Gravatar

#1 rockysds 18 år siden

Nogen, der kender dette billede, hvad det hedder, hvem der har malet det, etc. ville jeg mucho gerne have det at vide... ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#2 Patriarch 18 år siden

"The Joker finds Jesus"
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 mr gaijin 18 år siden

Umiddelbart vil jeg tro, at det er et billede af Nolde.

Sammenlign med stilen i dette billede: http://www.umeni.euweb.cz/obsah/expresionismus/emi...
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#4 Michael Andersen 18 år siden

Jeg kender ikke billedet, men umiddelbart vil jeg også sige at det ligner noget ekspressionisten Emil Nolde kunne lavet. Han lavede i hvert fald sådan nogle lidt skumle ansigter og har også lavet flere billeder af Jesus.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 18 år siden

#3: "Umiddelbart vil jeg tro, at det er et billede af Nolde"

Jeg synes nu mere, at det ligner Jesus. :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#6 mr gaijin 18 år siden

#5 Eller en tilfældig hippie. Det ville godt nok være et scoop, hvis det faktisk var et billede lavet af Jesus, og ikke et billede der forestiller Jesus.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 filmz-DocDoom 18 år siden

Ha, good one. :-)

Specielt hvis du mener "et billede lavet af Jesu legeme"
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#8 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Det er "Der ungläubige Thomas" (dansk: "Den vantro Thomas") af Emil Nolde. Den er en del af en triptykon, en tredelt altertavle, han malede om Jesu liv. Søg på den engelske titel "The Doubting Thomas" for flest resultater.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#9 rockysds 18 år siden

#8 Mange tak. Så fik jeg da det opklaret.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#10 filmz-bullettooth 18 år siden

ja så kan du sove roligt igen ;-)
--------- for rent ---------

Skriv ny kommentar: