Gravatar

#11 Martindan 19 år siden

Mourinho's udtalelse er god nok ang. Barcelona. han sagde det efter kampen.

men fair nok til jer der ikke synes FCK er gode nok til CL.

synes netop det er godt der er lidt modhype da "vi" dermed skal vise noget to prove you guys wrong. det er meget nemt at blive selvfed jo.

men personligt synes jeg kun det er Celtic kampen man med rette kan brokke sig over. resten af den Europæiske kampagne har været pletfri.
for cryin' out loud......
Gravatar

#12 dolphinfriendly 19 år siden

#11 Det bliver nærmest umuligt at komme godt med i gruppen, med de dårlige resultater (set i en CL gruppespil sammenhæng) FCK har fået her i starten. Specielt efter de har mødt Man U. vil pointhøsten se mager ud, for der har de vitterligt ikke en jordisk chance. De slog Ajax med en super flot indsats, men Ajax vil først være i ordentlige omdrejninger om et år eller to når rutinen er faldet mere på plads hos deres unge super talenter (Ryan Babel...hmmm). Ajax er et rigtigt godt hold, men ikke i den absolutte europæiske elite lige pt. Man U. regnes med rette blandt de ti bedste hold i verden og jeg tror ikke på FCK mirakler i den forbindelse. Og efter FCK er blevet frarøvet selvtilliden med Man U. (mener det er to Man U. kampe i træk...av-av), tror jeg de bliver tværet på Benficas hjemmebane. Celtic kan de på en god dag tage i Parken, men ellers ser jeg ikke noget lys for enden af tunnelen.

Ærgeligt at Ailton først kommer i det nye år, det er nu der er brug for ham i FCK.

Gravatar

#13 Martindan 19 år siden

#12 - du kan ikke pille selvtilliden fra FCK.

vil gå så langt at sige der er en grund vi kaldes os selv de arrogante og stolte. selvom det er nedtur at tabe har man stadig den der " vi er fede" mentalitet i klubbem, så det tror jeg ikke bliver et problem hvis man får tæv to gange i træk mod Man U. Vi er trods alt ikke Brøndby på det punkt.

men ja er helt enig. kan godt li Berglund, indrømmer jeg, men der bliver slidt rigeligt på ham og Allback. Ailton ville have været vigtig i forbindelse med CL og de mange kampe.
Gravatar

#14 Martindan 19 år siden

bliver desuden svært valg.

Man/FCK eller Barca/Chelsea.

nogen der ved om man skulle være så heldig de her kampe er forskudt af hinanden eller?
Gravatar

#15 Martindan 19 år siden

for seriøst. alle bitcher for tiden over FCK.

se lige på Brøndby.

mage til uambitiøst hold skal man lede længe efter.
talent opbygning og alle de undskyldninger. Bjerregaard har kun forsøgt at redde egen røv med spillersalg så man vise FCK "vi har også penge"
Brøndby ligner mere og mere åretsflop og vi kan rolig konkludere ruinen på Vestegnen vil stå stolt og minde os alle om hvordan man kan køre en klub i sænk med dårlig ledelse.

FCK er trods alt i CL og har stadig ambitioner om mere.
Gravatar

#16 dolphinfriendly 19 år siden

#13 Jeg synes FCK skal have lidt mere europæisk erfaring, for at sammenligne sig med BIF på det punkt. Iøvrigt er det vist mere reglen end undtagelsen at FCK (og andre danske hold for den sags skyld) klarer sig skidt i europæisk sammenhæng; en flot kamp mod Ajax vasker ikke de tidligere tvivlsomme resultater væk.

Det er sundt med selvtillid og gudsketak og lov for at supporterne også har det, efter min mening er der nok bare ikke så meget at have det i andet end i skandinavisk sammenhæng. Jeg tror nu billedet ser ganske anderledes ud efter FCK har fået klø af Man U. to gange i træk. Og når jeg siger klø, tror jeg de cifre som dem BIF i sin tid fik mod Man U., snildt kan vise sig at være et dansk mareridts déjà vu. Desuden var BIFs gruppe dengang en meget stærkere gruppe (de to CL finalister var i gruppen...plus Barcelona!), end den FCK er i nu.

Gravatar

#17 dolphinfriendly 19 år siden

#15 Hehe nej, BIF er slet ikke godt kørende pt. Og for satan nogle dårlige indkøb, ham islændingen er noget af det mest talentløse jeg længe har set!

Gravatar

#18 Martindan 19 år siden

#16 - nu er det måske FCK'eren der taler men tager man udviklingen de seneste fem år, så er det BIF der skal sammenligne sig med FCK og ikke omvendt. godt være man ikke har de store europæiske resultater endnu, men de kommer.

og ang. den gang Brøndby var i CL var det europæiske landkort anderledes. Dengang var der kun de store hold og alle de andre. i dag er de små hold som Benfica og Celtic meget mere med i kampen end de var i 98. men helt klart Brøndbys gruppe var ond.

men det ændrer ikke på FCK pt. er Skandinaviens store hold, både økonomisk og sportsligt og man økonomisk har grundlaget for at lave en Rosenborg.
Gravatar

#19 filmz-jonasgr 19 år siden

Jeg holder også med FCK herhjemme. Jeg kan dog godt se, at de ikke spillede specielt godt mod Celtic og der kan man i det mindste tale om et hold der kom frem af banen. FCK kæmper dog med de midler et begynderhold (I CL sammenhænge) har at gøre godt med. Det at de ikke har skaffet sig en angriber er dog ikke godt nok, at transfersystemet så er fuldstændig mærkeligt er en anden sag.

Jeg synes dog også at OB's indsats mod Hertha Berlin er bemærkelsesværdig, det var rigtig flot. Det er som om, at FCK's succes i CL har haft en afsmittende effekt på de andre hold (lige på nær Brøndby). Randers gjorde det faktisk også ganske godt og kunne i mine øjne ligeså godt have kommet foran mod Fenerbache, og så ved man aldrig hvad der kunne være sket.

I CL håber jeg meget på AC Milan, heldigt for dem at de er kommet i den vel nok nemmeste gruppe, så kan de koncentrere sig lidt mere om den hjemlige turnering, hvor de lige skal hente 8 point hos Inter. Sådan som Inter spiller i øjeblikket, skulle det ikke undre mig hvis det skete. Synes i øvrigt ikke, som mange andre gør, at Inter har gjort nogle fremragende indkøb. Sådan som jeg ser det har de tre verdensklassespillere: Grosso, Crespo og Zanetti.

Chelsea har jeg det fint nok med, AC Milan og Chelsea har et fint nok forhold, og der kan sagtens blive lavet et par handler mellem disse to klubber igen.
At Mourinho så en gang imellem har det med at lyve er en helt anden sag.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#20 dolphinfriendly 19 år siden

#18 Jeg er helt enig med dig i at FCK pt er det hold i DK (og Skandinavien) de andre skæver til, både økonomisk og sportsligt. Og ja - i den sammenhæng klarer de det også mægtigt og er ved at lave en Rosenborg økonomisk. Omvendt har Rosenborg klaret sig godt i CL og været med 10 gange, derfor ryster jeg på hovedet over FCKs (efter min mening) påtaget arrogance. FCK skal passe på ikke at overvurdere sig selv og egen status, for de er altså ikke Rosenborg sportsligt og er altså heller ikke en god klub set i europæisk sammenhæng. Økonomiske og sportslige resultater er ikke det samme, hvilket jeg synes der nogle gange bliver sat ligehedstegn ved.

Celtic og Benfica er iøvrigt ikke små hold - særligt ikke Benfica der har en meget imponerende baggrund og vistnok er det største klub i verden hvis man ser på antal supportere. Og hvis de er små hold...hvad er FCK så? :)

Skriv ny kommentar: