Vi må da få arrangeret et filmz.dk foto-arrangement engang. Hvor vi kan tage lidt billeder, og ellers udveksle tips og tricks. Kunne være ganske nifty (især for begyndere som mig).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Arghgh, jeg bliver snart nød til at skifte til et digitalt SLR, hader at skulle vente på at få billeder fremkaldt. Har været ude og teste mit nye 70-300 og har ventet i en uge på billeder pågrund af grundlovsdag.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Er der nogen der ved om man kan sikre sine billeder inde på flickr på en eller anden måde, så de ikke kan downloades eller direkte bruges af andre? For man er egentligt lidt "lille mand" imod store Yahoo hvis en sag skulle blive sidste udvej.. Altså et spørgsmål om retningslinier vedrørende eventuel Copyright på ens billeder..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Vandmærkle sine billeder, er lige det jeg ku komme i tanker om, fordi hvis folk virkelig var desperate kunne de jo bare tage et screenshot af dem.
Så en stor fed Vandmærkning der ikke bare kan fjernes i Photoshop, self. ødelægger det billedet en del, men så må man jo vælge hvad er vigtigst for en.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#58 Du kan sætte op hvilken Creative Commons license du vil vise dine billeder under, men det er selvfølgelig ingen garanti i den sidste ende. Mine er sat op til "Attribution-NonCommercial-NoDerivs Creative Commons" du kan se nærmere på de licenser her, i den sidste ende så mindes jeg noget fra min tid i reklamebureauet om at man ejer kompositionen når man har taget det, men det er der sikkert nogen der er klogere på end jeg er. Du kan skifte din license type her!, husk at der sidder en Batch knap i toppen så du kan tagge den på alle dine fotos hvis du vil det...default er meget lav protection så vidt jeg husker. Hvad angår det med original download så mener jeg du kan sætte det op hvem der må tilgå dine originaler, derud over så uploader jeg aldrig mine originaler dertil, alt hvad jeg smider op er max. 600x600, hvis folk vil have noget større må de henvende sig til mig.
Generelt set er jeg imod watermarks da det ødelægger motivet hvis det skal være så tydligt at det ikke kan bruges uden man ser watermark'et
#51 cyberzed 18 år siden
#52 dyg 18 år siden
#53 dyg 18 år siden
Vi må da få arrangeret et filmz.dk foto-arrangement engang. Hvor vi kan tage lidt billeder, og ellers udveksle tips og tricks. Kunne være ganske nifty (især for begyndere som mig).
#54 filmz-vassago 18 år siden
#55 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#56 dyg 18 år siden
Folk skal da også misforstå alt jeg siger :(
#57 filmz-vassago 18 år siden
Arghgh, jeg bliver snart nød til at skifte til et digitalt SLR, hader at skulle vente på at få billeder fremkaldt. Har været ude og teste mit nye 70-300 og har ventet i en uge på billeder pågrund af grundlovsdag.
#58 Bony 18 år siden
#59 elwood 18 år siden
Så en stor fed Vandmærkning der ikke bare kan fjernes i Photoshop, self. ødelægger det billedet en del, men så må man jo vælge hvad er vigtigst for en.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#60 cyberzed 18 år siden
Du kan skifte din license type her!, husk at der sidder en Batch knap i toppen så du kan tagge den på alle dine fotos hvis du vil det...default er meget lav protection så vidt jeg husker.
Hvad angår det med original download så mener jeg du kan sætte det op hvem der må tilgå dine originaler, derud over så uploader jeg aldrig mine originaler dertil, alt hvad jeg smider op er max. 600x600, hvis folk vil have noget større må de henvende sig til mig.
Generelt set er jeg imod watermarks da det ødelægger motivet hvis det skal være så tydligt at det ikke kan bruges uden man ser watermark'et