg - hva så med Arnie i 1'eren..?
17. Dr. Christian Szell - puh ha, får stadig myrepatter ved tanken om ham.. He's on..
16. Annie Wilkes - get her off.. ! Måske er det bare fordi filmen aldrig har virket på mig.. Bogen er jeg vild med, og hvis det var i bøger - så kunne hun godt retfærdiggøres på listen..
15. Tom Powers.. En værdig kandidat, der da selvfølgelig skal være en mobster på listen.. Desværre er han bare ikke den største i mine øjne..
14. Mrs Iselin.. Jeg så først The Manchurian Candidate fra 62 for et kort stykke tid siden, da jeg så nyfortolkingen og da syntes, at jeg skyldte mig selv den tjeneste at se originalen.. Og må sige at Mrs Iselin deri var en coldhearted bitch, der ku få myrepatterne til at titte frem over alt på kroppen.. Så i og for sig er det vel meget okay at hun er med på listen..
13. Freddy Krueger.. No introduction needed - selvfølgelig er han med..
12. Michael Meyers - det samme som med Freddy-drengen.. Men hvor er Jason ?
11. Harry Powell - truth be said - Night of the Hunter er endnu en af filmene på min to-see-liste.
10. Queen (fra Snehvide) - det samme som med Cruella.. En fin nok skurk til de mindste - men blandt de 25 største?
9. Max Cady - puh ha, Cape Fear er en af de få film, jeg stadig ikke har lyst til at se igen (til trods for at jeg har set den et par gange ;) ) - De Niro i rollen som stalker løber mig koldt ned af ryggen, og han kan godt forsvares på listen..
8. Hans Gruber.. Da McClane er en af de største helte i nyere tid, må hans modstandere jo også være nogle af de største skurke.. Og The One To Overshine Them All - Gruber - skal da også være med ..
7. Chigurgh - filmen er ekstrem fed, og således er han da en ganske ond skurk.. Men ikke på min top25 - og da slet ikke så højt..
6. Goldfinger.. Der skal da også en Bond-skurk med.. Men ikke lige Goldfinger.. Han er for meget The Brain til at jeg egentlig synes at huske ham som en af de største skurke (selvom han jo selvfølgelig er bagmanden bag de onde gerninger, så skræmmer dem, der gør gerningerne bare mere).. Så så jeg heller Jaws på listen - f.eks.
5. The Joker - det skal jeg ikke kunne sige (få herinde kan ;) ) - men han virker da meget ond.. Men det vil jeg hellere udtale mig om om lidt mindre end to uger ;)
4. Hannibal Lecter.. Igen er der ingen tvivl.. Han skal jo være med.. Ikke mindst fordi han jo bare æder de konkurrenter, der kunne holde ham af listen..
3. Wicked Witch of the West.. Synes nu mest hun er med bare fordi filmen er en klassiker.. For meget har hun intet at gøre på listen, og jeg kunne finde 100 skurke jeg ville smide på før hende..
2. Darth Vader - lige så sikker på listen som Hannibal.. Af den simple grund, at selvom man ikke er super begejstret for Star Wars-filmene, så husker (og efterligner) man jo alligevel den dybe stemme, de dybe, distortede åndedrag og nynner hans theme når man tænker ondt..
1. Lord Voldemort - her må jeg simpelthen grine.. Jeg læser ikke Harry Potter-bøgerne, og det kan godt ske han er en badass deri.. Men i filmene fremstår han jo aldrig som rigtig farlig..

Puuuh ha - en alt for lang smøre.. Men uden lige at tælle efter, så er jeg vel egentlig half-and-half enig i listen.. Men på ingen måde i placeringerne..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 wimmie 17 år siden

Der er mange gode på listen, men der mangler nu også en hel del... 1'eren giver jeg ret i er ret malplaceret - i filmen virker Lord Voldemort ikke særlig frygtindgydende, men måske skal man bare have læst bøgerne...

Synes bestemt at Annie Wilkes fra Misery hører til her, og efter min mening kunne hun sagtens placeres højere på listen; hun er simpelthen for creepy - både i bogen og filmen :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: