Jeg skal snart til at skrive SSO, altså stører skriftlig opgave. I forbindelse men den har jeg tænkt mig at skrive i fagene Engelsk A & Filosofi C. Jeg har selv købt Alice in wonderlan for noget tid siden, og synes det er en fantastisk bog, der jo nok også der for jeg har valgt at skrive om den. Nu kommer spørgsmålet så; jeg kunne godt tænk mig noget materiale ud over bare bogen, jeg har kikket på både Cliff notes og Spark notes, reading guides af den. Men kunne godt tænke mig noget der er en smule mere filosofi relateret.
Er der nogen af jer der har kendskab til noget litteratur af den slags, eller noget der bare liner?
Har en bog der hedder "the philosofer at the end of the unverse" som forklare filosofiens hovedbegreber igennem, science fiktionens verden, noget i den stil ville være rigtig lækkert.
En altid stor hjælp er diverse artikelbaser på nettet, særligt www.jstor.org har jeg været meget tilfreds med. Problemet er om du kan få adgang til siden, da man skal være medlem, måske noget du kan tale med din underviser/vejleder om da flere bibliotekter og institutioner netop er medlem af siden.
Jeg er sikker på du kan finde en masse interessant om Lewis Carroll på jstor.
Ellers er det nok en god ide at tage ind på et større bibliotek og søge i google scholar. Så får du direkte adgang til alle artikler i jstor, muse og en masse andre databaser for akademiske tidsskrifter. Og vi kan jo ikke søge for dig, da vi ikke kender din vinkel, eller hvad du vil med opgaven.
Har gymnasier (går ud fra SSO er noget gymnasiehalløj) egentlig adgang til fx jstor? Jeg mener først jeg selv stiftede bekendtskab med det på universitetet. God databse for øvrigt, har netop brugt nogle kapitler derfra til en eksamensopgave.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#1 rubberdub 19 år siden
Jeg skal snart til at skrive SSO, altså stører skriftlig opgave. I forbindelse men den har jeg tænkt mig at skrive i fagene Engelsk A & Filosofi C. Jeg har selv købt Alice in wonderlan for noget tid siden, og synes det er en fantastisk bog, der jo nok også der for jeg har valgt at skrive om den.
Nu kommer spørgsmålet så; jeg kunne godt tænk mig noget materiale ud over bare bogen, jeg har kikket på både Cliff notes og Spark notes, reading guides af den. Men kunne godt tænke mig noget der er en smule mere filosofi relateret.
Er der nogen af jer der har kendskab til noget litteratur af den slags, eller noget der bare liner?
Har en bog der hedder "the philosofer at the end of the unverse" som forklare filosofiens hovedbegreber igennem, science fiktionens verden, noget i den stil ville være rigtig lækkert.
#2 dolphinfriendly 19 år siden
Jeg er sikker på du kan finde en masse interessant om Lewis Carroll på jstor.
Held og lykke med opgaven. :)
#3 filmz-Annabel 19 år siden
Kender du denne side: http://www.alice-in-wonderland.net/alice.html ?
Gå ind under "Explanations", der ligger en del analyser af bogen.
Derudover kan jeg kun tilslutte mig Jstor.
#4 jessup 19 år siden
#5 mr gaijin 19 år siden
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0415076536
Ellers er det nok en god ide at tage ind på et større bibliotek og søge i google scholar. Så får du direkte adgang til alle artikler i jstor, muse og en masse andre databaser for akademiske tidsskrifter. Og vi kan jo ikke søge for dig, da vi ikke kender din vinkel, eller hvad du vil med opgaven.
#6 rubberdub 19 år siden
er heller ikke helt sikker på havd jeg vil med den endnu.
Og mage tak til jer alle er sikker på at jeg godt kan bruge nogte af jeres fundene materiale.
Tak :)
#7 lagoni 19 år siden
#8 rubberdub 19 år siden