Jeg ville høre om der er folk herinde der kunne komme med gode forslag til rigtig fede bøger der kunne læses her i sommerferien?
Er igang med "Jordens Søjler" (anbefaling fra Davenport herinde fra...ret kraftig anbefaling) som er ret god. Har lige bestilt "Year Zero" af Jeff Long som jeg ser meget frem til at læse. Og så er jeg faldet over Neil Gaiman, som jeg troede skrev sådan nogle "Stardust"-agtige bøger. Men jeg har læst lidt om "American Gods" og "Neverwhere" som virker som nogle rigtig spændende bekendtskaber. Er der nogle herinde der har læst dem?
Ellers tager jeg tilløb til at læse en kæmpebog ved navn "Shantaram" som en af mine kammerater anbefalede med følgende ord: "Den BEDSTE bog jeg nogensinde har læst!". Det kunne jeg ikke overse og vil snart igang med at se på sagen.
Men der er altid mere plads på bog (og for så vidt film-) hylden, og vil høre om folk evt. har meninger eller anbefalinger?
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Stieg Larsson skriver fantastisk. Jeg var lidt tilbageholdende med at hoppe med på hypet fordi jeg foretrækker at opdage en god forfatter inden masserne (ja jeg er en snob), men faktum er at han har skrevet tre stærkt underholdende og virkelig fængende bøger.
Jeg har læst Neil Gaimans bøger for nogen år siden og synes rigtig godt om Neverwhere.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Jeg har ikke lige så meget tid til at skrive, men jeg vil anbefale dig at læse The Catcher in the Rye som er en fantastisk roman og en af mine favoritter.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Jeg har lige foræret min søster den danske udgave af No Country For Old Men - sniglæste mig til de første 15-20 sider og det virker som en rigtig god bog. McCarthy har også lavet en anden bog, Vejen, som vidst nok muligvis måske er igang med også at blive filmatiseret? :-) "Vejen" har iøvrigt fået Pulitzerprisen.
The Road af Cormac McCarthy er min absolutte favoritroman. Det er et stykke smukt litteratur, en poetisk skildring af et far-søn forhold i en postapokalyptisk verden, hvor farer i både fysisk form såvel som i form af fortvivlelse er daglige problemer. Jeg kan ikke anbefale den nok, den er virkelig et suverænt mesterværk, ingen bør snyde sig for.
Lige nu er den ved at blive filmatiseret af John Hillcoat med Viggo Mortensen i hovedrollen og Guy Pearce, Charlize Theron og Robert Duvall i birollerne.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
#1 Guts 17 år siden
Jeg ville høre om der er folk herinde der kunne komme med gode forslag til rigtig fede bøger der kunne læses her i sommerferien?
Er igang med "Jordens Søjler" (anbefaling fra Davenport herinde fra...ret kraftig anbefaling) som er ret god. Har lige bestilt "Year Zero" af Jeff Long som jeg ser meget frem til at læse. Og så er jeg faldet over Neil Gaiman, som jeg troede skrev sådan nogle "Stardust"-agtige bøger. Men jeg har læst lidt om "American Gods" og "Neverwhere" som virker som nogle rigtig spændende bekendtskaber. Er der nogle herinde der har læst dem?
Ellers tager jeg tilløb til at læse en kæmpebog ved navn "Shantaram" som en af mine kammerater anbefalede med følgende ord: "Den BEDSTE bog jeg nogensinde har læst!". Det kunne jeg ikke overse og vil snart igang med at se på sagen.
Men der er altid mere plads på bog (og for så vidt film-) hylden, og vil høre om folk evt. har meninger eller anbefalinger?
#2 Winniepooh 17 år siden
Jeg har læst Neil Gaimans bøger for nogen år siden og synes rigtig godt om Neverwhere.
#3 Guts 17 år siden
Har selv pløjet mig igennem Larssons tre gode bøger. Og kan kun give dig ret, de er nogle rigtig underholdende og fængende bøger.
#4 Kalle Ferm 17 år siden
#5 Guts 17 år siden
#6 filmz-jonasgr 17 år siden
'Cause I'm evil"
#7 McPeter 17 år siden
Plejer dog gerne at ville læse sådanne bøger på Engelsk... Men den danske udgave af No Country fås her til 70kr hvis det er:
http://www.gyldendal.dk/webapp/wcs/stores/servlet/...
#8 Kalle Ferm 17 år siden
#9 Yoda 17 år siden
De 70 kroner er jo uden porto!
Hvis man vil have bogen billigere, så køb den hos The Book Depository til ca. £5 leveret kvit og frit...
http://www.bookdepository.co.uk/WEBSITE/WWW/WEBPAG...
#10 filmz-gofferoffer 17 år siden
The Road af Cormac McCarthy er min absolutte favoritroman. Det er et stykke smukt litteratur, en poetisk skildring af et far-søn forhold i en postapokalyptisk verden, hvor farer i både fysisk form såvel som i form af fortvivlelse er daglige problemer. Jeg kan ikke anbefale den nok, den er virkelig et suverænt mesterværk, ingen bør snyde sig for.
Lige nu er den ved at blive filmatiseret af John Hillcoat med Viggo Mortensen i hovedrollen og Guy Pearce, Charlize Theron og Robert Duvall i birollerne.