Gravatar

#11 filmz-vassago 18 år siden

De har været så meget oppe og vende i medierne de sidste mange år. De har på det groveste svigtet deres rejsende ved katastrofer i deres rejseområder. Deres guider aner ikke hvad der foregår omkring dem, er ringe uddannede, og dem der ved hvad de har med at gøre bliver fyrede fordi de stiller for mange spørgsmål eller krav. Dertil kommer den manglende støtte når man kommer hjem og vil have kompensation for alle de ting man ikke har fået osv.

Der er masser af interessant læsestof på EBs hjemmeside. Se også Læs Mere ude i højre side. Alle andre aviser har lign. historier, og dertil kommer en million forum-indlæg.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#12 davenport 18 år siden

Tilbage igen!
Det var en udemærket ferie, og et meget smukt sted, med azurblå strande, meeen 14 dage er sku godt nok lang tid at være væk, så det er dejligt at være hjemme igen.

Det sidste af ferien var dog knap så godt. Vi havde købt en hundehvalp, og været til veterinærkontrol og ringet de rigtige steder hen. Fået oprettet pas osv. Alt hvad man skal, for at indføre et dyr.
Så i lufthavnen mener flyselskabet ikke at de vil have den med. Det er ikke deres politik.
Bare sjovt at de ikke lige kunne oplyse dette, da jeg ringede til dem, og lavede aftalen. Endda med en god ven, der er tyrker (eller kurder, men det er en anden historie) - og alt skulle være ok.
Så vi måtte efterlade den lille hvalp ved guiden. Jeg havde dog forventet problemer, for tyrkere laver regler på stedet. Så jeg havde arrangeret at den kunne komme tilbage på hotellet at bo, hvis der gik ged i den.

Det undrer mig bare, at man i et land, hvor der tilsyneladende ikke er regler for noget som helst, lige vælger at lave regler for den slags.
Den ville have sovet hele turen hjem... For fanden den er kun 5 uger, så den løber jo ikke rundt og gør...
Så jeg er godt gal på Ounoair eller hvad de hedder, og vil aldrig flyve med dem igen.
Det kan så også være farligt, da deres fly lignede noget der burde flyve mellem Polen og Bulgarien med høns...

Øv ha... Og min kæreste er helt færdig over den lille fyr, der aldrig kom med hjem..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#13 filmz-vassago 18 år siden

Jeg kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, selvom det selvfølgelig er en trist historie. Andre mennesker ville købe kopiure, smykker og t-shirts med Hard Rock Cafe logo - men du købte en hundehvalp :)
Gravatar

#14 davenport 18 år siden

Den holder længere, og man smider den ikke ud når den løber tør for batteri... ;)
Gravatar

#15 dolphinfriendly 18 år siden

#12 Hvalpen skal i karantæne og alt muligt - sådan er det også i andre lande. Det er selvfølgeligt trist, men omvendt synes jeg også det er en smule...ja...naivt, I'm sorry to say. :)

Gravatar

#16 davenport 18 år siden

Det er jeg godt klar over, men vi snakkede med flere der bare havde taget dyr med hjem. Hvis der ikke står en i kontrollen, kører du bare igennem. Og der stod ikke nogen igår, så det havde kørt smooth... Jeg er så godt klar over hvorfor de skal i karantæne, men den var vacnineret. Så det selv, og den var kommet til dyrlæge med det samme herhjemme.
Ja, naivt, men når andre siger at det bare kører, så hopper man altså med.- Og den havde jo gået..
Ikke destomindre savner vi den meget.. Nogle gange er der bare noget der rammer én i hjertet, hvilket var tilfældet her.
Gravatar

#17 lagoni 18 år siden

Skal sådan nogle ikke i ret lange karantæner herhjemme, vaccine eller ej?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#18 filmz-vassago 18 år siden

Kom lige til at snakke lidt med en bekendt om det, da det jo var en lidt sjov historie. Han mente slet ikke at man måtte indføre en så ung hvalp til Danmark, da de er for unge til at forlade moderen. Så jeg søgte lige på Google og faldt over et link hvori der står at det faktisk er strafbart - så måske det var heldigt nok :)

Bekendtgørelse om overdragelse af hundehvalpe

Gravatar

#19 dolphinfriendly 18 år siden

#16+18 Det er en helt anden side af historien, det er syndt for hvalpen at den tages fra moderen så tidligt. Lige meget hvor nuttet den nu end er, er der andre aspekter man bliver nødt til at tage hensyn til. Også selvom man tager kræet til sig som sin egen. :)

Gravatar

#20 davenport 18 år siden

Hold da kæft.....!
Det var vidst godt nok så, men som alle andre mennesker i Tyrkiet, kan man bare bestikke dem. Det fungerer fint dernede. Den fik 8 uger i passet, da han hørte den skulle til Europa, og han fik 20 Lira...
Ved sku godt det er forkert, men ham der kom med den i første omgang havde jo taget den fra moderen før tid. Hvis vi ikke havde været der, så var den død. De gav den bare mad på hotellet, da den skulle være hotelhund.. Men den var jo alt for lille, så vi købte penicilin og modermælkserstatning og fik den på benene.
Hvis vi ikke havde gjort noget, så var den altså død nu, og det kostede os i alt ca. 800 kr.... Håber bare de aber tager sig godt af den nu, så den overlever.
Mælk hele tiden, vand og medicin.
Men det er jo ikke som her. De er pisse ligeglad med dyr.
Jeg kan bare ikke se hvad fanden man skal anskaffe sig en hund for, hvis man bare vil lade den dø?
Her er den iøvrigt: http://img513.imageshack.us/img513/3782/dsc00619fq...

Skriv ny kommentar: