Gravatar

#1 El vez 17 år siden

Hey allesammen,

Nu er jeg trådt ind i en større verden, med andre ord har jeg smidt en stak euros i Steve Jobs' retning og meldt mig ind i den illusion der hedder The Apple Family ved at købe mig en iPod nano. Det er jo et fascinerende stykke legetøj, og denne verden af podcasts, der indtil nu blot har begrænset sig til at hente SModcasts på min pc, er så småt ved at åbne sig for mig.

Men jeg har dog et par spørgsmål.

1: Når man subscriber til en podcast henter iTunes automatisk det nyeste og fremtidige afsnit, men hvad med de gamle afsnit - er der en snedig måde at rage dem til sig på?

2: Er der en nem måde at skifte region på iTunes? Jeg vil hellere se den danske forside end den franske der præger min podcast forside i øjeblikket (mindre detalje: jeg befinder mig i Frankrig).

Derudover vil jeg bare høre om i kan anbefale nogle gode podcasts, ikke nødvendigvis filmrelaterede, men noget let underholdning der er godt til en halv times løbetur (Ja, det er mig du ser i parken med iPod'en om armen! :)

På forhånd tak!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#2 DarkLight 17 år siden

1: Ja. I iTunes under podcast trykker du bare på "Get"?

2: Klik på dit itunes login i højre øverste hjørne. Vælg profile, change country.

3: SModcast!!
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 rasmusv 17 år siden

1. Når itunes henter podcasts, så placerer den filerne i .../itunes/itunes_music/downloads/podcasts/name/file.mp3/mp4/m4v så kan du bare suge dem derfra. Ellers kan du sætte itunes op til at gemme alle afsnit det har hentet på feeded via preferences. Det er jo sådan set bare et xml dokument som du sætter itunes til at tjekke efter nyheder i.

2. Når du har åbnet iTunes Store i itunes så scroll ned til bunden af siden. Der er sådan et flag du med en tilhørende menu, hvor du kan vælge "my store".
Gravatar

#4 rasmusv 17 år siden

1. Hvis du tænker på gamle udgivelser, så nej. Det fungerer principmæssigt som rss. filmz.dk udbyder fx. også kun de 10 seneste nyheder på deres rss, så når der kommer et nyt item skubbes det gamle ud af listen. Filerne findes sandsynligvis stadigvæk på serverne, men så skal du igang med gættelegen.
Gravatar

#5 Guts 17 år siden

Kan kun støtte DarkLights forslag med SModCast. Det er GENIALT!!
Det er en af de eneste podcasts jeg lytter til. De er af ca. 1 times varighed og der er 44 af slagsen indtil videre. De har holdt nogle ugers pause efterhånden. Er lidt træt af at Smith laver Zack and Miri, da det betyder man må vente.
Men helt sikkert...hent det!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#6 elwood 17 år siden

Hvis du intressere dig for computerspil verden, og en dag er ude på en længere løbetur, kan jeg anbefale 1up yours podcast, de kan nogen gange være oppe på hele 2.5 timer!

Men jeg er hel vild med den måde det er opbygget på, først sidde de og snakker om hvad de har spillet af computerspil for tiden, preview build f.eks. eller bare et købt spil.

Der er self. nogen gange ting de ikke må tale om, men så teaser de bare en som sindsyg Shane Betthausen nyder dette en hel del.

Herefter snakker de om spil industrien og hvad der lige røre sig pt.

Er man gamer kan det varmt anbefales, hvis ikke længden da afskrækker en 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 DarkLight 17 år siden

#6, hmm. Det skal da prøves. Hænger nu mest fast i IGN's
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#8 elwood 17 år siden

#7 Jeg er mest til 1up må jeg indrømme, men ja smag og behag.

Penny-arcade's mini podcast er dog også underholdende, hvor de herre har optaget hinanden mens de prøver på at finde ud af hvad den næste Comic skal handle om.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 El vez 17 år siden

Tak for tip gutter - keep 'em coming :)

Jeg fandt noget P3 tjenesten podcast og noget comedy central jeg også lige vil tjekke ud.

Video podcasts har også interesse..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#10 rasmusv 17 år siden

Hvis du er til computerspil, så er der gametests ret ærlige vodcast. Mahola Dailys Vodcast dækkede CES superb for Engadget, men bringer dagligt bare skidt og kanel. Jeg håber dog Engadget hyrer hende Veronica til at dække flere elektronikmesser, for det kom der god vodcast ud af. Ellers er der tv2 nyhederne som har nyhederne som vodcast.

Skriv ny kommentar: