Hej. Jeg skal til tyrkiet næste uge, nærmere bestemt i Cesme. Er der nogen herfra der har været der. Der er nemlig opstået et meget vigtigt spørgsmål: Findes der Burger King og McD i det område?? Jeg kan se at der er steder over hele tyrkiet men kan ikke finde ud af om vi får muligheden... (Kan nemlig ikke æde det der kød-rulle de står og skærer i...AD!)
Men hvis der er nogen der har gode råd til en tyrkerferie, så vil jeg gerne høre fra jer, for jeg har aldrig været der.. (Troede faktisk de fleste boede i Kolding ;D ;D )
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg har tilfældigvis været i Cesme. Cool nok sted. Men du skal se meget langt efter Burgere generelt. Så derfor må svaret være nej til McD og Burger King! Den kommer til at stå på lam og diverse former for kød.
Glæd dig til at gå en tur ned gennem gågaden sammen med kæresten og konstant blive antastet af forskellige mennesker der vil sælge Jer en 'engagement ring', samt en masse folk der kan sige rødgrød med fløde. Tyrkere er sgu mærkelige!!
Men god tur!!! Forresten...lej nogle scootere. Kan klart anbefales.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Men det fede er, at alt er betalt på forhånd. Mad og drikke. Det er med i rejsen. Hvordan er den lokale øl? - Det er nemlig kun lokale drikke der er gratis...
Det lyder jo straks bedre :) Hvad spiser man ellers dernede? Kun lam osv. eller har de også rigtig mad? Jeg holder jo af rejer.... Og Bacon! Kan de trylle Bacon frem, eller hedder det kold tyrker? (get it? ;D)
Det spiser sgu det meste (men glane langt efter bacon du må - til trods for at Tyrkerne ikke er kolde, men relativt "lumre", af sind - det vil du opdage!!).
Jeg har ganske vist ikke været der hvor du skal hen, men de 3 steder jeg har været fik selv min daværende extremt kræsne kæreste noget at spise.
Jeg har været i Tyrkiet en del gange, da mine forældre har en lejlighed i Alanya - heldigvis oppe i Ciplakli området i bjergene, langt væk fra turisthelvedet i midtbyen. Det har kun været positivt for mit vedkommende, men jeg har primært brugt min tid på ture omkring i det centrale Tyrkiet, hvor der er utroligt interessant og smukt.
Sikkert som de fleste byer i Tyrkiet, skal du holde dig langt væk fra turistområderne - sæligt mht spisestederne, der er det ret dyrt i forhold til andre områder. Der ér virkeligt meget god lokal mad i Tyrkiet, fisk og i særdelelshed lammekød har jeg haft rigtigt gode erfaringer med. Som jeg kender tyrkerne, er de ualmindeligt gæstfrie, humoristiske, varmhjertet og imødekommende - men ikke hvis de lugter naiv og rig turist, så kan de godt finde på at hustle dig! Hustle igen, det falder i deres smag og er en del deres kultur, hvilket kan være ret spass. Jeg har ikke selv oplevet noget negativt, og har taget flere ture alene rundt i landet uden problemer. Mht. ture, kan man ofte forhandle sig til billigt og jeg har endda selv hustle sig frem til virkeligt billige busture. Men gå til lokale bureauer fremfor eksempelvis Star Tours guider. Det kan virke billigt, men man kan seriøst komme EKSTREMT billigt rundt i landet.
God rejse - det er efter min mening et af de mest interessante lande jeg har rejst i, og det er efterhånden blevet til en del. :)
#1 davenport 18 år siden
Jeg skal til tyrkiet næste uge, nærmere bestemt i Cesme. Er der nogen herfra der har været der.
Der er nemlig opstået et meget vigtigt spørgsmål:
Findes der Burger King og McD i det område?? Jeg kan se at der er steder over hele tyrkiet men kan ikke finde ud af om vi får muligheden... (Kan nemlig ikke æde det der kød-rulle de står og skærer i...AD!)
Men hvis der er nogen der har gode råd til en tyrkerferie, så vil jeg gerne høre fra jer, for jeg har aldrig været der..
(Troede faktisk de fleste boede i Kolding ;D ;D )
#2 PredatorX 18 år siden
Tag aldrig til Tyrkiet. Det er mit eneste råd. :-D
Men go ferie da!
Jeg har været i Alanya (evt stavekontrol). Worst-vacation-ever.
#3 Guts 18 år siden
Jeg har tilfældigvis været i Cesme. Cool nok sted. Men du skal se meget langt efter Burgere generelt. Så derfor må svaret være nej til McD og Burger King! Den kommer til at stå på lam og diverse former for kød.
Glæd dig til at gå en tur ned gennem gågaden sammen med kæresten og konstant blive antastet af forskellige mennesker der vil sælge Jer en 'engagement ring', samt en masse folk der kan sige rødgrød med fløde. Tyrkere er sgu mærkelige!!
Men god tur!!! Forresten...lej nogle scootere. Kan klart anbefales.
#4 davenport 18 år siden
Men det fede er, at alt er betalt på forhånd. Mad og drikke. Det er med i rejsen.
Hvordan er den lokale øl? - Det er nemlig kun lokale drikke der er gratis...
#5 b e c h 18 år siden
#6 davenport 18 år siden
Hvad spiser man ellers dernede? Kun lam osv. eller har de også rigtig mad?
Jeg holder jo af rejer.... Og Bacon! Kan de trylle Bacon frem, eller hedder det kold tyrker? (get it? ;D)
#7 b e c h 18 år siden
Jeg har ganske vist ikke været der hvor du skal hen, men de 3 steder jeg har været fik selv min daværende extremt kræsne kæreste noget at spise.
#8 dolphinfriendly 18 år siden
Sikkert som de fleste byer i Tyrkiet, skal du holde dig langt væk fra turistområderne - sæligt mht spisestederne, der er det ret dyrt i forhold til andre områder. Der ér virkeligt meget god lokal mad i Tyrkiet, fisk og i særdelelshed lammekød har jeg haft rigtigt gode erfaringer med. Som jeg kender tyrkerne, er de ualmindeligt gæstfrie, humoristiske, varmhjertet og imødekommende - men ikke hvis de lugter naiv og rig turist, så kan de godt finde på at hustle dig! Hustle igen, det falder i deres smag og er en del deres kultur, hvilket kan være ret spass. Jeg har ikke selv oplevet noget negativt, og har taget flere ture alene rundt i landet uden problemer. Mht. ture, kan man ofte forhandle sig til billigt og jeg har endda selv hustle sig frem til virkeligt billige busture. Men gå til lokale bureauer fremfor eksempelvis Star Tours guider. Det kan virke billigt, men man kan seriøst komme EKSTREMT billigt rundt i landet.
God rejse - det er efter min mening et af de mest interessante lande jeg har rejst i, og det er efterhånden blevet til en del. :)
#9 filmz-vassago 18 år siden
#10 davenport 18 år siden
Tør man næsten spørge hvorfor?