Gravatar

#1 filmz-Koenig 19 år siden

Hey. Jeg står og skal om et års tid realisere min drøm om at flytte til USA, men inden da skal der jo en fandens masse planlægning til. Så jeg vil spørge om der er nogen herinde fra som har nogen erfaring med at bo i USA og som måske kan give mig nogle gode råd osv.

på forhånd tak!
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#2 chandler75 19 år siden

Crystalstar må kunne fortælle dig en masse...

Jeg har selv boet der i et år, hvilke typer råd søger du?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-Koenig 19 år siden

Det er sådan noget som:
1) at finde en lejlighed
2) om jeg skal involvere min bank og andet ang. forsikring f.eks.
3) Kørekort, nemmest at tage det i DK eller i USA
4) Hvad med prisforskellen ang. madvarer?
"Como estan, bitches?"
www.haddock100.com
Gravatar

#4 filmz-vassago 19 år siden

Du skal nok involvere din bank osv - er det kun kortfristet, eller er det permanent? En af mine kollegaer glemt lige lidt skat osv - og da han så kom hjem igen, var det blevet et sindsygt beløb han skulle betale tilbage.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 filmz-Koenig 19 år siden

det er permanent... man skal også have et green card, Ellers opholder man sig illegalt ikk?
"Como estan, bitches?"
www.haddock100.com
Gravatar

#6 filmz-jonasgr 19 år siden

Er der ikke noget med, at ens ophold skal have et formål. Med det tænker jeg på at studere eller arbejde. Ellers mener jeg kun at man kan få et midlertidigt opholdstilladelse på 90 dage (eller hvad de nu kalder det).

Men nu ved jeg jo så ikke hvad det er du vil derover (dit formål) ? :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#7 filmz-Koenig 19 år siden

Jeg vil egentlig bare gerne flytte derover, arbejde - leve der, you know. Kan man først bo i landet hvis man f.eks. bliver sendt af sted af sit arbejde?
"Como estan, bitches?"
www.haddock100.com
Gravatar

#8 El vez 19 år siden

Jep, 90 dage er max medmindre man får opholdstilladelse - det gælder begge veje.

Kørekort må være klart nemmest og billigst at få i USA.

Madvarer og i det hele taget leveomkostninger er som regel billigere i USA end i Danmark, men det kommer jo an på hvor du skal bo osv.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 El vez 19 år siden

#7 Ja eller hvis du er studerende kan du få en længere opholdstilladelse. Ellers skal du vist gifte dig med en amerikaner el. lign. (Crystalstar, hjælp :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#10 cyberzed 19 år siden

#8 Er der ikke noget med "omskoling" hvis du skal bruge amerikansk kort i .dk og du er dansk statsborger eller noget i den dur?
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/

Skriv ny kommentar: