Hvorfor "men"? Hvorfor så ikke gøre det? Fordi det ikke nødvendigvis er forebyggende? Det er da bedre at være på den sikre side - og pædofile kan man aldrig have for få af. :)
Hvis du nu lod være at klippe resten af min sætning væk, ville det jo også fremgå, at jeg ikke tror på den forebyggende effekt.
Dødsstraf vil da nedsætte kriminaliteten i et vist omfang.
Det er jo lige præcis det jeg mener det ikke gør. Selv om det virker logisk, så er der ingen undersøgelser der understøtter det.
Det skal selvfølgelig kun gælde dem, der er blevet dømt for at have krænket et barn seksuelt.
Det kan vi så godt blive enige om :)
Hvis der er fundet uomtvistelige beviser for en mands skyld, så skulle det da være mærkeligt, hvis de lige pludseligt faldte til jorden.
Det sker desværre, også for dødsdømte i USA. Af samme grund har man en næsten endeløs række appel- og genoptagelsesmuligheder, hvilket i øvrigt, som tidligere nævnt, gør, at dødsstraf i hvert fald i USA er langt dyrere end livstid.
#87-Kadann: 'Nogle år' var i Pedal-Oves tilfælde 7 :)
Far lavede liste over sex-kunder før selvmordsforsøg Af Jan Kamstrup
"Den 46-årige far fra Tønder-egnen, der udlejede sin dengang kun 10-årige pige til en stribe mænd, der fik lov til at sexmisbruge barnet, lavede en liste over kunderne, inden han forsøgte at tage sit eget liv i fængslet. Det skriver B.T. i dag.
Da arrestpersonalet tidligt om morgenen fandt manden stærkt blødende med overskårne pulsårer, fandt de også et brev, hvori den 46-årige havde listet de mænd, der havde betalt for sex med den lille pige.
Politiet i Tønder har ikke ønsket at kommentere B.T.s oplysninger, der - hvis de er korrekte - kan blive en bombe i sagen og føre til nye anholdelser.
Den 46-åriges selvmordsforsøg mislykkedes i øvrigt, og han er nu overflyttet til statshospitalet i Augustenborg, hvor han skal mentalundersøges."
Håber de bliver nødt til at amputerer hans hænder med en sløv kniv..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg havde egentlig ignoreret denne tråd indtil jeg så ”Opråb!”-opslag på opslagstavlen i vores kantine. Vi kan hurtigt blive enige om at det er frygteligt, samt at vedkommende får en for mild straf. Når det er sagt er jeg heller ikke tilhænger af denne form for indgriben. Det næsten logiske skridt i denne retning, vil være at troppe op foran sherifkontoret med fakler og forlange sjoveren lynchet. Den(ne) form for reaktion er primært drevet af følelser og ikke logik.
An eye for an eye makes the whole world blind.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Den(ne) form for reaktion er primært drevet af følelser og ikke logik.
Mine følelser siger mig, det ikke er logisk, at folk kan misbruge børn og "slippe" med 16 måneders fængsel. Især når strafferammen er op til 12 år. Underskriftsindsamlingen er jo en demokratisk "indgriben", hvor folk med deres underskrift påpeger, at der er noget frygteligt galt med hvort retssystem. Hvis ikke en underskriftsindsamling - Hvad skulle man så istedet foretage sig ?????
Det er jo netop for at undgå at folk griber til selvtægt fordi de mener straffen er for lille.
Og helt ærligt: Når man kan samle så mange underskrifter på så kort tid, er det så ikke fordi der er noget galt? Som jeg også pointerer i #1:
Hjælp det danske retssystem til at åbne øjnene og komme ud af den blødsødne søvn den har lullet sig selv i.
#91 Jeg er godt klar over, hvor du står. Prøv at læse mit indlæg en gang til og se om du ikke kan se, hvad jeg prøver at sige.
Jeg kan ikke se, hvordan undersøgelser kan sige noget om, hvordan virkeligheden ellers kunne se ud? Fakta (som det jo er) er at dødsstraf holder forstyrrede individer fra at begå gentagne forbrydelser; det ér dermed også forebyggende.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#95: Jeg ville godt nok ærge mig, hvis jeg blev slået ihjel af en folkemængde, på baggrund af hvad en suicidal psykopat har skrevet på et lokumspapir, eller fordi jeg deler navn med en på listen.
#98: Jeg tror såmænd sagtens jeg kan se hvad du prøver at sige. I øvrigt vil jeg da gerne vide, 'hvor jeg står'?
Fsva. dødsstrafs forebyggende virkning, så vil jeg anbefale, at DU læser mine indlæg igen, for mine pædagogiske evner rækker ikke til at forklare det mere tydeligt.
Vi bliver dog nok aldrig enige, så du må for min skyld gerne lade være :)
#99 "I øvrigt vil jeg da gerne vide, 'hvor jeg står'?"
På siden, der ikke går ind for dødsstraf, hvis jeg ikke tager helt fejl? :)
"Fsva. dødsstrafs forebyggende virkning, så vil jeg anbefale, at DU læser mine indlæg igen, for mine pædagogiske evner rækker ikke til at forklare det mere tydeligt."
Jeg kan læse, at du siger, at der ikke er nogle undersøgelser, der understøtter mit postulat. Hvilket måske er rigtigt nok. Men jeg siger ikke, at dødsstraf nødvendigvis afskrækker nogen fra at misbruge et barn. Jeg siger bare, at den pædofile ikke vil gøre mere skade, når først han er død, og at dette kan betyde en del forebyggede forbrydelser i sidste ende.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#91 myggen 20 år siden
Hvis du nu lod være at klippe resten af min sætning væk, ville det jo også fremgå, at jeg ikke tror på den forebyggende effekt.
Det er jo lige præcis det jeg mener det ikke gør. Selv om det virker logisk, så er der ingen undersøgelser der understøtter det.
Det kan vi så godt blive enige om :)
Det sker desværre, også for dødsdømte i USA. Af samme grund har man en næsten endeløs række appel- og genoptagelsesmuligheder, hvilket i øvrigt, som tidligere nævnt, gør, at dødsstraf i hvert fald i USA er langt dyrere end livstid.
#87-Kadann: 'Nogle år' var i Pedal-Oves tilfælde 7 :)
#92 filmz-Kadann 20 år siden
Syv år er jo også en del bedre end dødstraf, hvor der havde været ret begrænsede muligheder for at genoptage sit tidligere liv. :)
#93 davenport 20 år siden
Far lavede liste over sex-kunder før selvmordsforsøg
Af Jan Kamstrup
"Den 46-årige far fra Tønder-egnen, der udlejede sin dengang kun 10-årige pige til en stribe mænd, der fik lov til at sexmisbruge barnet, lavede en liste over kunderne, inden han forsøgte at tage sit eget liv i fængslet.
Det skriver B.T. i dag.
Da arrestpersonalet tidligt om morgenen fandt manden stærkt blødende med overskårne pulsårer, fandt de også et brev, hvori den 46-årige havde listet de mænd, der havde betalt for sex med den lille pige.
Politiet i Tønder har ikke ønsket at kommentere B.T.s oplysninger, der - hvis de er korrekte - kan blive en bombe i sagen og føre til nye anholdelser.
Den 46-åriges selvmordsforsøg mislykkedes i øvrigt, og han er nu overflyttet til statshospitalet i Augustenborg, hvor han skal mentalundersøges."
Håber de bliver nødt til at amputerer hans hænder med en sløv kniv..
#94 Yoda 20 år siden
#95 filmz-Dennis 20 år siden
Jeg vil sku nødig være en af de lokale i Tønder, der pludselig dukker op i BT.....
- så er der vist lagt op til selvtægt!!
#96 DarkLight 20 år siden
Når det er sagt er jeg heller ikke tilhænger af denne form for indgriben. Det næsten logiske skridt i denne retning, vil være at troppe op foran sherifkontoret med fakler og forlange sjoveren lynchet. Den(ne) form for reaktion er primært drevet af følelser og ikke logik.
An eye for an eye makes the whole world blind.
#97 stefsims 20 år siden
Mine følelser siger mig, det ikke er logisk, at folk kan misbruge børn og "slippe" med 16 måneders fængsel. Især når strafferammen er op til 12 år.
Underskriftsindsamlingen er jo en demokratisk "indgriben", hvor folk med deres underskrift påpeger, at der er noget frygteligt galt med hvort retssystem.
Hvis ikke en underskriftsindsamling - Hvad skulle man så istedet foretage sig ?????
Det er jo netop for at undgå at folk griber til selvtægt fordi de mener straffen er for lille.
Og helt ærligt: Når man kan samle så mange underskrifter på så kort tid, er det så ikke fordi der er noget galt?
Som jeg også pointerer i #1:
#98 nakalay 20 år siden
#91 Jeg er godt klar over, hvor du står. Prøv at læse mit indlæg en gang til og se om du ikke kan se, hvad jeg prøver at sige.
Jeg kan ikke se, hvordan undersøgelser kan sige noget om, hvordan virkeligheden ellers kunne se ud? Fakta (som det jo er) er at dødsstraf holder forstyrrede individer fra at begå gentagne forbrydelser; det ér dermed også forebyggende.
#99 myggen 20 år siden
#98: Jeg tror såmænd sagtens jeg kan se hvad du prøver at sige. I øvrigt vil jeg da gerne vide, 'hvor jeg står'?
Fsva. dødsstrafs forebyggende virkning, så vil jeg anbefale, at DU læser mine indlæg igen, for mine pædagogiske evner rækker ikke til at forklare det mere tydeligt.
Vi bliver dog nok aldrig enige, så du må for min skyld gerne lade være :)
#100 nakalay 20 år siden
På siden, der ikke går ind for dødsstraf, hvis jeg ikke tager helt fejl? :)
"Fsva. dødsstrafs forebyggende virkning, så vil jeg anbefale, at DU læser mine indlæg igen, for mine pædagogiske evner rækker ikke til at forklare det mere tydeligt."
Jeg kan læse, at du siger, at der ikke er nogle undersøgelser, der understøtter mit postulat. Hvilket måske er rigtigt nok.
Men jeg siger ikke, at dødsstraf nødvendigvis afskrækker nogen fra at misbruge et barn. Jeg siger bare, at den pædofile ikke vil gøre mere skade, når først han er død, og at dette kan betyde en del forebyggede forbrydelser i sidste ende.