Gravatar

#91 Bruce 13 år siden

#90 Ja og jeg tror absolut ikke det ligger på over 60%!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#92 HonoDelLoce 13 år siden

Bruce (91) skrev:
#90 Ja og jeg tror absolut ikke det ligger på over 60%!

Jeg ville personligt have skudt på omkring 65%!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#93 Bruce 13 år siden

#92 Det er absolut indenfor rækkevidde!
Gravatar

#94 terracide 13 år siden

Bruce (88) skrev:
#87 Jeg har mine tvivl, hvorvidt Riqon har lav IQ og snakker vi gennemsnitligt, er der formentlig lige så lidt hjemme hos ateister som kristne.

Tak fordi du beviser min min pointe...men du tager faktisk fejl:
http://blog-dyn.tv2.dk/ateo/entry52409.html

HonoDelLoce (89) skrev:
Selvom jeg på ingen måde selv er religiøs, så er det der jo bare en idiotisk udtalelse.. At søge forståelse for livet og meningen med det i (hvilken som helst) tro kan virke som et forkert valg for de (af os), der har "valgt det fra". Men generelt at sige, at det bunder i en lav IQ, er bare for lavt.

Det er en smags- og holdnings-sag, ligesom så meget andet, og bare fordi man er uenig kan man godt diskutere/debattere på et sagligt niveau..

Læs ovenfor...bare fordi du er butthurt ændre det ikke på fakta.

Selv om det ikke er politisk korrekt at sige religøse lider af *indsæt her*...overtro er overtro...og den eneste grund til at så mange er religiøse er at de er blevet hjernevasket af deres forældre.
Hvilken religion valgte dine forældre for dig?

davenport (90) skrev:
Som Carl Sagan siger i Contact, så ville det betyde at 98% af verdens befolkning lider af et psykisk brist.. [ct. needed]

Hvis du med "psykisk brist" mener kognetiv virus så er jeg enig.
Ingen er født religiøse...det bliver man hjernevasket til at blive.

Gravatar

#95 HonoDelLoce 13 år siden

terracide (94) skrev:

Men med den artikel forudsætter det jo, at alle med en høj IQ tager en videnskabelig uddannelse før din tese holder.

I øvrigt er du meget svær at tage seriøs med udtalelser som "bare fordi du er butthurt".

terracide (94) skrev:
og den eneste grund til at så mange er religiøse er at de er blevet hjernevasket af deres forældre.

Selvfølgelig spiller miljø og opdragelse en stor rolle i hvordan religion bliver videreført. Men der kommer da også nye religiøse til hver dag. Ganske som der er "hjernevaskede", der bliver ateister hver dag.

terracide (94) skrev:
Hvilken religion valgte dine forældre for dig?

Jeg kommer ud af en meget kristen familie - hvor min egen mor dog har valgt (med alle os børn) at det er vores eget valg. Af samme grund er jeg heller ikke konfirmeret.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#96 Bruce 13 år siden

terracide (94) skrev:

Tak fordi du beviste min pointe.

Inden du giver dig i kast denne slags argumentation, så vil jeg anbefale dig at have rigtig godt styr på både kildedokumentation og ikke mindst kilder.

Hvis der skal så lidt til at vise dig "fakta", uha, så tror jeg nu ikke du skal smide dig selv i kloge Åge båsen.

Ingen er født religiøse...det bliver man hjernevasket til at blive.

Er det værre at være hjernevasket, eller konkludere fakta udfra argumenter man ikke er kildekritisk med? Det kommer vist ud på et.
Gravatar

#97 terracide 13 år siden

HonoDelLoce (95) skrev:
Men med den artikel forudsætter det jo, at alle med en høj IQ tager en videnskabelig uddannelse før din tese holder.

Nope, den viser dog at jo mere videnskab du kan, jo mindre religiøs er du.
Hold op med at væve.

I øvrigt er du meget svær at tage seriøs med udtalelser som "bare fordi du er butthurt".

JEg har svært ved at tage folk seriøst som forsvare fordummende overtro...1-1?

Selvfølgelig spiller miljø og opdragelse en stor rolle i hvordan religion bliver videreført. Men der kommer da også nye religiøse til hver dag. Ganske som der er "hjernevaskede", der bliver ateister hver dag.

Nej, INGEN er født med en religion...vi er alle født uden tro.
Ens forældre er så dem der vælger religionen for dig.
Du må meget gerne linke mig til folk der er født religiøse...eller er vi jo (endnu engang) ude i tomt mundfluff...
Jeg kommer ud af en meget kristen familie - hvor min egen mor dog har valgt (med alle os børn) at det er vores eget valg. Af samme grund er jeg heller ikke konfirmeret.

Men du har et positivt sun på kristendommen...meget mere end andre religioner, for det var den din mor valgte at introducere (læs: forsøge at hjernevaske) dig for.
Gravatar

#98 terracide 13 år siden

Bruce (96) skrev:
Tak fordi du beviste min pointe.

Nej, tak fordi du beviser min pointe.
Hvis du gad læse, ville du opdage at jeg har skrevet indlæg længe før den ENE artikel du har set dig gal på.
Du har udeladt 99% af undersøgelserne...flot selvmål.

Inden du giver dig i kast denne slags argumentation, så vil jeg anbefale dig at have rigtig godt styr på både kildedokumentation og ikke mindst kilder.

Inden du bræger op igen, så læs hvad du bræger imod...så undgår du at ligne et fjols.

[quote]Hvis der skal så lidt til at vise dig "fakta", uha, så tror jeg nu ikke du skal smide dig selv i kloge Åge båsen.

Jeg venter stadig på at du ikke cherrypicker i din kritik...penkowa wannabe ;)

Er det værre at være hjernevasket, eller konkludere fakta udfra argumenter man ikke er kildekritisk med? Det kommer vist ud på et.

Ved ikke lige hvad du og din fejl har med mig at gøre?
Flot selvmål...igen, igen.
Gravatar

#99 Bruce 13 år siden

terracide (97) skrev:
Hold op med at væve.

At kunne videnskab er ikke det samme som at kunne udøve fornuft.

Og alligevel ender vi alle op med en politisk af slagsen og det selvom der ingen garantier er for, om det er rigtigt eller forkert. Man vælger altså at tro, udfra en overbevisning. Nogle vælger udfra historik, at mor og far har propagandiseret for dem og derfor stemmer de sgu også rødt eller blåt.

Alle tror og udfra vidt forskellig baggrund.

Men du har et positivt sun på kristendommen...meget mere end andre religioner, for det var den din mor valgte at introducere (læs: forsøge at hjernevaske) dig for.

Du lyder meget til at være den indoktrinerede part, eftersom du ikke evner at se udover dine egne fordomme, men åbenbart er ganske besat af din egen generaliserings teori.

terracide (98) skrev:
Nej, tak fordi du beviser min pointe. Hvis du gad læse, ville du opdage at jeg har skrevet indlæg længe før den ENE artikel du har set dig gal på. Du har udeladt 99% af undersøgelserne...flot selvmål.

Jeg beklager. Du har åbenbart også fremstået som et uintelligent, fordomsfuldt og ringe formulerende fjols i dine andre indlæg, så derfor har jeg nok sprunget dem over med let hånd. Måske du denne gang fremstod mindre idiotisk og jeg derfor fik læst dit indlæg til ende. Det beklager jeg så overfor mig selv.

Inden du bræger op igen, så læs hvad du bræger imod...så undgår du at ligne et fjols.

Jeg tror søreme, du selv er indehaver af det ærefulde hverv og med stor margin.

Jeg venter stadig på at du ikke cherrypicker i din kritik...penkowa wannabe ;)

Jeg ser ingen grund til at forsøge og opstøve andre af dine indlæg, eftersom jeg ikke ser en flig af social intelligens i din væremåde. Du er mig en ganske irrelevant eksistens.

Ved ikke lige hvad du og din fejl har med mig at gøre? Flot selvmål...igen, igen.

Ser ud til at jeg brugte fremmedord du ikke kunne tyde, siden dette var din konklusion.

PS: Forvent ikke den store respons herefter. Du er ignoreret.
Gravatar

#100 Neranders 13 år siden

terracide (87) skrev:
En stor omgang fusk og løgne kan ikke bruges til andet end at se hvor lav I.Q folk der hopper på limpinden har.

Jeg elsker paradokser!

terracide (94) skrev:

Lad os antage, alle de undersøgelser er rigtige. Hvad er det så, der gør videnskab så rigtigt i forhold til religion? Tværtimod, faktisk. Det undersøgelserne fortæller mig er ikke at, religiøse mennesker er dummere fordi de er religiøse, men fordi der først og fremmest er meget begrænset plads på de højere videnskabelige uddannelser eller fordi de lever i et miljø, der ikke er i stand til at tilbyde sådanne uddannelser.

terracide (94) skrev:

Sikke en fantastisk retorik du besidder! Jeg bliver sgu helt misundelig. Hvor høj en IQ kræver det, at komme med sådanne udtalelser? Var der nogen, som sagde selvmål?

terracide (94) skrev:
Selv om det ikke er politisk korrekt at sige religøse lider af *indsæt her*...overtro er overtro...og den eneste grund til at så mange er religiøse er at de er blevet hjernevasket af deres forældre.

Men nu er overtro jo ikke det samme som tro, langt fra. Jeg vil tro, det kræver en rimelig gennemsnitlig IQ i en verden, hvor mange steder, religion og videnskab lever side om side.

terracide (97) skrev:
Hold op med at væve.

Hvad fraholder videnskabsmænd fra at tro? Et valg! Videnskab er ikke den almægtige gud du vil have det til at være. Exact sciense is'nt exact, mr. Angier (Citeret ud fra hukommelsen, fra The Prestige).

terracide (97) skrev:
JEg har svært ved at tage folk seriøst som forsvare fordummende overtro...1-1?

Jeg elsker stadig paradokser!

terracide (97) skrev:

Men hvorfor må vi ikke tage et valg og tro på noget?

terracide (97) skrev:

Og hvilken religion blev du introduceret for?

terracide (98) skrev:

Ahh, endnu et paradoks. Herligt!

Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvor langt er du med din uddannelse og, hvilken er du ved at tage? Næppe noget på niveau med en bachelor, med de retoriske og sociale evner du har udvist.
En anden ting er, du konstant skyder dig selv i foden, ved at benytte lige så høj en grad af sund fornuft som de religiøse fundamentalister du så meget fordømmer. Var der en her i tråden, som på et tidspunkt sagde selvmål (udover mig selv)?
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."

Skriv ny kommentar: