Gravatar

#21 filmz-vassago 18 år siden

Men omvendt, hvis den er blevet taget fra moderen så tidlig, så er der en stor risiko for at du får en noget mærket hund når den bliver ældre. De første måneder i en hunds liv er i den grad med til at præge den, og fravær fra moderen, stress mm kan skade den "emotionel" (i mangel af et bedre ord) - ikke noget man vil ønske sig hvis man vil have en familiehund.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#22 davenport 18 år siden

Det har du helt ret i. Men min kæreste er meget stor dyreven, og det slog nok også mere hende ud, end mig, selvom jeg da græd som pisket da flyet lettede og alt håb var ude.
Følelser kalder som bekendt aldrig på fornuften!!

Nu tror jeg vi satser på min oprindelige idé. En bordercollie, som jeg kan opdrage til at have opgaver i huset. Fx køre patrulje om natten i huset, og give hals hvis der er lys der brænder osv.

Men det hjælper kun svagt på følelsen af at have ladt en lille gut i stikken.
Anyways..Vi gjorde sku hvad vi kunne, og jeg har tiltro til min (nye) kurdiske ven ordner det, så den bliver en god hund.

Men det er da surt! Ingen tvivl. Den er sku da cute. Og den var klog.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#23 lagoni 18 år siden

Kan godt følge dig/jer i det med "...men ham der kom med den i første omgang havde jo taget den fra moderen før tid. Hvis vi ikke havde været der, så var den død", men ved netop at købe den hund, støtter man så ikke dem der tager hundene tidligt fra moderen? Nu ved jeg selvfølgelig ikke lgie hvordan folkene bag dette gjorde, kan jo ha' været 'ordentlige' omstændigheder, men det lugter bare af folk der avler hvalpe for fortjeneste.

Som sagt, kender ikke alle omstændigheder her, men når bestikkelse skal indgå et eller andet sted i 'operationen', virker det altså lidt suspekt :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#24 filmz-Narniabæver 18 år siden

Jeg var i Side i Tyrkiet i Juni 1996.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#25 lagoni 18 år siden

Jeg vil lige tilføje til #23 at det langtfra skal lyde ufølsomt, kan læse at det åbenbart var ret hårdt for både dig og kæresten - jeg er selv så langt fra dyremenneske som man nok kan være, så har nok lidt svært ved at sætte mig ind i situationen :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#26 davenport 18 år siden

Jo, det kan du have ret i. Det var i første omgang slet ikke os, men hotellet der skulle have den. Men nu ved min kæreste et og andet om dyr, og kunne se at den ville dø uden pleje. Og de er ret ligeglade med dyr, så derfor.. Så gav de os den først, og efter et par dage skulle vi jo lIGE betale 350 kr. for den. De er satme så snu!

Men har lige fået mail om at den har det godt ved min ven, og han tager sig af den, og at den sover på hans værelse om natten.
Så det er sku godt.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: