Gravatar

#11 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Nej, jeg forstår ikke, hvis det virkelig er sandt, at jeg skal være med til at betale til nogle pengeædende kællinger. Hvis du forstår det, så ser du og jeg ikke samme kanal her i livet, dét er helt sikkert.

Du skriver det, som om det kommer som en overraskelse? Nej, jeg kan love dig for, at vi ikke ser "samme kanal her i livet". Heldigvis.

Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#12 filmz-vassago 17 år siden

#9: Jo, det var det. Kernen af hans kritik synes jeg dog er ret væsentligt, selvom den måske til tider kan virke noget ude af proportioner, så rammer han flere ting spot on. F.eks faren ved at så meget på nettet efterhånden er user-generated, det værende wiki, youtube osv - folk forholder sig jo efterhånden fuldstændigt ukritisk til.

"In The Weekly Standard, Keen wrote that Web 2.0 is a "grand utopian movement" similar to "communist society" as described by Karl Marx.

He stated it "worships the creative amateur: the self-taught filmmaker, the dorm-room musician, the unpublished writer. It suggests that everyone — even the most poorly educated and inarticulate amongst us — can and should use digital media to express and realize themselves.

Web 2.0 'empowers' our creativity, it 'democratizes' media, it 'levels the playing field' between experts and amateurs. The enemy of Web 2.0 is 'elitist' traditional media."

Han er dog, som jeg forstår det, ikke imod nettet som sådan, men det, at man er ukritisk, har fjernet redaktører, faglærte og eksperter, og nærmest "hylder" amatøren, og fylder nettet med ragelse.

Som han også siger i den 11. time, så vil han være ked af det, hvis der kom nogen fra en anden planet ned på jorden, som ville se hvad vi for nogle skabninger - og derfor søgte info på det mest populære medie, internettet, og igen på et af det mest populære sites i verden, youtube, og så at det der tilsyneladende interesserer os mest, er folk der sætter ild til deres egne prutter...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 filmz-DocDoom 17 år siden

#11:

Du skriver det, som om det kommer som en overraskelse? Nej, jeg kan love dig for, at vi ikke ser "samme kanal her i livet". Heldigvis.

Nu kan man være mere eller mindre eksperimentalkunst-venlig, og man kan være sort, rød, blå eller grøn politisk. Men du vil vel ikke i ramme alvor påstå, at du synes det er god kunst (eller kunst i det hele taget) eller på nogen måde rimeligt eller forsvarligt, at nogle kvinder fysisk spiser skattekroner?
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#14 davenport 17 år siden

Jeg kunne nu godt æde en femmer lige nu...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15 filmz-DocDoom 17 år siden

#14: HAHAHA LOL :-D

Her er en artikel - det kunne være dig, bortset fra at du ikke er 62:
http://www.cnn.com/2004/HEALTH/02/18/coin.eater.ap...
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#16 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Nu sad jeg lige og så indslaget, og de har jo først fået penge nu - efter de i 14 dage har kørt eksperimentet for egne penge (hvor de i gennemsnit har spist sedler for 7-8000kr hver i alt, eksklusiv de gamle 20 krone-sedler, de også havde fået fat på for at gøre det billigere). Det bliver forøvrigt ikke sagt, at de 100.000kr, de hver nu modtager i støtte, udelukkende er beregnet til at spise.

Men du vil vel ikke i ramme alvor påstå, at du synes det er god kunst (eller kunst i det hele taget) eller på nogen måde rimeligt eller forsvarligt, at nogle kvinder fysisk spiser skattekroner?

#13 - Jo da. Absolut. Hvorfor er det ikke kunst? Udfra hvilken æstetisk betragtning?

Jeg ser personligt hellere de 300.000 kr brugt på tre anerkendte kunstnere med en sjov idé (som i øvrigt er beregnet til en udstilling på Herning kunstmuseum i slutningen af måneden) end på at skulle betale en ministers lemfældige omgang med begreberne privat og offentlig økonomi.

Mit opstød havde i øvrigt intet med partifarve at gøre. Det gik udelukkende på, at du ikke kunne kommentere en afdæmpet diskussion om kunst uden at dreje den ind på din personlige kæphest, den fejlslagne danske asylpolitik.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#17 Wrangque 17 år siden

Jeg er all for penge til kunstnere! Og jeg vil gladeligt kaste mine skatte kroner den vej!
Jeg kunne sågar(sp?) selv engang forestile mig at søge om midler fra fonden, da jeg selv er lidt af en kunster (that's right!).

Men det virker bare som noget mærkeligt noget at støtte, det virker lidt random "Hvad fan skal vi finde på.... Let's eat money!"

Jeg fangede heller ikke lige hvordan de inkorporerede deres indtagen af penge i en udstilling? Har de bare tænkt sig at stå i entréen og fortælle folk om det?
Gravatar

#18 lagoni 17 år siden

#17 - gruppen laver vist mange videoinstallationer (eller hvad det nu hedder på kunstersprog), så de optager det nok og viser det på udstillingen.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#19 aknot 17 år siden

#17 De spiser pengene fra entre i entreen.
Gravatar

#20 danschier.dk 17 år siden

#13 Det blev til kunst i det øjeblik du forholdte dig til det du så, og blev så forarget, at du skrev et indlæg i dette forum.

Skriv ny kommentar: