Gravatar

#21 filmz-Bruce 16 år siden

#20 Viden, oplysthed og historie. Iranerne eller perserne er ikke arabere. Det er netop deres traditionelt høje uddannelsesniveau, som med tiden vil få dem til at forkaste det fanatisk religiøse styre og vende sig mod demokrati og sekulært styre, som de også gjorde i sidste århundrede. Om de så stadig er anti-vestlige det må de gerne være for min skyld.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 Tommy Kristensen 16 år siden

#20: Jeg er klar over at det ikke er så slemt som tidligere - men efter hvad jeg kan læse og ikke mindst kan høre på TV - så er der stadig en stor mistillid til USA efter forrige kup - og ikke mindst pga amerikansk politik i mellemøsten siden. Nu var det også primært i forbindelse med vogternes og eksperternes råd jeg omtaler USA som den store satan - selvom folket næppe heller ønsker the american way of life - selvom de går med t-shirts med Obama - men han er helt sikkert manden der kan, og forhåbentligt vil, bløde forholdende i mellemøsten op.

Der var vist ret megen sympati i de fleste lande efter 9/11 - men hvem ville ikke sende et positivt signal hvis man var blandt de øverste på gale Bush's liste over countries to bomb...

For min skyld må de også gerne hade vesten, så længe det er noget de fælles har besluttet at gøre - og helst uden at resten af verden har blandet sig alt for meget i landets administration.
Gravatar

#23 jessup 16 år siden

#21 det er ikke fordi jeg ikke tror at det du bekriver for Iran kan lade sig gøre det virker bare ikke som om der er nogen(i toppen) der helt står for den linie. I tråd med det du siger så jeg også i et program at en del menige iranere er trætte af at høre om den arabiske verden i medierne. Dertil støtter Iran også økonomisk en del af de arabiske verden på forskellig måde og det har det hårdt økonomisk i øjeblikket.

Er der i øvrigt nogen der ved noget om hvem der sidder på de øknomiske midler i landet, de religiøse spidser, nogle få familier osv. ?Jeg diskuterede det med en af mine venner forleden dag og vi havde ikke et clue.
This is just until June
Gravatar

#24 filmz-Bruce 16 år siden

#23 Der har stået en del de sidste dage om, at nogle af de religiøse spidser, Khatami og Rafsanjani har mega mange penge.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: