Gravatar

#21 filmz-maxhh 19 år siden

"Jeg synes dog også at OB's indsats mod Hertha Berlin er bemærkelsesværdig, det var rigtig flot. Det er som om, at FCK's succes i CL har haft en afsmittende effekt på de andre hold (lige på nær Brøndby)."

Undskyld, men giver du lige FCK æren for at OB lige nu er bedre kørende end længe...?

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#22 filmz-jonasgr 19 år siden

#21 Nej. Det var mere ment i overført betydning.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#23 filmz-maxhh 19 år siden

Overført hvordan...?

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#24 Martindan 19 år siden

#20 - Rosenborgs succes i CL har først været inde for de seneste år, de skulle også først starte. det her er FCK's første år, just wait and see, better times will come. det er jeg ikke i tvivl om.

nej sagde ikke Celtic og Benfica er små hold, men hvis du går tilbage til 98 hvor Brøndby var i CL, var de. der var der stort set kun storholdene (Barca, Juve, Man U osv) der dominerede i CL i midthalvfemserne, modsat nu hvor de "små" hold er kommet langt bedre med i kampen og det faktisk er mere dem der sætter dagsorden end de store klubber.

men FCK er et nyt hold i CL så ja de er nederst i herakiet. men alle skal starte et sted. spår om tre år er CL et hold der kan matche de resultater Rosenborg har leveret.

men fair nok, synes der er en tendes til FCK's præstationer skal kritiseres. en dårlig kamp mod Celtic og sejr over Ajax og uafgjort mod Benfica er glemt. de resultater er altså bedre end en pinlig exit til et tysk middelmådigt hold.
desuden, i første omgang, man har nået CL, det er godt nok til at starte med.

vil desuden også hellere tabe til Celtic end Frankfurt.
for cryin' out loud......
Gravatar

#25 Martindan 19 år siden

yes!!!

FCK/Man U er d. 17
Chelsea/Barca d. 18
Gravatar

#26 Verbal 19 år siden

#8: Jeg har ikke tænkt mig at prøve at overbevise en glødende Chelsea fan om at Chelsea ikke var det bedste hold i CL og ikke fortjente at vinde. Det er dog den mest ringe undskyldning, at Chelsea tabte til Barcelona fordi de fik en mand udvist, hvad enten dommeren var Barcelona fan eller ej. Uanset om dommeren havde haft en Barcelona trøje på eller ej, så havde han stadig i Chelseas øjne været Barca fan og skyld i Chelseas nederlag. Det er altid dommerens skyld når Chelsea taber. Det er aldrig fordi at de spiller dårligt, i hvert fald hvis man spørger Chelsea selv. Så hvis man I Chelsea ikke vil betegnes som paranoide så tager man sig sammen og indser at Chelsea ikke er verdens bedste klubhold og at der kan være andre årsager end dommeren, til at man taber.

Enormt ironisk? Hvorfor? Og hvorfor skulle Chelsea ikke have kunnet slå dem, hvis Eto'o havde været med? Det er jo nærmest umuligt at sige... Så kan man jo ligeså godt sige, at Chelsea vil få en klar sejr, fordi de fik en god sejr (javist, på hjemmebane) på 2-0 over Werder Bremen, som var MEGET tæt på at vinde over Barcelona.
Det er dig selv der starter med at gøre udtryk for at en Chelsea sejr vil være meget lettere osv. Det er også meget sympatisk at du har medlidenhed med den arme mand, men det virker dog ikke særlig helhjertet når du sætter smilies i dine sætninger.

#24: Hvad var det nu for et hold at FCK blevet slået ud af i kvalifikationen til CL forrige år? De var vist et der er noget ringere end det middelmådige hold som Brøndby tabte til.

Når det handler om europæisk succes, så har FCK endnu intet at råbe op om. De er med i CL, men det har Brøndby og AAB også været og Brøndby har trods alt vundet en kamp i CL over selveste Bayern München. OB har ordnet Real Madrid på Bernabeu og er sammen med Brøndby, de to eneste hold der er nået kvartfinalen i UEFA-Cuppen. Så det er muligt at FCK er Nordens stærkeste hold på tiden, men det bliver deres europæiske succes ikke større af.

Det er muligt at FCK om nogle år rent faktisk kan begynde at ligne noget der hører til i europæisk fodbold, problemet er bare, at det burde de allerede være idag. De har haft økonomien og talentmassen i seneste år til at skulle kunne vinde det danske mesterskab og kvalificere sig til CL. Men det er først i år det er lykkedes.

Vil desuden også hellere tabe til Celtic end Frankfurt
Det er meget muligt, men sådan som de spillede mod Celtic er det ikke realistisk at de ville kunne slå nogen af holdene.

Synes iøvrigt at det er ynkeligt at man fryder sig over andre holds dårlige tider.

Slutteligt vil jeg sige at jeg håber at Lyon løber med CL-Trofæet
And like that... he's gone.
Gravatar

#27 Martindan 19 år siden

#26 - er du biffer? for det er altid jer der holder fast i Gorcia. ja vi tabte til Gorcia. det FCK hold der blev slået af Gorcia var langt svagere end det hold der i dag (dengang var Jesper C, Gravgaard, Brede, Atiba og Berglund der ikke. man havde en halv fesen midtbane og dårlig defensiv. nu har man fået rettet op på manglerne - og formentlig også en bedre træner i Såle end Backe)

og nu hvor vi snakker om hold rivalen ikke kunne slå, hvad var det for et hold Brøndby blev slået ud af sidste år? nå ja Ajax i en amputeret udgave. FCK slog en langt stærkere udgave end den Brøndby mødte. (Bedre målmand, bedre forsvars general, bedre midtbane og ny superangriber)

og godt være du synes det er ynkeligt, det er fair, men jeg nyder Brøndbys dårlige tider, Brøndby fans har altid været så kæphøje med de altid er dem der har gjort det bedst i Europa bla bla.
den tid er forbi BIF. FCK ejer BIF Nationalt som internationalt.

Gravatar

#28 Verbal 19 år siden

#27: Jeg er aldeles ikke Brøndby Fan. Jeg kan godt lige outsider holdene. Sjældent har jeg moret mig så godt som da Herfølge tog det Danske Mesterskab. Men der er to hold mit hjerte banker for. Først og fremmest Newcastle og dernæst OB.

Jeg ser blot objektivt på tingene. Jeg har ikke påstået at Brøndby ikke har tabt til svage europæiske hold. Jeg har blot argumenteret at Brøndby og OB er nået længere i europæisk sammenhæng end FCK. Jeg er ikke i tvivl om at FCK sagtens kan nå længere og at de på tiden er bedre end Brøndby, men pointen er, at de endnu ikke har præsteret noget der overgår Brøndby og OB. Jeg er ikke i tvivl om at de sagtens kan gøre det. Måske ikke i år, men så næste år. Men indtil da vil jeg ikke høre en kæft om at FCK er det hold der har skabt de største internationale resultater, for det er det ikke og det er fakta.

Man kan ikke skjule sig bag undskyldningen om, at FCK ikke havde nogen talenter da de tabte til Gorcia, for det havde de. De havde talenter nok til at kunne lammetæve Gorcia ud af banen og til at kunne kvalificerer sig til CL, men det gjorde de ikke. Det kunne de ikke. For man kan tage alverdens talenter, det hjælper ikke hvis man ikke kan spille sammen som et hold og det kunne FCK ikke dengang. Nu har de endnu flere talenter og er tilmed også begyndt at spille sammen som et hold. Derfor tror jeg også på at de i løbet at nogle år kan komme til at klare sig godt i europæisk sammenhæng. Men indtil da må de leve med at de er et godt hold, men at de endnu ikke har tangeret OB og Brøndbys præstationer i europæisk sammenhæng. Længere er den ikke.

Det jeg allermindst kan lide ved FCK er deres selvoptagethed og deres mangel på respekt for de andre Superligahold. Når FCK har vundet mesterskabet og Brøndby er blevet nr. 2 så står Brøndby spillerne og ønsker FCK'erne tillykke. De siger at det er ærgeligt at det ikke var dem selv der blev danske mestrer, men at FCK fortjente at vinde. Når det så er omvendt, så står FCK'erne og tuder over at de ikke fik mesterskabet, som de mener udelukkende tilhører dem og at de har været det bedste hold selvom de har spillet som en pose nødder halvdelen af sæsonen.
And like that... he's gone.
Gravatar

#29 filmz-jonasgr 19 år siden

#28 Newcastle er et godt hold :) Ærgeligt at Shearer er stoppet, den mand var genial.

At de så ikke kan finde ud af at købe ordentlig ind, det er lidt irriterende. Jeg kunne godt lide dengang, hvor de købte unge talenter (Milner, Dyer, Viana osv.).

Jeg vil ikke sige at jeg holder ligeså meget med Newcastle som med Milan. Jeg håber dog stadig på, at de gør det godt i Uefa-cuppen.
Deres defensiv er dog i mine øjne meget ringe, selv om de har en af premier leagues bedste målmænd (Shay Given).
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#30 Martindan 19 år siden

#28 - siger heller ikke det ikke var pinligt Gorcia for det var det! men den plet er vel blevet vasket væk med dette års Champions League entre.

og.. mener nu de har tangeret OB da de ikke har været i Champions League, modsat FCK. Respektere dog OB's præstation i Europa iår og håber derfor på en mesterskabsduel mellem os og jer da jeg synes I fortjener at blive nr 2 :)
men indtil I kommer i Champions League vil jeg mener FCK har bedre Europæiske resultater end jer.

(kan ligeså godt ligge i gryden til en OB/FCK krig da det i år er mellem dem mesterskabskampen kommer til at stå)

Skriv ny kommentar: