På siden, der ikke går ind for dødsstraf, hvis jeg ikke tager helt fejl? :)
Nej, det tager du ikke fejl i :)
eg siger bare, at den pædofile ikke vil gøre mere skade, når først han er død, og at dette kan betyde en del forebyggede forbrydelser i sidste ende.
Den påstand er jo svær at argumentere mod, og det er selvfølgelig rigtigt, at en død pædofil ikke forgriber sig på flere børn (ellers ville det vel være en skummel afart af nekropædofili?). Men statistisk set gør det ingen forskel hvor mange man spærrer inde eller slår ihjel, det ændrer ikke på kriminalitetsniveauet.
Men hvis vi ser bort fra de lidt mere teoretiske situationer, så kan vi da i det mindste blive enige om, at jeg ikke er for døddstraf, dels af ovennævnte grund, dels fordi man stort set aldrig kan være sikker på, at den pågældende er skyldig.
Til dem der er interesserede i emnet og hvordan Danmarks retssystem, dømmer i forskellige sager, er der her en optegnelse af domme i forskellige sager med misbrug af børn.:
Dette er bare et eksempel på det jeg har nævnt før, med hensyn til mgl straf, grundet mgl. beviser.
"Vestre Landsret: 3 måneders fængsel En 41-årig mand fik sin 4-5-årige steddatter til at tage på hans penis, mens han onanerede til sædafgang. Kun bevist, at overgrebet fandt sted én gang, selv om tiltalen lød på flere gange."
- det jeg vil pointere er, at det er utroligt svært at bevise, hvor mange gange en far f.eks. har forulempet sit barn. Der er sku stor forskel på om det er 1 gang eller hele barnets liv.
Næ, hvis man en gang har forgrebet sig, så skal man miste pikhovedet og have nosserne skåret af. Der er ingen formildende omstændigheder, der er intet der kan undskylde det, een gang svin - altid svin!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
"Vestre Landsret: 4 måneders fængsel betinget af bl.a. 100 timers samfundstjeneste Mens hun sov, slikkede og befølte en 46-47-årig mand sin 10-årige adoptivdatter på brysterne, mens han førte hendes hånd ned til sin penis. En anden gang førte han en finger op i skeden på hende og følte hende på brysterne. Derudover kyssede han en anden 12-13-årig pige på brysterne og forsøgte at tungekysse hende. Betinget dom på grund af gode personlige forhold, ligesom manden indtog en vigtig forældrefunktion for sin steddatter."
- han slipper altså for fængsel fordi "manden indtog en vigtig forældrefunktion for sin steddatter."
Er der nogen der gider forklare mig det logiske i det?
Tja, jeg kan ikke forklare det. Dog vil jeg gøre opmærksom på, at det notorisk er lægdommerne, der vil dømme mildt i såvel volds- som pædofilisager, så skyd skylden på den almindelige dansker, ikke på juristerne.
#105 Det var nok den pædofile Lyngby dommer som gjorde sin indflydelse gældende. Han var måske personlig ven med den rare stedfar, som havde en vigtig forældrefunktion for steddatteren han havde gode sexuelle relationer med :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#101 myggen 20 år siden
Nej, det tager du ikke fejl i :)
Den påstand er jo svær at argumentere mod, og det er selvfølgelig rigtigt, at en død pædofil ikke forgriber sig på flere børn (ellers ville det vel være en skummel afart af nekropædofili?). Men statistisk set gør det ingen forskel hvor mange man spærrer inde eller slår ihjel, det ændrer ikke på kriminalitetsniveauet.
Men hvis vi ser bort fra de lidt mere teoretiske situationer, så kan vi da i det mindste blive enige om, at jeg ikke er for døddstraf, dels af ovennævnte grund, dels fordi man stort set aldrig kan være sikker på, at den pågældende er skyldig.
#102 filmz-Dennis 20 år siden
Jyllands Posten
#103 filmz-Dennis 20 år siden
Dette er bare et eksempel på det jeg har nævnt før, med hensyn til mgl straf, grundet mgl. beviser.
"Vestre Landsret: 3 måneders fængsel
En 41-årig mand fik sin 4-5-årige steddatter til at tage på hans penis, mens han onanerede til sædafgang. Kun bevist, at overgrebet fandt sted én gang, selv om tiltalen lød på flere gange."
- det jeg vil pointere er, at det er utroligt svært at bevise, hvor mange gange en far f.eks. har forulempet sit barn. Der er sku stor forskel på om det er 1 gang eller hele barnets liv.
#104 davenport 20 år siden
Der er ingen formildende omstændigheder, der er intet der kan undskylde det, een gang svin - altid svin!
#105 filmz-Dennis 20 år siden
Men læs lige flg.:
"Vestre Landsret: 4 måneders fængsel betinget af bl.a. 100 timers samfundstjeneste
Mens hun sov, slikkede og befølte en 46-47-årig mand sin 10-årige adoptivdatter på brysterne, mens han førte hendes hånd ned til sin penis. En anden gang førte han en finger op i skeden på hende og følte hende på brysterne. Derudover kyssede han en anden 12-13-årig pige på brysterne og forsøgte at tungekysse hende. Betinget dom på grund af gode personlige forhold, ligesom manden indtog en vigtig forældrefunktion for sin steddatter."
- han slipper altså for fængsel fordi "manden indtog en vigtig forældrefunktion for sin steddatter."
Er der nogen der gider forklare mig det logiske i det?
#106 davenport 20 år siden
/ironi off
#107 myggen 20 år siden
#108 filmz-Bruce 20 år siden