Gravatar

#61 frahm-2 13 år siden

Jeg mener at det var Hilmar Baunsgaard, der sagde "alle danskere er radikale, de ved bare ikke".
...så du skal nok finde ud af det. :)
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#62 Lord Beef Jerky 13 år siden

#61 Haha yais yais =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#63 MaxHHansen 13 år siden

Hvad synes I så om Barfod og Vestagers lille håndslag om at holde DF ude? Umiddelbart kan det godt blive en succes, hvis altså Barfod var en bedre politikker end jeg har ham mistænkt for at være...
Gravatar

#64 Bruce 13 år siden

#63 Nye alliancer og en mulighed for opbrud i det politisk stagnerende og impotente bogstavslandskab skal være mere end velkommen. Jeg håber det er et initiativ, som får meget bevågenhed og som kan være med til at rykke ved mulighederne efter et valg. Det vil helt sikkert give en indsprøjtning til debatten de næste dage og jeg håber K kan få et par procentpoints i gevinst. Men mener desværre Barfod er en for anonym og tandløs politiker til den post han sidder på.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#65 misuma 13 år siden

Jeg er ikke meget for at indrømme det, men jeg kan ikke helt gennemskue hvor min stemme skal smides. Jeg kan ane lidt fornuft ved samtlige "sælgere" jeg så i tv i går aftes, der er plus og minus ved dem alle. Jeg er sgu ikke skarp nok til at udregne de korte og langsigtede konsekvenser ved mit valg.

Hvad vælgerne gerne vil ha' og hvad vi i virkeligheden har brug for, er ikke altid det samme.

Gah...mig og min ubeslutsomhed.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#66 frahm-2 13 år siden

Jeg synes det er fantastisk. Alt hvad der kan få blokpolitiken til at bryde sammen er godt. Det vigtigste for at få blokpolitiken væk er dog at midten i dansk politik bliver styrket. Hvis VKO eller S,SF,Ø for flertal, tror jeg at det vil være alt for fristende at lave den "lette" løsning, frem for de brede forlig. Når det så er sagt, kan jeg ikke forestille mig at S og SF ville læne sig ligeså meget op af Enhedslisten, som VK har lænt sig op ad DF.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#67 Fellaheen 13 år siden

frahm-2 (66) skrev:
Jeg synes det er fantastisk. Alt hvad der kan få blokpolitiken til at bryde sammen er godt. Det vigtigste for at få blokpolitiken væk er dog at midten i dansk politik bliver styrket. Hvis VKO eller S,SF,Ø for flertal, tror jeg at det vil være alt for fristende at lave den "lette" løsning, frem for de brede forlig. Når det så er sagt, kan jeg ikke forestille mig at S og SF ville læne sig ligeså meget op af Enhedslisten, som VK har lænt sig op ad DF.

Hvordan kan du være så lidenskabeligt hengiven til noget så ligegyldigt?
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#68 Bruce 13 år siden

#67 Mener du seriøst, at måden samfundet indrettes på og dermed berører hvert et menneskes dagligdag med både store og små indvirkninger, er ligegyldigt?
Gravatar

#69 Fellaheen 13 år siden

Bruce (68) skrev:
#67 Mener du seriøst, at måden samfundet indrettes på og dermed berører hvert et menneskes dagligdag med både store og små indvirkninger, er ligegyldigt?

Nej, nej! Det har bare altid fascineret mig at nogen kan gå op i at være radikale, være stolte og inderlige radikale. At bryde med blokpolitiken er at bryde med den sidste rest af politiske forskelligheder, der stadig er i vores samfund. Hvordan kan man ønske sig det? Eller rettere - hvordan kan man ønske sig det uden at have skumle, teknokratiske motiver?
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#70 Bruce 13 år siden

#69 Så forstår jeg bedre!

Jeg synes både der er fordele og ulemper ved at føre blokpolitik, som der er ved at føre brede forlig over det som kaldes midten. Der er jo egentlig ikke den store forskel, hvis man kigger på mandattal. Forskellen på, om man har 90 mandater eller lidt mere for et forslag på en fløj eller over midten, er vel svær at få øje på.

Det er jo ikke en naturlov, at den bedste løsning for Danmark mht. et givent forslag, er et forlig over midten, med kompromiser mellem fløjene, fremfor en enig fløj, som implementerer deres forslag uden hensyn til den anden fløj.

Det kommer jo givet, også helt an på egne præferencer. Økonomisk er det mine, at jeg klart foretrækker udsigten til bredere forlig, end at venstrefløjen med indflydelse af SF og Enhedslisten, sætter dagsordenen, med udsigt til utvivlsomt mere gældsætning og flere ansatte i den offentlige sektor.

Blokpolitik eller brede forlig, kommer altså for mig, helt sikkert an på udsigterne. Hvis man kunne få det jeg anser som "min" værdipolitik gennem ved blokpolitik, så ville jeg da foretrække det, fremfor kompromiser over midten, men modsat vil jeg foretrække kompromiserne over midten, fremfor blokpolitik på den anden fløj. Dobbeltmoralsk kan man vel ikke kalde det, vel nærmere pragmatisk.

Skriv ny kommentar: