Gravatar

#1 The Insider 19 år siden

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/europe/51...

Hold da kæft... jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal sige. Så mange ting... Det må være en af de største beslutninger i fodboldens historie. For en måneds tid siden var jeg selv så sikker på, at sagen havde et sådan omfang, at man ikke turde at smide flere italienske klubber i Serie B, men bare gav dem store bødder. Milan er (som de eneste af de fire anklagede klubber) sluppet, men Lazio, Fiorentina og (yahoo!) Juventus rykker alle ned i Serie B. Det her kommer fandme til at få konsekvenser. Ærgerligt med Fiorentina... den eneste italienske klub jeg har lidt sympati for. Især nu hvor Martin endelig kunne komme med i Champion's Leagu, hvilket selvfølgelig ikke kommer til at ske nu :-/ Hvad siger I? Jeg skal lige falde til ro før jeg kan tale mere om det... FEDT!
War. War never changes.
Gravatar

#2 The Insider 19 år siden

...man kan så også se, at Milan alligevel mister 15 point og bliver smidt ud af Champions League. Og Juventus mister fandme 30(!) point! Udover at de nu mister adskillige spillere må de tydeligvis byde mindst to års Serie-B fodbold velkommen. Lol! Det var sgu en kort VM-fest ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 filmz-jonasgr 19 år siden

Nu kommer der så en masse appeller, så sagen er ikke helt afgjort endnu.

Det er klart at Juventus skal have den strengeste straf, det er dem der har skabt skandalen og er hovedaktøren. Jeg synes dog det virker som en meget streng straf både Lazio og Fiorentina får, i forhold til Juventus.

De kan nu stadig godt rykke op alle tre hold, hvis resultatet bliver at de skal spille i serie B.

Jeg tror dog spillerne tager det ganske roligt, de skal nok finde nogle andre steder at spille, mange af dem bliver sandsynligvis lejet ud, så det er ikke et kæmpe problem.

Jeg kunne dog godt tænke mig, at vide hvad de har på Milan eller om de bare er blevet trukket med ned i Juventus' fald.
Berlusconi vil dog helt sikkert kæmpe til det sidste.
Nu er det dog ikke så slemt for dem. De kan sagtens vinde mesterskabet til næste sæson og spillerne bliver der, hvilket mange af dem nu nok også ville have gjort selv om det var serie B.

Moggi fik fem års karantæne, men jeg vil gætte på at han aldrig vender tilbage til fodbold nogensinde igen. Men det er da irriterende at fodbolden ikke kan blive fri for sådanne ting. Jeg tror desværre ikke det er det sidste tilfælde vi får at se med sådanne skandaler. Fodbold er simpelthen blevet et spil om penge.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#4 The Insider 19 år siden

Jeg tror bestemt ikke, at de klubber får det let. Derudover har klubberne kun få dage til at appellere, og burde man ikke allerede have hørt noget nu, hvis de havde ønsket at anke? Med -30 point til at starte med, samt en spillerliste der snart vil blive hullet som en si, skal Juventus nok blive liggende i Serie B et stykke tid. Og med -15 i point mener jeg langt fra at AC Milan "sagtens" kan vinde mesterskabet i næste omgang. Den tager Inter sgu. Selvom jeg ikke er tilhænger af nogen som helst af de to klubber.

Anyway, det bliver spændende at se, hvad der sker... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 filmz-jonasgr 19 år siden

Alle klubberne har udtalt at de vil appelere og de er meget fortørnede over beslutningen allesammen. Lazio har udtalt at de vil kæmpe med alle midler om det så betyder, at de skal gå til den europæiske sportsdomstol.

Og Milan er af den klare opfattelse, at de er uskyldige og ikke skal have nogen straf overhovedet. Juventus har trods alt accepteret at der er foregået noget ulovligt. Det de er mest utilfredse med er de -30 point.

Lazio og Fiorentina havde heller ikke regnet med, at de skulle i serie B. Så nu må vi se hvad der sker.

Berlusconi kan nok trække i nogle tråde for Milan :) Jeg ved ikke hvem Lazio, Fiorentina og Juventus har.

Men det er da rigtigt at det vil ikke blive nemt for Juventus med -30 point, men hvis de vinder stort set alle deres kampe, kan de godt gøre det. Og for Milan vil det heller ikke blive nemt. Det vil komme helt an på, hvor godt Inter spiller.

Men som sagt, intet er afgjort endnu.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#6 The Insider 19 år siden

You underestimate the power of the dark side... ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 filmz-kaotmus 19 år siden

Den gamle dame mister i øvrigt også to mesterskaber. Hvis de ender hos Milan, kan Berlusconi vist ikke klage...

Jeg synes i øvrigt, at det er helt fint, at de ikke slipper med en ligegyldig bøde.

Juventus vil få uhyre svært ved at vende tilbage i første hug - husk på at de også skal slås med Lazio og Fiorentina om de tre oprykningspladser, og de har ikke nær så hårde pointstraffe.

De har heller ikke helt så store navne - jeg vil tro Martin Jørgensen må indstille sig på en sæson i serie b, og udover Luca Toni tror jeg ikke de mister mange spillere. Juventus' vil derimod miste næsten hele holdet, både pga. spillernes stjernestatus og fordi lønningsniveauet i modsætning til de to andre er indrettet efter Champions league indtægter hvert eneste år.
Gravatar

#8 filmz-jonasgr 19 år siden

#7 Milan får i hvert fald ikke dette års mesterskab, da de bliver fratrukket 44 point, og heller ikke kommer i europæisk fodbold.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#9 Slettet Bruger [1356851056] 19 år siden

Jeg følger ikke rigtig med i fodbold længere, så derfor har jeg først hørt om dette nu. Derfor ved jeg heller ikke, hvorfor de bliver rykket ned? Hvad er det, de fire klubber har gjort?
Gravatar

#10 filmz-kaotmus 19 år siden

Alt tyder på at de har bestukket dommere. De har i hvert fald skaffet sig indflydelse på, hvilke dommere der skulle dømme deres kampe, og mon ikke de har haft grunde til at vælge de dommere, de gjorde?

Skriv ny kommentar: