Gravatar

#101 HonoDelLoce 13 år siden

terracide (97) skrev:
Nope, den viser dog at jo mere videnskab du kan, jo mindre religiøs er du.

At "kunne videnskab" (det tror jeg slet ikke er et udtryk) er ikke ensbetydende med, at man har en høj IQ.. Og at man har en lav IQ, hvis ikke man "kan videnskab" (lyder stadig underligt).. Og din tese var;

terracide (87) skrev:
En stor omgang fusk og løgne kan ikke bruges til andet end at se hvor lav I.Q folk der hopper på limpinden har.

Tadaa..

terracide (97) skrev:
Nej, INGEN er født med en religion...vi er alle født uden tro.

Det siger jeg heller ikke, at der er nogen der er? Jeg siger, at der er nye folk, der finder tro (og ro) i en religion hver dag, uden at de er podet til det fra barnsben.

terracide (97) skrev:
Men du har et positivt sun på kristendommen...meget mere end andre religioner, for det var den din mor valgte at introducere (læs: forsøge at hjernevaske) dig for.

Nej, jeg ser alle religioner som værende på lige fod. Og hvis nu du gad at læse mit indlæg, i stedet for at koncentrere dig så meget om de få standard-svar, du har bidt dig fast i, så har min mor aldrig introduceret mig for kristendommen. Jeg har aldrig bedt fadervor, bordbøn eller blevet hevet med i kirke. Folkeskolen introducerede mig for kristendommen, og jeg valgte meget hurtigt derefter selv, hvad jeg ville tro på.

Jeg har ikke et positivt syn på kristendommen (eller andre religioner). Men jeg har en tolerance overfor menneskets frie valg til at udøve sin religionsfrihed. Og jeg har ikke en indædt idé om, at man skal prøve at omvende religiøse - ikke mindst fordi det er et af mine ankepunkter ved mange religioner, nemlig det, at de prøver at omvende alle andre.

Enhver har ret til at vælge for sig selv, hvad man vil tro på - og det burde være muligt at udøve og efterleve den tro uden at skulle klandres for det.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#102 terracide 13 år siden

Bruce (99) skrev:
At kunne videnskab er ikke det samme som at kunne udøve fornuft.

Det er en meget bedre forudsætning, end at man tror på nisser.
Der er fornuften helt forsvundet.

Og alligevel ender vi alle op med en politisk af slagsen og det selvom der ingen garantier er for, om det er rigtigt eller forkert. Man vælger altså at tro, udfra en overbevisning. Nogle vælger udfra historik, at mor og far har propagandiseret for dem og derfor stemmer de sgu også rødt eller blåt.

I counter with this:
http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_and_children...

Alle tror og udfra vidt forskellig baggrund.

Religiøs tro har altid fundament i hjernevaks og uvidenhed.

Du lyder meget til at være den indoktrinerede part, eftersom du ikke evner at se udover dine egne fordomme, men åbenbart er ganske besat af din egen generaliserings teori.

Nope, modsat religiøse, så ændre jeg min virkeligheds opfattelse
når nye beviser kommer på banen.
Da jeg var 13 år regnede jeg med at universet var ~20 mia. år.
I dag har vi mange flere data/beviser og alderen er nu ~13,7 mia. år.
Religiøse påstår stadig at ting i strid med fakta rent faktisk skete.

Jeg beklager. Du har åbenbart også fremstået som et uintelligent, fordomsfuldt og ringe formulerende fjols i dine andre indlæg, så derfor har jeg nok sprunget dem over med let hånd. Måske du denne gang fremstod mindre idiotisk og jeg derfor fik læst dit indlæg til ende. Det beklager jeg så overfor mig selv.

Du skal ikke undskylde for din dumhed...det ligger jo naturligt for religiøse tågehorn...du skal bare forbedre dig.
Så læs igen..og post så i henhold til fakta.
Flot selvmål...igen, igen, igen.

Med mindre du prøver at sno dig udenom nu...og helst vil forsøge at lægge et røgslør ud for at dække over at du jokkede i spinaten.

Jeg tror søreme, du selv er indehaver af det ærefulde hverv og med stor margin.

Du skal ikke tro...du skal vide.
så vil du undgå at lige net fjols gnag på gang. Et fjols der svarer på ting han ikke engang har nærlæst endda.

Jeg ser ingen grund til at forsøge og opstøve andre af dine indlæg, eftersom jeg ikke ser en flig af social intelligens i din væremåde. Du er mig en ganske irrelevant eksistens.

Løgn...man poster ikke til "irrelvante eksistenser".
Så fra fallcies til løgne på under 2 timer.
Må religiøse godt lyve? :)

Ser ud til at jeg brugte fremmedord du ikke kunne tyde, siden dette var din konklusion.

Igen med de løgne?

PS: Forvent ikke den store respons herefter. Du er ignoreret.

Ja, stik bare af fra dine selvmål...sådan undgår du også at forholde dig til denvirkelige verden og så kan du sidde og burge din vituelle sutteklusom et forsvar imod den virkelige verden.
Gravatar

#103 Highland Park 13 år siden

Suk... jeg skulle aldrig have skrevet "ikke et forsøg på latterliggørelse". Det er åbenbart troldens stikord.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#104 dyg 13 år siden

The troll, don't feed it!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#105 terracide 13 år siden

Neranders (100) skrev:
Jeg elsker paradokser!

Jeg elsker fisk...er vi færdig med at udsveskle hobbies nu så?

Lad os antage, alle de undersøgelser er rigtige. Hvad er det så, der gør videnskab så rigtigt i forhold til religion? Tværtimod, faktisk. Det undersøgelserne fortæller mig er ikke at, religiøse mennesker er dummere fordi de er religiøse, men fordi der først og fremmest er meget begrænset plads på de højere videnskabelige uddannelser eller fordi de lever i et miljø, der ikke er i stand til at tilbyde sådanne uddannelser.

Så overskriften på mit blogindlæg holder altså vand?
Tak for at bekræfte dette.

Sikke en fantastisk retorik du besidder! Jeg bliver sgu helt misundelig. Hvor høj en IQ kræver det, at komme med sådanne udtalelser? Var der nogen, som sagde selvmål?

Ja...mig...gode argumenter du kom med der...flot selvmål.

Men nu er overtro jo ikke det samme som tro, langt fra. Jeg vil tro, det kræver en rimelig gennemsnitlig IQ i en verden, hvor mange steder, religion og videnskab lever side om side

Der er ingen forskel imellem tro og overtro.
Ud over at de religiøse gerne vil have der er en forskel.

[quote9Hvad fraholder videnskabsmænd fra at tro? Et valg! Videnskab er ikke den almægtige gud du vil have det til at være. Exact sciense is'nt exact, mr. Angier (Citeret ud fra hukommelsen, fra The Prestige). [/quote]

Forkert...det er viden om verden der afholder videnskabsmænd fra at tro.
Fordi overtroen modsiges at den virkelige verden.
Og du er sgu' morsom...det er kun religiøse tågehorn der postulere "den absolutte, almægtige sandhed".

Cart before horse eh?

Jeg elsker stadig paradokser!

Og jeg elsker stadig fisk...dårlig hukommelse?

Men hvorfor må vi ikke tage et valg og tro på noget?

Du må have lige den overtro du lyster.
Bare hold den for dig selv og ude af den virkelige verden.

Og hvilken religion blev du introduceret for?

Ingen, mine forældre går ikke ind for hjernevask af små børn.

Ahh, endnu et paradoks. Herligt!

Fisk...nu igen.

Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvor langt er du med din uddannelse og, hvilken er du ved at tage? Næppe noget på niveau med en bachelor, med de retoriske og sociale evner du har udvist.
En anden ting er, du konstant skyder dig selv i foden, ved at benytte lige så høj en grad af sund fornuft som de religiøse fundamentalister du så meget fordømmer. Var der en her i tråden, som på et tidspunkt sagde selvmål (udover mig selv)?

Ah, du kan ikke retorte, komme med dokumentation eller byde på andet ned "heerp derrp, paradokser"...så du prøver med "appeal to authority"...jeg elsker PARADOKSER.

Og ang. dit bavl om politisk korrekthed.
Du kan pakke en lort ind i bladguld...det er stadig en lort.

Alt for ofte forsøges denne afledning for at dække over man ikke har noget reelt indhold.

Prøv den i børnehaven...måske de hopper på den?
Gravatar

#106 terracide 13 år siden

Highland Park (103) skrev:
Suk... jeg skulle aldrig have skrevet "ikke et forsøg på latterliggørelse". Det er åbenbart troldens stikord.

At folk vælger at latterliggøre sig selv ved at tror på nisser er ikke din skyld.
Det er deres egen og deres forældre skyld.
Gravatar

#107 terracide 13 år siden

dyg (104) skrev:

Desværre, religion dør ikke af sig selv.
Dertil har den dræbt, stålet og løjet for meget til at dette vil ske.

Den eneste måde man udrydder overtro er ved at tale overtroen imod og påvise at det er en "ulv i fåreklæder".

Men der er lang vej endnu.
Gravatar

#108 Alrekr 13 år siden

Hæhæhæ
Gravatar

#109 Neranders 13 år siden

dyg (104) skrev:

But it looks so funny, when it eats.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#110 Highland Park 13 år siden

Mange tak for dit fyldestgørende og yderst velformulerede svar Riqon. :)

Pt. afholder jeg mig fra at komme med yderligere spørgsmål og lignende, indtil trolden har fundet et andet sted at stille sin sult.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: