Gravatar

#1 mr gaijin 16 år siden

Så er der et år til næste omgang oscaruddelinger.

Her er nogle bud på vinderne næste år. De nævner blandt andet musicalen "Nine", Ritchies "Sherlock Holmes", Jacksons "Lovely Bones", Manns "Public Enemies", Eastwoods "The Human Factor".

Jeg tror, at F.F. Coppolas næste film "Tetro" også kan blive en contender.

Hvem tror du, vi kommer til at se i Kodak Theater om et års tid?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#2 rockysds 16 år siden

Spøjst. Er der virkelig nogen, der anser "Sherlock Holmes" som et realistisk bud til top 5 på nuværende tidspunkt? På noget tidspunkt? Det kan jeg bare ikke forestille mig, selvom den ser underholdende ud.

Men kan nu godt lide deres kommentar til "Tree of Life". :)

"Taking Woodstock" er nok en af de film, jeg ville gætte på her fra afstand. Ang Lee kan virkelig skrue en film sammen, så længe den ikke involverer gammastråling. "Nine" og Eastwoods Mandela-film er nok også gode bud.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#3 Skeloboy 16 år siden

Lad Den Rette Komme Ind eller Gomorrah som bedste udenlandske, men ok, det er en svær kategori at danne sig et overblik over. Der kommer også nyt fra Abbas Kiarostami, Pedro Almodovar og Lukas Moodyson

I animation er der lidt kamp: Up, Ice Age 3, 9, The Princess and the Frog, The Fantastic Mr. Fox, men mit bud er på de tre første.

Til gengæld vil jeg ikke gisne i de tekniske priser med både Transformers 2, Iron Man 2, Harry Potter 6, Terminator: Salvation, Watchmen, X-Men og Avatar

Tree of Life
, The Road for cinematografi...

Bedste film ved jeg slet ikke lige nu, men The Human Factor, Nine, The Imaginarium of Dr. Parnassus og The Soloist er mine bud på nominerede, hvertfald
Gravatar

#4 mr gaijin 16 år siden

#3 Animationsfilmene er nogle gode bud. De er også de letteste at forudsige allerede nu, da de bliver udgivet i et begrænset antal. Glem forresten ikke Coraline, der allerede nu er på IMDBs top 250.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#5 cansi 16 år siden

www.incontention.com er en meget skarpere side end awardscircuit.

Det ser ud til Matt Damon får et fantastisk år.
The Informant, instrueret af Steven Soderbergh - han har taget en hel masse kilo på til rollen og det kan de godt lide i akademiet.
Mandela, Instrueret af Clint Eastwood - Regner med at Morgan Freeman nok stjæler filmen, men Matt Damon har en birolle i filmen. Ved ikke hvor står den er.
Også tilsidst Green Zone, Instrueret af Paul Greengrass. Krigsfilm der foregår i Irak. Det kan ikke gå galt når de 2 arbejder sammen. Det kan vi alle godt blive enige om.

Ellers af film man skal holde øje med.

Nine, musical af Rob Marshall - Harvey Weinstein har allerede sagt at oscar er hjemme her men den mand siger så meget.
Ikke undervurdere Martin Scorsese og hans kommende film Shutter Island som har et fantastisk cast.
Men håber ikke at mange film som i år ikke lever op til forventingerne.
Gravatar

#6 The Insider 16 år siden

Star Trek FTW!
War. War never changes.
Gravatar

#7 frahm-2 16 år siden

Gomorrah bliver det ihvert fald ikke, for den var instillet i år. Jeg tror heller ikke at svenskerne vil indstille en film fra 2008, så Lad den rette komme ind er nok også ude. Moodysons film Mammoth er vist lidt for engelsksproget til at komme i betragtning og den fik en, mildt sagt, dårlig modtagelse i Berlin, så den er nok heller ikke aktuel i andre sammenhæng.
Dine tekniske bud er til gengæld ret gode og når det kommer til de store kategorier så er en Clint Eastwood film altid et godt bud.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#8 Skeloboy 16 år siden

#7 - hvorfor skulle de begrænse sig til film, der er kun er lavet i første halvdel af et år, når nu Oscar-året går fra 31. august-31. august? (mht. Foreign language)
Gravatar

#9 frahm-2 16 år siden

Det er naturligvis en god pointe, men jeg tror stadig at svenskerne nok vil indstille en nyere film af hensyn til muligt salg til USA. Jeg ved dog ikke hvordan de tænker over i Sverige når de indstiller film. Det kommer selvfølgelig også an på hvad der ellers kommer af svenske film indtil da.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#10 Spanner 16 år siden

frahm-2 (9) skrev:
Det er naturligvis en god pointe, men jeg tror stadig at svenskerne nok vil indstille en nyere film af hensyn til muligt salg til USA. Jeg ved dog ikke hvordan de tænker over i Sverige når de indstiller film. Det kommer selvfølgelig også an på hvad der ellers kommer af svenske film indtil da.

Husk at den bliver remade i en US version, så der kan komme fokus på den derfra.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: