Har sat min flickr uploader til at lave dem til max 600 bred eller høj, så der kan være lidt men det burde ikke være noget der kunne ødelægge noget.
Det er sikkert mangel på filter...jeg har været ved at lede men synes ikke lige markedet er vildt gennemskueligt, så hvis du har forslag så kom frisk :D
Damn, hats off til Aknot, der er sgu mange rigtig fede imellem, lækre kompositioner og interessante motiver der ofte er lige foran næsen på en.
Fotokritik er sgu lidt svært, for selv med forholdsvis stor fototeknisk viden, kan man jo snildt skulle tage en hel snes billeder for at få det helt perfekte. For selv om det da sikkert er skarpt og lækkert er det jo ikke ensbetydende med at det er fedt - men bare trivielt.
Mht kajakbilledet, så nævner du selv at kompositionen er lidt rodet, og det vil jeg da også give dig ret i. Det indeholder måske lidt for mange ting.
Men tilbage til kajak-billedet, så bør man jo altid gøre sig selv nogle små overvejelser - hvad vil man fortælle med billedet, er det en historie, er det et snapshot af et minde/begivenhed, eller bare et fedt motiv - uden selvfølgelig at gå helt i selvsving og overanalysere eller lign. Hvad skal der være i billedet, er det nødvendigt med bådende baggrundene, skal det være et total-billede eller et close-up.
Derudover er der jo flere ting, lys, dybdeskarphed, hvidbalance osv. Med dybdeskarpheden kunne man måske have elimineret bådene i baggrunden - ved at fjerne fokus fra dem. En tur i photoshop kunne måske gøre det en smule varmere hvis man synes det er for blåt osv. Til sidst så synes jeg altid det er lidt en dræber at skyde folk i ryggen, front med kameraet - eller profil hvis det kan bære det eller der er bare lidt mening med det. Ikke fordi man ikke gider flytte sig :)
Der er også lidt info at hente på www.fotoviden.dk hvis man ikke er helt sikker på de mange termer og teknikker.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#34 hehe tak for ordene, med hensyn til at komme tætter på så kan jeg sige at jeg var så tæt på jeg ku komme, uden at blive våd 8-)
Billedet skal ikke sige noget specielt, som jeg sagde fra start af er jeg ny i faget, så jeg legede mest med lukketid'en på billedet for at fange et motiv i bevægelse, så det er ren eksperimentering.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Nu vi er ved kameraer, så vil jeg lige høre om der er nogen af jer der har erfaringer med køb af kamera på Ebay eller lign? Jeg vil i forbindelse med en længere ferie i asien gerne have skiftet det analoge SLR ud.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Ikke lige umiddelbart personligt knne jeg ikke drømme om at bestille så dyr en ting via. ebay.
Jeg vil gerne ha bæstet i hånden før jeg lægger pengene på disken, men nu spurgte du om nogen der havde erfaring, jeg synes bare det ville være uhøfligt at ignore det fuldstændig.
Kenrockwell som er en side jeg nyder at læse meget, har for nyligt lavet en artikel om hvad fotografering er, egentlig er det, det man vidste i forvejen, men aligevel sjov at læse.
Ved ikke om det allerede fremgår af tidligere indlæg. Men noget af det vigtigste med et eventuelt kamerakøb er hverken mærke eller pris. Alle kameraer i den prisklasse tager i teorien lige gode billeder. Det er op til brugeren selv. Det vigtigste er ergonomien. Så der er ingen vej uden om at komme ned i en butik og lege med et par forskellige modeller for at se om størrelse og vægt passer til én selv.
For at komme tilbage til emnet så kunne jeg heller ikke finde på at bruge Ebay til et eventuelt kamerakøb. Eller noget andet dyrt elektronik for den sags skyld.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#38: Har snakket med en gut jeg arbejder sammen med og han + en kammerat vil gerne med på safari en dag. Vi snakkede om at ride en tur til Mols Bjerge og se hvad vi kan få ram på. Er det noget du vil være med til?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#31 cyberzed 18 år siden
Det er sikkert mangel på filter...jeg har været ved at lede men synes ikke lige markedet er vildt gennemskueligt, så hvis du har forslag så kom frisk :D
#32 gi-jones 18 år siden
#33 gi-jones 18 år siden
www.eyesdata.dk/Pelikaner.jpg
Ingen farvekorrektion der i øvrigt. Sådan ser der ud i Caribien :)
#34 filmz-vassago 18 år siden
Fotokritik er sgu lidt svært, for selv med forholdsvis stor fototeknisk viden, kan man jo snildt skulle tage en hel snes billeder for at få det helt perfekte. For selv om det da sikkert er skarpt og lækkert er det jo ikke ensbetydende med at det er fedt - men bare trivielt.
Mht kajakbilledet, så nævner du selv at kompositionen er lidt rodet, og det vil jeg da også give dig ret i. Det indeholder måske lidt for mange ting.
Der er et par gode links her:
CJFE
6 hurtige råd
Men tilbage til kajak-billedet, så bør man jo altid gøre sig selv nogle små overvejelser - hvad vil man fortælle med billedet, er det en historie, er det et snapshot af et minde/begivenhed, eller bare et fedt motiv - uden selvfølgelig at gå helt i selvsving og overanalysere eller lign. Hvad skal der være i billedet, er det nødvendigt med bådende baggrundene, skal det være et total-billede eller et close-up.
Derudover er der jo flere ting, lys, dybdeskarphed, hvidbalance osv. Med dybdeskarpheden kunne man måske have elimineret bådene i baggrunden - ved at fjerne fokus fra dem. En tur i photoshop kunne måske gøre det en smule varmere hvis man synes det er for blåt osv. Til sidst så synes jeg altid det er lidt en dræber at skyde folk i ryggen, front med kameraet - eller profil hvis det kan bære det eller der er bare lidt mening med det. Ikke fordi man ikke gider flytte sig :)
Der er også lidt info at hente på www.fotoviden.dk hvis man ikke er helt sikker på de mange termer og teknikker.
#35 aknot 18 år siden
#36 elwood 18 år siden
Billedet skal ikke sige noget specielt, som jeg sagde fra start af er jeg ny i faget, så jeg legede mest med lukketid'en på billedet for at fange et motiv i bevægelse, så det er ren eksperimentering.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#37 filmz-vassago 18 år siden
#38 elwood 18 år siden
Jeg vil gerne ha bæstet i hånden før jeg lægger pengene på disken, men nu spurgte du om nogen der havde erfaring, jeg synes bare det ville være uhøfligt at ignore det fuldstændig.
Kenrockwell som er en side jeg nyder at læse meget, har for nyligt lavet en artikel om hvad fotografering er, egentlig er det, det man vidste i forvejen, men aligevel sjov at læse.
se den Her
Ps. gode link du vedlage før, det fik jeg vidst ikke lige sagt før, jeg kigger på vejret, og måske man sku lige snupe en tur med sit SLR i dag også.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#39 Bony 18 år siden
For at komme tilbage til emnet så kunne jeg heller ikke finde på at bruge Ebay til et eventuelt kamerakøb. Eller noget andet dyrt elektronik for den sags skyld.
#40 gi-jones 18 år siden