#69 Det handler ikke om at udrydde politiske forskelligheder, men om at lave en politik der holder. Ellers så bliver det en frem og tilbage kurs hvor rød blok (hvis de kommer til) først nedbryder den blå lovgivning og så opbygger deres egen. Så kommer blå blok til og nedbryder den røde lovgivning og opbygger deres egen, hvorefter rød blok kommer til osv, osv. Hvis man skal lave en lovgivning der holder er det klart smartest at have bred opbakning til den. Især hvis man skal lave langsigtede planer for landets fremtid. Det er vel også det mest demokratiske at så mange mennesker som muligt, får deres interesser hørt. Der er selvfølgelig områder hvor det ikke kan lade sig gøre, fordi partiernes holdninger er for forskellige, men sådan er politik jo også nogle gange.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Det værste ved Barfoed og Vestagers udmelding er at det potentielt et kan eliminere Liberal Alliances indflydelse til nul. Det tvivler jeg på er en god ting.
Partilederrunden på tv2 i går var sgu god underholdning... selvom det er begrænset, hvor meget politik der reelt set blev diskuteret, så virker det som om, vi er godt i gang nu, og i går fik de tilsat en helvedes masse humor (i mine øjne i hvert fald). Rød blok vandt hands down den runde. Nu glæder jeg mig til den næste, hvor blå blok uden tvivl har fået justeret deres våben.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Det værste ved Barfoed og Vestagers udmelding er at det potentielt et kan eliminere Liberal Alliances indflydelse til nul. Det tvivler jeg på er en god ting.
Nyeste måling sagde vist 5% til LA. Han klarede sig fint igår, så jeg tror nok de skal få et godt valg!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Han klarede sig bestemt godt, men den radikale/konservative manøvre var ret smart. Konservative håber at stoppe blødningen til LA og Radikale håber at kunne spille den rolle LA gerne ville. Det skal gå mere end almindelig godt for LA (eller dårligere for radikale) hvis LA skal være afgørende.
Første halvdel blev bestemt vundet af rød blok. Det var en ret bedrøvende omgang for blå. Til gengæld kom de lidt bedre med i anden del da snakken kom væk fra den boligpakke som Løkke håndterede meget dårligt rent kommunikativt.
#76 True... det blev lidt mere udlignet i anden halvdel, men jeg synes stadig rød klarede sig bedst her også. Jeg er i øvrigt blevet ret irriteret på Løkke i disse debatter. Ikke alene siger han konstant det samme (det gør de fleste jo), men han bruger præcis det samme ordvalg fra gang til gang. Det er meget trættende at høre på i længden.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#79 Men hvilket idiotisk spørgsmål i det hele taget. Vi lever i en global verden og rammes af kriserne omkring os. Vi kan kun mindske effekterne lokalt til en hvis grad uanset hvad. At tro, at en dansk regering kan komme ud af krisen blot ved egen politik er utopisk.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#71 frahm-2 13 år siden
Det handler ikke om at udrydde politiske forskelligheder, men om at lave en politik der holder. Ellers så bliver det en frem og tilbage kurs hvor rød blok (hvis de kommer til) først nedbryder den blå lovgivning og så opbygger deres egen. Så kommer blå blok til og nedbryder den røde lovgivning og opbygger deres egen, hvorefter rød blok kommer til osv, osv.
Hvis man skal lave en lovgivning der holder er det klart smartest at have bred opbakning til den. Især hvis man skal lave langsigtede planer for landets fremtid. Det er vel også det mest demokratiske at så mange mennesker som muligt, får deres interesser hørt.
Der er selvfølgelig områder hvor det ikke kan lade sig gøre, fordi partiernes holdninger er for forskellige, men sådan er politik jo også nogle gange.
#72 Highland Park 13 år siden
#73 Patriarch 13 år siden
#74 Lord Beef Jerky 13 år siden
#75 Bruce 13 år siden
Nyeste måling sagde vist 5% til LA. Han klarede sig fint igår, så jeg tror nok de skal få et godt valg!
#76 Patriarch 13 år siden
Han klarede sig bestemt godt, men den radikale/konservative manøvre var ret smart. Konservative håber at stoppe blødningen til LA og Radikale håber at kunne spille den rolle LA gerne ville. Det skal gå mere end almindelig godt for LA (eller dårligere for radikale) hvis LA skal være afgørende.
Første halvdel blev bestemt vundet af rød blok. Det var en ret bedrøvende omgang for blå. Til gengæld kom de lidt bedre med i anden del da snakken kom væk fra den boligpakke som Løkke håndterede meget dårligt rent kommunikativt.
#77 Lord Beef Jerky 13 år siden
#78 Bruce 13 år siden
Samuelsen: "Med det vi har hørt her i aften .... nej!"
True!
#79 Lord Beef Jerky 13 år siden
#80 Bruce 13 år siden