Jeg har været så heldig at se Black Swan i New York og jeg har aldrig set Natalie Portman levere noget så godt som dette.
Jeg har set mange film med Natalie Portman og har næsten altid syntes hun har leveret en over middel præstation selv i Star Wars hvor en ikke skuespiller venlig instruktør og dårlig manus gjorde at ingen på nær lige Evan McGregor leverede en rigtig god præstation.
Men tilbage til Black Swan. Natalie Portman levere som sagt varen og hun har også selv sagt det er første gang i hendes karrierer hun har fået forståelsen af at leve sig ind i sin karakter.
Det er dog nok for Portman hendes livs rolle. Hun er ingen Kate Winslet og bare se på de næste tre film hun er med Thor og så to komedier hvor den ene er med Aston Kutcher :(
Hvis man kigger på Oscar 2011 er hun da også den der føre når det kommer til priser når det kommer til skuespillerinder.
Som jeg ser det kun er Jennifer Lawrence (Winter's Bone) og Annette Bening (The kids are allright) tæt på. Portman præstation.
Nu er de tre store SAG, Golden Globe og Oscar ikke givet i nu men mon ikke Bening vinder i komedie og Portman i Drama i golden globe.
Men Natalie Portman har sin alder på sin side. Den alder der flest gang har vundet en Oscar hos kvinderne er 29år og gæt hvem der er 29år.....Natalie Portman :)
Annette Bening ville kunne tag den fra Portman. Dette ville dog kun ske hvis Juryen bliver sentimental lige som sidste Portman var nomineret (Closer) og Cate Blanchett vandt fordi hun spillede Katharine Hepburn i the Aviator.
En anden outsider kunne være Nicole Kidman. Men hun har vundet før.
Ved godt der ikke er kommet Oscar nomineringer men ser man på SAG og Golden Globe nomineringerne så tegner sig der et billede af hvem der bliver nomineret.
Men hvad er jeres mening og tror i på en af disse tre eller en helt anden? Skriv også gerne selv om i ikke har set nogle af filmene.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Tror ikke du kan bruge begrundelsen "Men hun har vundet før" omkring Nicole Kidman. Ganske vist har hun vundet før... med det havde Sean Penn også sidste år før han snuppede statuetten i stedet for Mickey Rourke. Jennifer Lawrence gør det fantastisk i Winter's Bone (men jeg kan godt forestille mig at de hellere ville give den til andre), og har også hørt meget godt om Annette Bening (som så vil få sin 4. Oscar nominering), men jeg tror nu mest på Natalie Portman. Der synes at være meget Oscar buzz omkring hende, og hun gør det fantastisk i Black Swan. Jeg synes dog det er for tidligt at kalde Black Swan for Portman's livs rolle. Hun er, som du siger, kun 29, og har masser af talent. Jeg synes det er fedt at hun giver sig i kast med forskellige genre, og ikke kun holder sig til drama (selvom jeg godt kan være foruden den Kutcher komedie). Forresten vandt Kate Winslet først på sin 6. nominering... lidt vildt egentlig.
#1 jeg er meget enig i analysen. Kigger vi på hvordan "the buzz" ser ud lige nu, så er det Portman og ikke så mange andre. Hun har godt nok kun været nomineret en gang før, men har leveret en del solide præstationer. Bening kan få den for en lang karriere af gode præstationer, men lige nu er der så meget buzz om Portman, at det ser urealistisk ud. Jennifer Lawrence er den eneste outsider, der kunne komme ind fra siden og snuppe den, men igen virker Portman for stærk. Jeg tror ganske enkelt ikke på nogen andre som det ser ud nu...og beklager Foeller (#3), men jeg tror knap nok Manville har en chance for at blive nomineret.
Meget kan dog ændre sig fra nu og til oscaruddelingen. Det bliver afgørende hvem der rent faktisk vinder Golden Globe og SAG.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#5 hendes buzz var enormt i november, men har siden da døet ud, og jeg vil nærmest betegne det som ikke eksisterende i øjeblikket. Hun kan dog stadig godt have nok tilhængere til at snige sig med på 5. pladsen, men jeg tvivler stadig på at hun kan tage den foran Williams.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Jeg tror næsten mere på Benning i supporting kategorien for Mother and Child, men gay marriage er selvfølgelig en hot ting i Californien, så det er da muligt at hun hiver den hjem for Kids Are All Right
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Måske kan Jennifer Lawrence komme ind fra sidelinjen. Spørgsmålet er blot, hvor mange Academy-medlemmer der sætter sig til at se deres dvd-screener med Winter's Bone.
Måske kan Michelle Williams også blande sig, hvis Weinstein begynder at spille med oscar-promo-musklerne for "Blue Valentine". Han fik trods alt en oscar hjem til "Shakespeare in Love", så hvem ved.
#1 Lars.dk 14 år siden
Jeg har set mange film med Natalie Portman og har næsten altid syntes hun har leveret en over middel præstation selv i Star Wars hvor en ikke skuespiller venlig instruktør og dårlig manus gjorde at ingen på nær lige Evan McGregor leverede en rigtig god præstation.
Men tilbage til Black Swan. Natalie Portman levere som sagt varen og hun har også selv sagt det er første gang i hendes karrierer hun har fået forståelsen af at leve sig ind i sin karakter.
Det er dog nok for Portman hendes livs rolle. Hun er ingen Kate Winslet og bare se på de næste tre film hun er med Thor og så to komedier hvor den ene er med Aston Kutcher :(
Hvis man kigger på Oscar 2011 er hun da også den der føre når det kommer til priser når det kommer til skuespillerinder.
Som jeg ser det kun er Jennifer Lawrence (Winter's Bone) og Annette Bening (The kids are allright) tæt på. Portman præstation.
Nu er de tre store SAG, Golden Globe og Oscar ikke givet i nu men mon ikke Bening vinder i komedie og Portman i Drama i golden globe.
Men Natalie Portman har sin alder på sin side. Den alder der flest gang har vundet en Oscar hos kvinderne er 29år og gæt hvem der er 29år.....Natalie Portman :)
Annette Bening ville kunne tag den fra Portman. Dette ville dog kun ske hvis Juryen bliver sentimental lige som sidste Portman var nomineret (Closer) og Cate Blanchett vandt fordi hun spillede Katharine Hepburn i the Aviator.
En anden outsider kunne være Nicole Kidman. Men hun har vundet før.
Ved godt der ikke er kommet Oscar nomineringer men ser man på SAG og Golden Globe nomineringerne så tegner sig der et billede af hvem der bliver nomineret.
Men hvad er jeres mening og tror i på en af disse tre eller en helt anden?
Skriv også gerne selv om i ikke har set nogle af filmene.
#2 Corgan 14 år siden
Jennifer Lawrence gør det fantastisk i Winter's Bone (men jeg kan godt forestille mig at de hellere ville give den til andre), og har også hørt meget godt om Annette Bening (som så vil få sin 4. Oscar nominering), men jeg tror nu mest på Natalie Portman. Der synes at være meget Oscar buzz omkring hende, og hun gør det fantastisk i Black Swan.
Jeg synes dog det er for tidligt at kalde Black Swan for Portman's livs rolle. Hun er, som du siger, kun 29, og har masser af talent. Jeg synes det er fedt at hun giver sig i kast med forskellige genre, og ikke kun holder sig til drama (selvom jeg godt kan være foruden den Kutcher komedie).
Forresten vandt Kate Winslet først på sin 6. nominering... lidt vildt egentlig.
Sååå... mit bud er Portman vinder.
#3 MMB 14 år siden
1) Natalie Portman
2) Annette Bening
3) Lesley Manville
4) Nicole Kidman
5) Jennifer Lawrence
6) Michelle Williams
Muligvis skal 2 og 3 byttes rundt.
#4 frahm-2 14 år siden
jeg er meget enig i analysen. Kigger vi på hvordan "the buzz" ser ud lige nu, så er det Portman og ikke så mange andre. Hun har godt nok kun været nomineret en gang før, men har leveret en del solide præstationer. Bening kan få den for en lang karriere af gode præstationer, men lige nu er der så meget buzz om Portman, at det ser urealistisk ud. Jennifer Lawrence er den eneste outsider, der kunne komme ind fra siden og snuppe den, men igen virker Portman for stærk. Jeg tror ganske enkelt ikke på nogen andre som det ser ud nu...og beklager Foeller (#3), men jeg tror knap nok Manville har en chance for at blive nomineret.
Meget kan dog ændre sig fra nu og til oscaruddelingen. Det bliver afgørende hvem der rent faktisk vinder Golden Globe og SAG.
#5 MMB 14 år siden
Lad os nu se ad. ;) Jeg tror stadig på Manville bliver nomineret.
#6 frahm-2 14 år siden
hendes buzz var enormt i november, men har siden da døet ud, og jeg vil nærmest betegne det som ikke eksisterende i øjeblikket. Hun kan dog stadig godt have nok tilhængere til at snige sig med på 5. pladsen, men jeg tvivler stadig på at hun kan tage den foran Williams.
#7 Spanner 14 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#8 mr gaijin 14 år siden
Måske kan Jennifer Lawrence komme ind fra sidelinjen. Spørgsmålet er blot, hvor mange Academy-medlemmer der sætter sig til at se deres dvd-screener med Winter's Bone.
Måske kan Michelle Williams også blande sig, hvis Weinstein begynder at spille med oscar-promo-musklerne for "Blue Valentine". Han fik trods alt en oscar hjem til "Shakespeare in Love", så hvem ved.