#78 ja man er også lidt øm i fingerne i dag, men glad for at kunne hjælpe :), og kan du så komme ud i solen og få banket nogle billeder af, af sted med sig.
Tillykke med det.
Jeg har lavet en lille filmz gruppe på flickr, hvor vi her fra filmz kan mødes i ro og mag og snakkes fotoz. Link
Jeg har sendt en invitation til dem af jer der er på min kontakt liste (bony & cyberzed). hvis der er andre der vil være med så smid et link til jeres flickr profil her i tråden. så jeg kan tilføje jer til min kontakter og derefter invitere jer til gruppen.
Det var Tamrons med Macro, det som NayZe snakker om. Den kombinerede Tele/Macro funktion. Du har Tele på 70-300mm og Macro på 180-300mm. Det giver en god mulighed for at fange dyr på nogen afstand uden at de bliver skræmt væk. Man kan sige mange ting om netop dette objektiv. Både gode og dårlige.
En god ting er prisen. De 1500,- er billigt i forhold til hvad du rent faktisk får for prisen. Det virker okay holdbart og robust. Desuden er et UV-filter til cirka 200,- ekstra beskyttelse for det yderste glas ved slag og lignende og er derfor ikke kun en god ting rent farvemæssigt i billederne. Den indbyggede autofokus er dog meget langsommere end hvad jeg er vant til på det EFs 18-55mm der var med i 'standardpakken'. Men dette har jeg trods alt valgt at se som en god ting idet man lærer, ikke at skulle være afhængig af hastigheden når du er i marken. Desuden bliver man jo super rustet til brugen af et hurtigere objektiv, engang når man avancerer til dette. Men som amatør er Tamrons billige objektiver et rigtig godt sted at starte. Hvis man snubler ude i skoven på rigtig amatør stil er 1500,- nu også bedre at miste end, lad os sige, 7000,- eller mere. :)
Man kan hurtigt regne ud at kvallitet koster. Men billigere alternativer som dette kan sagtens gøre det helt fint. Nu har jeg arbejdet lidt med den 70-300mm idag og det passer mig helt fint. Jeg er tilfreds med dette objektiv som start/lære-objektiv. Og meget vellykket til at lave bokeh effekt i dine portrætbilleder. Dette var noget jeg havde hørt på forhånd men var meget positivt overrasket. Størrelsen er plus/minus. Jeg synes den passer helt perfekt. Man skal dog lige vænne sig til eventuelt at skulle bruge det som Walk-around. Dette kan dog sagtens lade sig gøre. Hvem sagde "arm-muller" :) Det er nu også et stort objektiv. I længste tilstand (300mm med f1,5 og det tilhørende modlysblænde) er vi oppe på næsten et A4 arks længde. Virker ret proff og vækker skam opsigt. :D
Kort af det lange. Jeg er rigtig glad for det. Giver mig en god mulighed for at lære at bruge et teleobjektiv uden nødvendigvis at skulle tage et stort lån i banken. :D
Og tak til aknot for invitationen. Jeg har selvfølgelig accepteret. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#85 - Portræt billede af person eller lignende hvor baggrunden er sløret og derved ikke skaber ubalance i billedet. Altså får billedet til at virke rodet. Hvis alt står skarpt i billedet kan det godt virke lidt forvirrende.
Nogen der har erfaringer med Macro filtre? Altså forstørrelsesfiltre til objektivet?
Fx Macro Filtre - 1x / 2x / 4x Her er det 62mm. De kan også fåes i 52mm, 55mm, 58mm og 67mm. 199,- er efter min mening pebernødder for nyt legetøj. Så overvejer lidt at se hvad det var for noget. Ville dog bare lige høre om der var nogen der kendte til dem..?
#88 Jeg har et sæt, dog et ældre et af slagsen. syntes de er meget sjove at lege med, men dybteskrapheden bliver meget lille. Mine kan sættes sammen så man kan komme helt op på x7 (der er der så næsten ingen dybteskarphed tilbage), men så kan man også komme tæt på.
Disse billeder er tage med Macro filter. Bille (taget med alle tre filtre sat sammen)
#81 aknot 18 år siden
Tillykke med det.
Jeg har lavet en lille filmz gruppe på flickr, hvor vi her fra filmz kan mødes i ro og mag og snakkes fotoz.
Link
Jeg har sendt en invitation til dem af jer der er på min kontakt liste (bony & cyberzed). hvis der er andre der vil være med så smid et link til jeres flickr profil her i tråden. så jeg kan tilføje jer til min kontakter og derefter invitere jer til gruppen.
#82 filmz-vassago 18 år siden
#83 aknot 18 år siden
Kan du ikke link til din profil?
#84 Bony 18 år siden
En god ting er prisen. De 1500,- er billigt i forhold til hvad du rent faktisk får for prisen. Det virker okay holdbart og robust. Desuden er et UV-filter til cirka 200,- ekstra beskyttelse for det yderste glas ved slag og lignende og er derfor ikke kun en god ting rent farvemæssigt i billederne. Den indbyggede autofokus er dog meget langsommere end hvad jeg er vant til på det EFs 18-55mm der var med i 'standardpakken'. Men dette har jeg trods alt valgt at se som en god ting idet man lærer, ikke at skulle være afhængig af hastigheden når du er i marken. Desuden bliver man jo super rustet til brugen af et hurtigere objektiv, engang når man avancerer til dette. Men som amatør er Tamrons billige objektiver et rigtig godt sted at starte. Hvis man snubler ude i skoven på rigtig amatør stil er 1500,- nu også bedre at miste end, lad os sige, 7000,- eller mere. :)
Man kan hurtigt regne ud at kvallitet koster. Men billigere alternativer som dette kan sagtens gøre det helt fint. Nu har jeg arbejdet lidt med den 70-300mm idag og det passer mig helt fint. Jeg er tilfreds med dette objektiv som start/lære-objektiv. Og meget vellykket til at lave bokeh effekt i dine portrætbilleder. Dette var noget jeg havde hørt på forhånd men var meget positivt overrasket. Størrelsen er plus/minus. Jeg synes den passer helt perfekt. Man skal dog lige vænne sig til eventuelt at skulle bruge det som Walk-around. Dette kan dog sagtens lade sig gøre. Hvem sagde "arm-muller" :)
Det er nu også et stort objektiv. I længste tilstand (300mm med f1,5 og det tilhørende modlysblænde) er vi oppe på næsten et A4 arks længde. Virker ret proff og vækker skam opsigt. :D
Kort af det lange. Jeg er rigtig glad for det. Giver mig en god mulighed for at lære at bruge et teleobjektiv uden nødvendigvis at skulle tage et stort lån i banken. :D
Og tak til aknot for invitationen. Jeg har selvfølgelig accepteret. :)
#85 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#86 Bony 18 år siden
#87 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#88 Bony 18 år siden
Fx Macro Filtre - 1x / 2x / 4x
Her er det 62mm. De kan også fåes i 52mm, 55mm, 58mm og 67mm.
199,- er efter min mening pebernødder for nyt legetøj. Så overvejer lidt at se hvad det var for noget. Ville dog bare lige høre om der var nogen der kendte til dem..?
#89 aknot 18 år siden
Jeg har et sæt, dog et ældre et af slagsen. syntes de er meget sjove at lege med, men dybteskrapheden bliver meget lille.
Mine kan sættes sammen så man kan komme helt op på x7 (der er der så næsten ingen dybteskarphed tilbage), men så kan man også komme tæt på.
Disse billeder er tage med Macro filter.
Bille (taget med alle tre filtre sat sammen)
Solbriller
#90 Bony 18 år siden
Men tror jeg vil bestille et sæt til mit macro objektiv. Jeg er blevet besat af macro billeder på det sidste. :)