Gravatar

#1 lagoni 19 år siden

Jeg mener at Don Rosa har været nævnt herinde flere gange, så prøver her.

Min søster har snart fødselsdag og jeg vil gerne give hende noget med Don Rosa. Nogen der kan anbefale en udgivelse og sige hvor den kan erhverves billigst?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#2 JannikAnd 19 år siden

#1 - Don Rosas famøse og fremragende "Her er dit liv" - Onkel Joakims livsberetning er jo en fremragende sag. Den danske udgave er desværre oop, og mindsteprisen er derfor 2.000 kr (ejer den selv), men den engelske udgave kan erhverves i diverse boghandlere. Dog er det en fordel, hvis du prøver i en forretning, der udelukkende sælger tegneserier. I København har vi Faraos Cigarer og Fantask. Ved ikke, om I har noget tilsvarende på Fyn?
Gravatar

#3 filmz-kaotmus 19 år siden

Ellers er de danske Hall of Fame bøger ganske udmærkede. De er kronologiske, så man må selv vælge om man vil starte ved begyndelsen eller hoppe direkte til de bedre senere historier. De koster 229 pr stk hos Faraos Cigarer: http://www.faraos.dk/design/index.php?shop=2
Gravatar

#4 lagoni 19 år siden

#2 - hmm, 2000 kr er vist lige i overkanten, men tak, vil prøve at kigge efter den engelske.

Nogen fynboer der ved om der er en tegneseriebutik her på øen?

#3 - ja, jeg har også selv kigget på dem, mener jeg fandt dem lidt billigere hos saxo. edit: sjovt nok er Hall of Fame billigst hos studenterboghandlen på universitetet :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#5 elwood 19 år siden

#2 damm gad vide hvad den så lige stiger til med autografen på hehe, men ja Her er dit liv Joachim, er nok hans bedste værk, hans sans for detalje er fantastisk, og grænser til det perfektonisme 8-)

Mødte ham da han var her i århus, og udover Stegelmann mødet, så var det her noget af det største for mig.

Hall of fame, er også et godt alternativ.

prøv. evt. at kigger Her

der er oversigt over butikker den kan bestilles, men jeg ved så ikke om den kan nå at komme hjem inde fødselsdagen.

men det da hvertfald billiger end den danske, har også noget at gøre med det er paperback, den er udgivet i nu.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 JannikAnd 19 år siden

#5 - Ja, fik også et lille chok, da salgsassistenten i Faros Cigarer fortalte mig det og efterfølgende tilbød mig 2000 kr., hvis min udgave var i god stand (hvilket den er!). Hmm... Eftersom videresalget skal have profit, må den vel egentlig befinde sig i 3000-4000 klassen.

Men ja, Don Rosa er fantastisk. Da jeg var yngre tog ofte jeg til diverse brugtbogsbutikker og gennemrodede deres Anders And-blade for at finde de blade, jeg ikke ejede, hvor der var en historie af The Don.

Jeg misunder dog, at du har mødt ham. Stort øjeblik, kan jeg forestille mig.. :)
Gravatar

#7 elwood 19 år siden

#6 yep det var så, men står og venter i en kø sammen med de danske Donaldister, yep sådan nogle findes, og tænker lidt over hva man vil sige, når man så møder ham og får trykket hånd med ham så bliver man fuldstændig paf, aner ikke hva man skal sige, sagt tak for hans autograf, og at man er vild med hans historier, og så går man videre.

ævgre mig stadig over jeg aldrig nåede at møde Carl Barks inde han gik bort, især fordi han havde fødselsdag samme dag som mig det synes jeg var ret sejt, da jeg var lille.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 jesperhp 19 år siden

Sygt! vil de give 2000 for en dansk 'her er dit liv'!!! Vidste godt, at de ikke laver den mere - men det er da godt nok mange penge.
På trods af det, kunne jeg dog aldrig finde på, at sælge min (specielt fordi den er personligt signeret) :P

Jeg mødte ham også i Århus Elwood! Stort øjeblik! men ja for dælen, det kunne have været vildt, at møde Barks!
Gravatar

#9 filmz-lone wolf 19 år siden

Hvis du vil købe en af Hall of fame bøgerne er de lokale boghandlere glade for at bestille hjem. Oftest tager det under en uge.

Men "Her er dit liv" kan klart anbefales! Det er en af meget få bøger jeg ikke låner ud, ville blive sønderknus hvis den kom hjem med en krøllet hjørne.

PS: der mangler helt klart tegneserie butikker på Fyn!!!
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
Gravatar

#10 bobber 19 år siden

Jeg kender kun en tegneserie/rollespil/nørdeributik. Den ligger i gården bag ved Merlin. Den er ret lille, men det kan være at de kan hjælpe.
Don't Panic

Skriv ny kommentar: