#61 Jeg jeg har som sådan ikke noget mod at folk vil bruge mine lavt opløste, men jeg vil nok afkræve folk hvis jeg ser det på forsiden af jp.dk eller noget i den stil, det er sådan set kun derfor jeg kører med den mest strikse udgave af Creative Commons.
#53 så kan vi jo passende gå rundt og tage billeder af biografer :|
spøg til side, jeg kunne godt være frisk på sådan en lille udflugt.
Jeg uploader også de af mine billeder der er offentligt tilgænglige op i en lav opløsning, min "private" (og det skal ikke misforstås, vi er ikke ude i noget snavns her :), det er tit de samme billeder som ligger public) uploader jeg i fuld opløsning, så de er der som backup, hvis jeg skulle miste dem på min hjemme pc.
#62: Hvis du ser det på forsiden af JP skal du sgu prise dig lykkelig. Så kan du snildt lægge sag an, og så er det jo dig der bestemmer prisen :) Nej, problemet er hvis det pludselig er på forsiden af en brassiliansk prostituerets personlige blog. Det er svært at gøre noget ved.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Er der nogen der har nogle idéer til et godt teleobjektiv? Til Canons EOS serie så det skal jo være Canon, Sigma eller Tamron objektiver.
Jeg skal have en kraftig zoom. Primært bruges til dyrefotografering og "bokeh" effekt i portrætbilleder. Størrelsen er som sådan ligegyldig da det, ligemeget hvad, kommer til at blive walk-around obj. Prisen må dog meget gerne være til at betale.. Omkring 2500,- eller sådan..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Sq mange fede billeder i tråden og rart med lidt råd til en ussel amatør som mig selv. Jeg har desværre hverken det vilde grej eller det rigtige blik for at godt billede, men engang i mellem kan man jo være heldig. Her et af de billeder jeg selv er mest tilfreds med. Motivet er klassisk og måske ikke super spændende, men jeg mener selv at billedet er blevet ret godt.
#66 - Meget fedt billede. Personligt synes jeg det er lidt synd at der er meget med. Det ligner et vidvinkel og det gør at motiverne er utrolig små på billederne. Det kunne have været fedt at se dem træde frem tydeligere så man virkelig havde en idé hvor stort det rent faktisk er derovre.
Men igen kan man vende den 180 grader og gøre størrelsen på motiverne til noget positivt. At der er så meget himmel og byen ligger i tågen bagved og Liberty statuen står lidt henslugt til venstre, giver et meget dystert billede. Byen er klemt sammen under den mørke sky og begyndelsen på uvejret.
Tjaa.. Billedet er godt. Det er dét der er det svære ved at diskutere billeder. Som med så meget andet kommer det virkelig an på øjnene der ser. Måske i sidste ende endda an på hvilket humør man er i eller hvilken type man er. Er man meget til action billeder hvor der sker noget eller er man til stille og smukke macro billeder? Store landskabs billeder med sans for detaljer eller blot interesseret i at fange øjeblikket som man ser det med øjet (Eller mere nørdet sagt med en brændvidde på 50mm. :D )
Efter lidt læsning rundt omkring må jeg jo nok indrømme at det bestemt godt kan betale sig. Bare det med at opbevare sine billeder derinde som backup, som aknot også gør, er jo ret god. En god måde at skaffe adgang til sine billeder ligegyldigt hvor man er henne.
Men der er en ting jeg ikke lige forstår.. Hvad betyder "Unlimited Bandwidth" i sammenhængen med et Pro medlemsskab derinde? Hvad giver det? Upgrade
#69 som jeg forstår det er det båndbreden, altså det er hvor meget du må upload, (nogle steder hedder det også trafik), Det er ikke hvor meget plads du har, men hvor mange MB der må transporteres mellem din PC og deres server, både den ene og den anden vej.
#61 elwood 18 år siden
Det er jeg også, men det var en mulighed.
Men ide'en med at lægge lav opløste billeder op, er da go.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#62 cyberzed 18 år siden
#63 aknot 18 år siden
spøg til side, jeg kunne godt være frisk på sådan en lille udflugt.
Jeg uploader også de af mine billeder der er offentligt tilgænglige op i en lav opløsning, min "private" (og det skal ikke misforstås, vi er ikke ude i noget snavns her :), det er tit de samme billeder som ligger public) uploader jeg i fuld opløsning, så de er der som backup, hvis jeg skulle miste dem på min hjemme pc.
#64 gi-jones 18 år siden
#65 Bony 18 år siden
Jeg skal have en kraftig zoom. Primært bruges til dyrefotografering og "bokeh" effekt i portrætbilleder. Størrelsen er som sådan ligegyldig da det, ligemeget hvad, kommer til at blive walk-around obj. Prisen må dog meget gerne være til at betale.. Omkring 2500,- eller sådan..
#66 inflector 18 år siden
http://img27.picoodle.com/img/img27/8/6/9/f_P62800...
#67 Bony 18 år siden
Men igen kan man vende den 180 grader og gøre størrelsen på motiverne til noget positivt. At der er så meget himmel og byen ligger i tågen bagved og Liberty statuen står lidt henslugt til venstre, giver et meget dystert billede. Byen er klemt sammen under den mørke sky og begyndelsen på uvejret.
Tjaa.. Billedet er godt. Det er dét der er det svære ved at diskutere billeder. Som med så meget andet kommer det virkelig an på øjnene der ser. Måske i sidste ende endda an på hvilket humør man er i eller hvilken type man er. Er man meget til action billeder hvor der sker noget eller er man til stille og smukke macro billeder? Store landskabs billeder med sans for detaljer eller blot interesseret i at fange øjeblikket som man ser det med øjet (Eller mere nørdet sagt med en brændvidde på 50mm. :D )
#68 Bony 18 år siden
Nogen der har små to minutter til lige at fortælle om det kan betale sig at opgradere sin account til Pro?
Hvad får man at lækre muligheder for de 25$..?
PS. Er du gal den er lang tid om at oploade billeder derinde!
#69 Bony 18 år siden
Men der er en ting jeg ikke lige forstår.. Hvad betyder "Unlimited Bandwidth" i sammenhængen med et Pro medlemsskab derinde? Hvad giver det? Upgrade
#70 aknot 18 år siden
Håber det er bare en smule forståligt :|