Gravatar

#31 BN 16 år siden

Jeppe Nybroe har valgt en ny tilværelse, der nok vil forme sig sådan her fremover:

Jeppe Nybroe's nye tilværelse
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 Outbound Sith 16 år siden

"Den Hemmelige Krig": Man kan - som det tydeligt fremgår af tråden - diskutere i hvor høj grad, der er var tale om manipulation eller ligefrem fordrejning af sandheden. Jeg må dog give bruce helt ret i, at der var tale om faktuelle udeladelser af modargumenter, men flere steder optrådte der også tekniske virkemidler, som man normalt ville sige ikke hørte hjemme i en sober dokumentar.

På den måde mindede filmen mig meget om Michael Moore's "Fahrenheit 9/11", som også havde fat i nogle gode pointer flere gange, men helhedsindtrykket blev useriøst og (for) nemt at se bort fra, fordi den var så ensidig i sin argumentation.

Jeppe Nybroe: Hvor er jeg glad for at høre (primært fra mr gaijins side), at det ikke bare er mig, som i længere tid har været grænseløst irriteret over denne mands journalistiske udtryk. Den måde, hvorpå han hele tiden talte ned til mig som seer, synes jeg var uværdigt for en institution med TV-Avisens omdømme. Formen egner sig bedre til "nyhedsreportager" på Kanal 4.

Men de mindre "Familie-Journalen"-agtige træk i hans form, dvs. det man vel kan kalde de journalistiske stramninger", er han desværre ikke ene om. Jeg synes, der er flere og flere journalister, bl.a. Reimer Bo Christensen og (i helt ekstrem grad) Tina Nikolaisen fra "Basta" og før hende Morten Spiegelhauer fra "Operation X", har en grim tendens til efter et interview at komme med en afsluttende konklusion på historien, som slet ikke svarer til det, "offeret" lige har fortalt dem, men som passer bedre ind i deres vinkling af historien.

Dertil kommer så, at producerne for de to TV2-programmer sværger til en lidt for ung, smart og hurtig kameraføring til at programmerne ligefrem emmer af seriøsitet. DRs "Task Force" var helt overdrevet på det punkt i de første 2 udsendelser, men de fik åbenbart så mange klager over den stil, at de nu har tonet det ned til et tåleligt niveau.

Det kan godt være, at jeg er ved at blive gammel og grå, men seriøs journalistik er sgu ikke, hvad det har været - ligesom nostalgi... ;)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#33 filmz-ZOPTIKEREN 16 år siden

#9,#11 Jeg kan give jer 3,292 milliarder grunde i 2007 til at han skal have sparket ud af Danmarks Radio. I kan vel helt seriøst ikke mene, i ikke finder det et krav, at Danmarks Radio forholder sig til virkeligheden, når stationen nu er tvangsindlagt 'public service'?
Jeppe Nybroe har manipuleret; At manipulationerne ikke er specielt store er helt ligegyldigt, for diskussionen drejer sig ikke om størrelsen af manipulationen. Den drejer sig om metode og tilgang, og den er ikke acceptabel fra Nybroes side af. Fanger de flere i Danmarks Radio, der benytter sig af samme trick så skal de selvfølgelig have sparket ditto -og helst uden tøven fra ledelsens side.
Gravatar

#34 filmz-ZOPTIKEREN 16 år siden

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article33423...

– Der er ikke tale om en fyring – begge parter er blevet enige om at stoppe samarbejdet, siger DR’s nyhedschef, Ulrik Haagerup.

Trods Jeppe Nybroes alvorlige manipulationer har DR – ifølge Ekstra Bladets kilder – valgt at give ham en ’yderst fordelagtig fratrædelsesordning’.

En fyring ville have givet Jeppe Nybroe et halvt års løn, men da der ifølge ledelsen ikke er tale om en fyring, kan ’den yderst fordelagtige fratrædelsesordning’ med rimelighed antages at være mellem et halvt og et helt års løn.


Ja lige hvad DR's pengekasse har brug for. Det er vist et af mange sikre beviser på hvorfor der er kronisk pengemangel i DR.
Gravatar

#35 Outbound Sith 16 år siden

Hvis de nu havde fyret ham umiddelbart efter "turen ud af Irak", så skulle jeg da mene, at de kunne komme udenom at give ham ½ års løn. Uanset hvad de sagde, så var det helt åbenlyst med fuld overlæg og groft, groft uansvarligt, og det burde være nok til at DR ensidigt kunne annullere kontrakten.

Men nu ventede de til den trods alt noget mindre graverende afsløring nr. 2, og nu hænger de på kontrakten. Så det er bare endnu en grund til, at han skulle have haft sparket første gang!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#36 myggen 16 år siden

#34+35: Den antagelse om aftalens størrelse (½ til 1 års løn) må helt og alene stå for EB's regning, der er intet i det sagsforløb der skulle berettige en særligt fordelagtig fratrædelsesaftale - selv om hans manipulation ikke er bortvisningsgrund, og DR alligevel ville hænge på ½ års løn.

Til gengæld ville en opsigelse have været ganske saglig, og derfor er der - jf. ovenfor - ikke nogen særlig grund til, at DR skulle have forgyldt ham mere end godt er. Aftalen er nok snarere, at opsigelsesvarslet er forkortet til fx. 1 måned, og resten af lønnen der skulle have dækket de sidste 5 måneder, er udbetalt som et engangsbeløb (+/-). En sådan aftale kan for Jeppe Nybroe helt klart kalde yderst fordelagtig, men ville ikke have kostet DR mere en 6 mdrs. løn.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#37 Outbound Sith 16 år siden

#36 Du har ret, og jeg er enig, bortset fra at Nybroes handlinger burde være bortvisningsgrund!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#38 myggen 16 år siden

Det er i hvert fald ikke et eksempel på god journalistik. Især den med bombelydene, den synes jeg strengt taget er værre end enter/exit Irak.

Men det ville da være friskt af en tv-station eller andet nyhedsmedie at bortvise en journalist i sådan en situation, og så få domstolene til at se på, om det ville være berettiget, for jeg er enig, et nyhedsmedie kan ikke holde til, at deres journalister opfører sig sådan.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#39 Outbound Sith 16 år siden

Specielt ikke, når vi har YouTube:

[url= ligger lige til højrepoten![/url] :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: