Man kan sagtens diskutere at Operation X og Spiegelhauers metoder er dumme osv.
Men faktum er at i netop dette program med de clairvoyante, så kan der jo ikke være tale om andet end fup og en leg med folks følelser fra de clairvoyantes side. Netop det som #15 siger, så kan det jo ikke passe at Operation X har lavet en hjemmeside 2 dage efter de besøgte ham, da muldvarpen jo i sandhed var en muldvarp og ikke homoseksuel der havde mistet en kæreste der lignede Morten Spiegelhauer i en motorcykel ulykke osv. som den clairvoyante siger.
Og derfor kan jeg sagtens forstå den harme som folk har over hvis det er sandt det som Operation X siger. Jeg mistede min far for 3 år siden, og hvis jeg fik muligheden for at tale med et menneske som kunne kommunikere med ham, ville jeg da give det en chance (en skeptisk chance...men alligevel). Men hvis jeg så efterfølgende fandt ud af at stodderen bare havde siddet og refereret ting han havde fundet på Internettet, så havde jeg sgu også flået hovedet af ham. Men igen...det er bare min mening.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Problemet er at det snyder de svageste - enten intellektuelt eller følelsesmæssigt svage. Folk der f.eks. lige har mistet en de havde meget nær er let bytte og bør beskyttes.
Hvad angår beviser - Man må jo heller ikke markedsføre ting som værende godt for helbredet hvis ikke det kan dokumenteres. Der bør være en grænse... det er der så også men den er tydeligvis ikke vidtgående nok.
Husker i sagen med ham gutten der sagde han kunne forudsige et barns køn ved hjælp at et hår fra forældrene (tror jeg nok). De skulle bare sende ham en beskeden sum penge (og et hår?) og så kunne han sige hvad køn barnet blev. Han lovede endda at hvis han tog fejl kunne man få sine penge retur! Det er jo win/win ... eller hvad? Det er ikke svært at regne ud at manden tjente en god slat selvom han skulle betale halvdelen tilbage ;)
Mener han blev dømt for bedrageri - jeg kan ikke se nogen forskel på det og så på hvad alle de andre laver. Vi beskytter også folk mod pyramidespil, hazzard, osv, osv... ting som man jo også bare kunne sige var op til folk selv.
Det er blot fordi der er tale om "tro" og "religiøsitet" at vi bliver vi berøringsangste... Som om at tro og religiøsitet skulle have særstatus over for alt muligt andet bedrag og/eller tvangstanker.
#22 Så lidt i korte træk an blanding af ham der lavede tricket med håret og så en kombination med jehovas vidner når de kommer og banker på døren hos efterladte (ikke at jeg generelt har noget mod jehova ellers, men synes deres trick med at dukke op til folk der lige har mistet deres kære er ret uetiske).
#22Det er blot fordi der er tale om "tro" og "religiøsitet" at vi bliver vi berøringsangste... Som om at tro og religiøsitet skulle have særstatus over for alt muligt andet bedrag og/eller tvangstanker.
Helt enig!!! Jeg er selv protestant og ja, jeg ER troende! Men det skal jeg IKKE pådutte nogen anden. INGEN andre skal berøres af mit valg. Jeg kan grine af religion. Religion skal være sekulariseret i samfundet. Hvis andre vil håne og spotte religion og kalde det bedrag eller tvangstanker, så skal de da være velkomne og jeg kan da sagtens se fornuften i det. Jeg kan jo ikke bevise noget, det er jo ren tro og det er da muligt jeg tager fejl :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 - Martin Hulbæk er fuld af løgn. Uanset om siden er oprettet 2 dage senere eller ej, så er oplysningerne fiktive, og som clairvoyant kunne han ikke kalde deres bluff - det gør ham i sig selv til en fupmager, og Operation X' anklage står nogenlunde intakt.
Forklarinerne på den hjemmeside er en ynkelig forbryders sidste forsøg på at opnå sympati og redde sin virksomhed efter landsdækkende ydmygelse. Man skal ikke være særlig dygtig til at læse folk for at se på optagelsen fra i går, hvad den mand har gang i - han halvt indrømmede sin forbrydelse, da han svedende kom til at sige "det beklager jeg" til Spiegelhauer.
The only way to beat a troll is to not play their game.
#25 Ja også det jeg mest tror om hans artikel. Det var jo så tydeligt at de fleste der blev konfronteret begyndte at svede, blev røde i hovedet m.m. Glæder mig til næste afsnit i næste uge :)
#21 Guts 17 år siden
Men faktum er at i netop dette program med de clairvoyante, så kan der jo ikke være tale om andet end fup og en leg med folks følelser fra de clairvoyantes side. Netop det som #15 siger, så kan det jo ikke passe at Operation X har lavet en hjemmeside 2 dage efter de besøgte ham, da muldvarpen jo i sandhed var en muldvarp og ikke homoseksuel der havde mistet en kæreste der lignede Morten Spiegelhauer i en motorcykel ulykke osv. som den clairvoyante siger.
Og derfor kan jeg sagtens forstå den harme som folk har over hvis det er sandt det som Operation X siger. Jeg mistede min far for 3 år siden, og hvis jeg fik muligheden for at tale med et menneske som kunne kommunikere med ham, ville jeg da give det en chance (en skeptisk chance...men alligevel). Men hvis jeg så efterfølgende fandt ud af at stodderen bare havde siddet og refereret ting han havde fundet på Internettet, så havde jeg sgu også flået hovedet af ham.
Men igen...det er bare min mening.
#22 Patriarch 17 år siden
Problemet er at det snyder de svageste - enten intellektuelt eller følelsesmæssigt svage. Folk der f.eks. lige har mistet en de havde meget nær er let bytte og bør beskyttes.
Hvad angår beviser - Man må jo heller ikke markedsføre ting som værende godt for helbredet hvis ikke det kan dokumenteres. Der bør være en grænse... det er der så også men den er tydeligvis ikke vidtgående nok.
Husker i sagen med ham gutten der sagde han kunne forudsige et barns køn ved hjælp at et hår fra forældrene (tror jeg nok). De skulle bare sende ham en beskeden sum penge (og et hår?) og så kunne han sige hvad køn barnet blev. Han lovede endda at hvis han tog fejl kunne man få sine penge retur! Det er jo win/win ... eller hvad? Det er ikke svært at regne ud at manden tjente en god slat selvom han skulle betale halvdelen tilbage ;)
Mener han blev dømt for bedrageri - jeg kan ikke se nogen forskel på det og så på hvad alle de andre laver. Vi beskytter også folk mod pyramidespil, hazzard, osv, osv... ting som man jo også bare kunne sige var op til folk selv.
Det er blot fordi der er tale om "tro" og "religiøsitet" at vi bliver vi berøringsangste... Som om at tro og religiøsitet skulle have særstatus over for alt muligt andet bedrag og/eller tvangstanker.
#23 cyberzed 17 år siden
#24 filmz-Bruce 17 år siden
Helt enig!!! Jeg er selv protestant og ja, jeg ER troende! Men det skal jeg IKKE pådutte nogen anden. INGEN andre skal berøres af mit valg. Jeg kan grine af religion. Religion skal være sekulariseret i samfundet. Hvis andre vil håne og spotte religion og kalde det bedrag eller tvangstanker, så skal de da være velkomne og jeg kan da sagtens se fornuften i det. Jeg kan jo ikke bevise noget, det er jo ren tro og det er da muligt jeg tager fejl :)
#25 Riqon 17 år siden
Forklarinerne på den hjemmeside er en ynkelig forbryders sidste forsøg på at opnå sympati og redde sin virksomhed efter landsdækkende ydmygelse. Man skal ikke være særlig dygtig til at læse folk for at se på optagelsen fra i går, hvad den mand har gang i - han halvt indrømmede sin forbrydelse, da han svedende kom til at sige "det beklager jeg" til Spiegelhauer.
#26 icetea 17 år siden
#27 akerman 17 år siden
#28 Slettet Bruger [4126246898] 17 år siden
Klik programmer, vælg M-R og find Operation X på listen, så ligger afsnittet 'De falske åndemagere' der til frit udsyn.
#29 akerman 17 år siden
Tak!
Skræmmende - men hvad gør de når det er ældre mennesker, eller andre hvor der ikke lige ligger en biografi på nettet ??
#30 davenport 17 år siden