Gravatar

#41 elwood 18 år siden

#40 Jeg er da frisk 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#42 elwood 18 år siden

har et lille spørgsmål på mit Nikon D80 når jeg har sat det i Program mode (P)

Så kan jeg ændre mellem nogle fast valgte forhold af Blænde og lukketid (flexible program kalder de det)

Men når jeg er ude, synes jeg ikke altid jeg kan skifte mellem andre valg, når jeg drejer på mit command dial ?

Er der noget jeg overser med hensyn til dette, jeg fik bare indtryk at man altid skulle kunne ændrer dette når man var i P mode.

Håber da sandlig ik det gået hen og blevet deffekt allerede, men det er sikkert bare noget jeg overser, men jeg ville da gerne lige høre hvis nogen havde en forklaring 8-)
Gravatar

#43 aknot 18 år siden

Jeg tænkte om der var nogle af jer andre, der som jeg der har en profil på Flickr.com, og hvis der er, hvad så med at smide et link her i tråden, så kan vi jo evt. også "mødes" på flickr og udveksle lidt fotosss osv.
Gravatar

#44 Bony 18 år siden

Yeah, netdating..

Kyzzzzar... ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#45 aknot 18 år siden

#44 ;) ja ok den kunne misforstås......
Gravatar

#46 elwood 18 år siden

Igår var jeg lige et smut ude igen, og blev der nede ret lang tid, så jeg nåede at få to vidt forskellige billeder, kan man godt sige.

Det første kalder jeg simplthen Rock af ganske åbenlyse grunde 8-)

Det sidste hedder Egå Marina by night og var noget af det sidste jeg nåede at fange inden det blev helt mørkt.
Gravatar

#47 Bony 18 år siden

#46 - De er meget gode.

Ved billedet kaldet "Rock" synes jeg dog at det glitrende forstyrrer billedet en smule. Det er for kraftigt. Desuden er stenen for mørk foran. Dette behøver nødvendigvis ikke være en dårlig effekt, i dette tilfælde synes jeg bare det er lidt synd. Udover det falder lyset rigtig flot på stenen og et godt motiv du har udvalgt dig.

Ved "By night" synes jeg det er synd du har ladet den del af land med skibene og husene ligge midt i billedet. Der er både for meget vand eller for meget himmel. Her ville jeg synes det ville være en god idé at bruge 1/3 reglen. Prøv dig frem med et par billeder af hver. Så kan du se forskellen. Altså fx 1/3 vand, delt af landjorden (som gerne måtte have været lidt tydeligere. Lidt for mørkt måske.. =) )og så 2/3 himmel. Det kommer igen også an på hvad du selv vil have til at fremstå tydeligt i billedet. Hvis du synes himlen er smuk så lad himlen dominere billedet. Og det samme med vandet.
Gravatar

#48 elwood 18 år siden

#47 ahh jeg er tættere på noget af det rigtige kan jeg høre 8-)
Gravatar

#49 Bony 18 år siden

.. nu kan jeg endelig komme igang igen ..

Nyt udstyr! - Vi ses på Flickr! ;)
Gravatar

#50 aknot 18 år siden

tillykke, hvad er det blevet til?

"EDIT" ja ok har lige læst "modtaget tråden" :).

Glæder mig til at se hvad du disker op med af fotozzz.

Her finder du min flickr profil

Skriv ny kommentar: