#109 memri[tv] er en seriøs organisation og nej klippet er som bruce skriver ikke for sjov. Pga. hendes (Sultans) optræden i det klip og andre arabiske medier har hun nu også utallige dødstrusler hængene over hovedet på sig.
#118 Du ved jo godt selv hvilken farve DR har, og de har højst sandsynligt ikke lyst til at afsløre de psykopater deres yndlingsparti har givet lov at befinde sig på dansk grund via deres politik de mange seneste årtier...
Og til det helt essentielle. For pokker hvor er det synd for især Naser Kkader og de demokratiske muslimer. Endelig har vi fået en forening af muslimer og en forgangsperson som ville (læs er) være danskere på lige fod med andre danskere. Gang på gang er han blevet modarbejdet af demokratimodstandere som abdul wahid petersen (og de andre fremtrædende medlemmer af islamisk trossamfund), sherin khankan mf. og nu skal han guhjælpeme mig, også passer på at de ikke slår ham ihjel. Uff det kan gøre mig rasende, når nogen vil en mand, der endelig hjælper integrationen seriøst på vej, det ondt.
Så blev kortene lagt på bordet, det kom frem hvad det hele drejede sig om. Imam'ernes trosretning? Salafisme!
"Salafism - a militant group of extremist Sunnis who believe themselves the only correct interpreters of the Koran and consider moderate Muslims to be infidels; seek to convert all Muslims and to insure that its own fundamentalist version of Islam will dominate the world"
Dette er hvad der prædikes i moskéerne hver weekend og for børn. Den hårde linie, sharia, Bin Ladens ideologi!
Hvis man strammer tøjlerne på imamerne, og forsøger at få de der modarbejder demokratiet udvist, kan man så også udvise landsforræderen Wahid Pedersen? Han var jo oprindelig dansker...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#122 Nu kender jeg ikke TV2's økonomi og kan derfor ikke forholde, mig til om de har råd til ikke-budgeterede dokumentarer. Derudover er tv2 ikke betalt af skatteborgerne, så jeg er egentligt rimeligt ligeglad med hvad de bringer på deres kanal.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg ellers skal forholde mig til dit indlæg, for hvad går din kritik præcist på? 1. Er det min tolkning af at medarbejderne på DR på nyhederne og debatprogrammerne er røde af politikfarve? 2. Er det min holdning til at DR ikke ift. til nogle ting opfører sig kritisk nok og nogle gange tager parti, hvorom de ikke må? 3. Er det min min måde at fremstille det på? Den vil jeg godt give dig. Jeg kunne vel have formuleret mig pænere.
#126 Det er hamrende umuligt at udvise ham. Det eneste vi kan gøre er at oplyse folk om hvilken ekstremist han er. Det er ikke ret kort tid siden jeg på newz konstaterede at nogle diskutere hvor god han var... Igår var han jo så igen på tv. Der lavede Jens Rohde lige fatality på ham (tak!), og han begyndte jo så i bedste ekstremistiskeislamistiske stil at lyve/tågesnakke. AWP mente for eksempel sagtens, at man kunne udvælge dele af sharia. Det ved enhver som ved lidt om islam ikke er muligt og [in]walid[e] Petersen har jo selv skrevet det på et (kristeligt dagblads?) netforum:
De ting, som er givet i Koranen eller af Profeten Muhammad i en utvetydig form, står for så vidt ikke til diskussion blandt muslimer. I samme øjeblik vi ville sætte disse ting til diskussion, ville vi jo i bund og grund have erklæret os som ikke troende på Allah og Hans budbringer og ville dermed have stillet os selv uden for Islam.
Så begyndte han at lyve om hvorledes han ikke går ind for stening og aldrig har gjort det - Fra samme link:
Vi kan hurtigt blive enige om, at stening til døde er en meget grusom form for afstraffelse, men det ændrer ikke på, at den set i et islamisk lys, er blevet forordnet af Skaberen selv. Vi er derfor umiddelbart ikke bemyndigede til at ændre på samme.
Så startede han på at tale lidt tågesnak om, hvad det var han sagde i KB-hallen i 98. Nu husker jeg ikke præcist hvad han sagde i går, men som jeg opfangede det i hvert fald som om han snakkede udenom, hvad det egentligt var han havde sagt.
Jeg citerer (side 973 i præsteforeningens blad årgang 88. nr.42 16-10-´98) hvad de nu var han sagde, så de der så programmet i går og læser med her, ved hvad Rohde og Kjærsgård hentydede til.
Til min store forbløffelse svarede Abdul Wahid, at det da var helt rimeligt, at manden i Iran var blevet dødsdømt. Som muslim måtte man følge Sharia og være konsekvent, og vi kristne var jo lige så konsekvente, når vi troede på et helvede for dem, som ikke troede på Jesus Kristus. Så eksploderede Johannes Aagaard: »Vor Herre bevare os! Vil du have den lov indført i Danmark?« Wahid: »Ja, når der bliver et flertal af muslimer, så bliver den indført.«
Udvises kan han jo altså nok ikke, men vi kan modarbejde ham med alle midler og forsøge og oplyse andre om ham (dem - han har jo flere gode venner af samme type...). At oplyse andre bliver jo også en svær kamp.
Jeg må starte med at sige at jeg i bund og grund er enig med dig.
Min kommentar går mere på din udlægning af DR's politik.
Jeg vil give dig ret i at DR er meget venstre orienteret i deres kritik, men samme problem (bare til højre) ser jeg hos TV2. Og når det nu forholder sig sådan at vi har 2 landsdækkende tv kanaler, med hver deres holdning, så kan jeg faktisk ikke se hvor du vil hen!
Nu virker det på mig som om du er enig i TV2's måde at fremstille tingene på, måske fordi det er der din egen politiske overbevisning ligger. Og af præcis de samme årsager bliver jeg nogen gange, rigtig træt af TV2 nyhederne.
Det er så nemt at flytte fokus fra at finde en reel løsning på problemet, ved at sige som de gør. Blandt andet ved at pege fingre af Socialdemokraterne, og sige at det var dem der lukkede dem ind til at starte med.
Jeg tror faktisk problemet blandt andet kommer sig af den, dybt forkastelige, måde vores nuværende regering fører indvandrer og integrations politik!!
Jeg tror faktisk problemet blandt andet kommer sig af den, dybt forkastelige, måde vores nuværende regering fører indvandrer og integrations politik!!
Ved ikke om det giver mening. :-)
Ikke for mig :) Der er en grund til at der føres en stram udlændinge politik, at regeringen fra 1993-2001 med Jelved som parlamentarisk grundlag, lod det hele flyde og bare tog imod. Et land kan være gearet til det og nogle indvandrertyper kan være lettere end andre at integrere.
Men Danmark var ikke gearet, integration tænkte man ikke lige over, så følgerne var ghettodannelse og parallel samfund, hvilket ikke kan komme som nogen overraskelse efter, at man har set hvorledes imam'er prædiker mod sekularisering, mod integration og mod danske værdier.
Reaktionen kom i 2001. Ikke ved pege fingre ad Socialdemokraterne, men ved at give regeringen et kæmpe mandat til at gøre noget ved problemerne. Så stort, at DF fik meget indflydelse, måske for meget, men desto længere hen i et dårligt forløb man kommer uden medicin, desto hårdere er kuren. Og kuren blev hård, men med en kæmpe majoritet i befolkningen bag, bl.a. stemte Socialdemokratiet for indvandrer- og integrationspolitiken.
Jeg ser ingen Muhammed krise, jeg ser en situation efter Muhammed tegningerne, hvor vi har taget fat i en meget væsentlig debat, mens vi stadig kan gøre noget ved problemerne. Folk er blevet meget mere bevidste om traditionelle demokratiske værdier, menneskerettigheder, ytringsfrihed og begreber som satire og hvad de betyder for den enkelte. Jeg tror de fleste af os, blot har taget dem for givet tidligere.
Skal vi af respekt for andres tro, lade være med at udøve satire? Er det ok at svine Scientology og Ku-Klux-Klan til, men ikke islam? Er det ok at lave "Life of Brian", men ikke "Life of Muhammed"? I det mindste bør man være konsistent i sit valg, over hele linien, så ser man meget nemmere konsekvenserne af det man har gang i.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#128 TV2 er ved at blive udliciteret og er ikke ret interessant at se på som en modpol til DR. Derfor skal DR bare forholde sig neutralt til sagerne og grille begge sider af den politiske skala når de laver lort i den.
Angående dit forsøg på at at feje problemerne ind under gulvtæppet. Så er faktum jo ifg. velfærdskommisionen, at den fejlslående udlændingelovgivning DF og venstre nu lapper på pt. koster det danske samfund 40 milliarder om året. Det er ikke et lille ubetydeligt problemer, at Radikale Venstre og Socialdemokraterne glemte alt om integration-->assimilation. Derudover skal vi jo så kæmpe med nogle som forsøger at nedlægge demokratiet indefra.
Altså "Jeg tror faktisk problemet blandt andet kommer sig af den, dybt forkastelige, måde vores nuværende regering fører indvandrer og integrations politik!! Ved ikke om det giver mening. :-)" giver ikke mening for mig - for problemet var der før VK(O) kom til magten. Om du kan lide den måde de lapper på problemet på er så en anden sag - Den sag som vist var hovedformålet med tråden. :) Jeg kan godt lide den måde de lapper på. Det rammer også nogle uskyldige udlændinge som gør alt for at blive danskere og det er så bare synd for dem. Det kan jeg altså ikke tage mig af, at de bliver ramt af en gang kollektiv afstraffelse. Den form for afstraffelse bliver man tit og ofte ramt af, det er fx en folkeskolelærers vigtigste pligt (sådan føles det da), at lære dig kollektive afstraffelses former, og hvis man vil være dansker kan man ligesågodt lære at den afstraffelsesform at kende før eller siden.
#121 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden
memri[tv] er en seriøs organisation og nej klippet er som bruce skriver ikke for sjov. Pga. hendes (Sultans) optræden i det klip og andre arabiske medier har hun nu også utallige dødstrusler hængene over hovedet på sig.
Du ved jo godt selv hvilken farve DR har, og de har højst sandsynligt ikke lyst til at afsløre de psykopater deres yndlingsparti har givet lov at befinde sig på dansk grund via deres politik de mange seneste årtier...
Og til det helt essentielle. For pokker hvor er det synd for især Naser Kkader og de demokratiske muslimer. Endelig har vi fået en forening af muslimer og en forgangsperson som ville (læs er) være danskere på lige fod med andre danskere. Gang på gang er han blevet modarbejdet af demokratimodstandere som abdul wahid petersen (og de andre fremtrædende medlemmer af islamisk trossamfund), sherin khankan mf. og nu skal han guhjælpeme mig, også passer på at de ikke slår ham ihjel.
Uff det kan gøre mig rasende, når nogen vil en mand, der endelig hjælper integrationen seriøst på vej, det ondt.
#122 El Capitan 19 år siden
Hvis det nu forholder sig sådan, hvorfor har TV2 så ikke lavet noget lignende?
Det var dog en tumpet kommentar!
#123 filmz-Bruce 19 år siden
"Salafism - a militant group of extremist Sunnis who believe themselves the only correct interpreters of the Koran and consider moderate Muslims to be infidels; seek to convert all Muslims and to insure that its own fundamentalist version of Islam will dominate the world"
Dette er hvad der prædikes i moskéerne hver weekend og for børn. Den hårde linie, sharia, Bin Ladens ideologi!
http://en.wikipedia.org/wiki/Salafi
http://muslim-canada.org/binladendawn.html
Tak for kaffe! Værsgo og forsvar!
#124 chandler75 19 år siden
Også interessant at læse din prikket, selvom jeg ikke helt kan find linket til filmz.com... ;)
#125 filmz-Bruce 19 år siden
Det ville være kedeligt, at være enig i alt :)
#126 davenport 19 år siden
#127 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden
Nu kender jeg ikke TV2's økonomi og kan derfor ikke forholde, mig til om de har råd til ikke-budgeterede dokumentarer. Derudover er tv2 ikke betalt af skatteborgerne, så jeg er egentligt rimeligt ligeglad med hvad de bringer på deres kanal.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg ellers skal forholde mig til dit indlæg, for hvad går din kritik præcist på?
1. Er det min tolkning af at medarbejderne på DR på nyhederne og debatprogrammerne er røde af politikfarve?
2. Er det min holdning til at DR ikke ift. til nogle ting opfører sig kritisk nok og nogle gange tager parti, hvorom de ikke må?
3. Er det min min måde at fremstille det på? Den vil jeg godt give dig. Jeg kunne vel have formuleret mig pænere.
Det er hamrende umuligt at udvise ham. Det eneste vi kan gøre er at oplyse folk om hvilken ekstremist han er. Det er ikke ret kort tid siden jeg på newz konstaterede at nogle diskutere hvor god han var...
Igår var han jo så igen på tv. Der lavede Jens Rohde lige fatality på ham (tak!), og han begyndte jo så i bedste ekstremistiskeislamistiske stil at lyve/tågesnakke.
AWP mente for eksempel sagtens, at man kunne udvælge dele af sharia. Det ved enhver som ved lidt om islam ikke er muligt og [in]walid[e] Petersen har jo selv skrevet det på et (kristeligt dagblads?) netforum:
Så begyndte han at lyve om hvorledes han ikke går ind for stening og aldrig har gjort det - Fra samme link:
Så startede han på at tale lidt tågesnak om, hvad det var han sagde i KB-hallen i 98. Nu husker jeg ikke præcist hvad han sagde i går, men som jeg opfangede det i hvert fald som om han snakkede udenom, hvad det egentligt var han havde sagt.
Jeg citerer (side 973 i præsteforeningens blad årgang 88. nr.42 16-10-´98) hvad de nu var han sagde, så de der så programmet i går og læser med her, ved hvad Rohde og Kjærsgård hentydede til.
Udvises kan han jo altså nok ikke, men vi kan modarbejde ham med alle midler og forsøge og oplyse andre om ham (dem - han har jo flere gode venner af samme type...). At oplyse andre bliver jo også en svær kamp.
#128 El Capitan 19 år siden
Jeg må starte med at sige at jeg i bund og grund er enig med dig.
Min kommentar går mere på din udlægning af DR's politik.
Jeg vil give dig ret i at DR er meget venstre orienteret i deres kritik, men samme problem (bare til højre) ser jeg hos TV2.
Og når det nu forholder sig sådan at vi har 2 landsdækkende tv kanaler, med hver deres holdning, så kan jeg faktisk ikke se hvor du vil hen!
Nu virker det på mig som om du er enig i TV2's måde at fremstille tingene på, måske fordi det er der din egen politiske overbevisning ligger.
Og af præcis de samme årsager bliver jeg nogen gange, rigtig træt af TV2 nyhederne.
Det er så nemt at flytte fokus fra at finde en reel løsning på problemet, ved at sige som de gør. Blandt andet ved at pege fingre af Socialdemokraterne, og sige at det var dem der lukkede dem ind til at starte med.
#129 filmz-Bruce 19 år siden
Ikke for mig :) Der er en grund til at der føres en stram udlændinge politik, at regeringen fra 1993-2001 med Jelved som parlamentarisk grundlag, lod det hele flyde og bare tog imod. Et land kan være gearet til det og nogle indvandrertyper kan være lettere end andre at integrere.
Men Danmark var ikke gearet, integration tænkte man ikke lige over, så følgerne var ghettodannelse og parallel samfund, hvilket ikke kan komme som nogen overraskelse efter, at man har set hvorledes imam'er prædiker mod sekularisering, mod integration og mod danske værdier.
Reaktionen kom i 2001. Ikke ved pege fingre ad Socialdemokraterne, men ved at give regeringen et kæmpe mandat til at gøre noget ved problemerne. Så stort, at DF fik meget indflydelse, måske for meget, men desto længere hen i et dårligt forløb man kommer uden medicin, desto hårdere er kuren. Og kuren blev hård, men med en kæmpe majoritet i befolkningen bag, bl.a. stemte Socialdemokratiet for indvandrer- og integrationspolitiken.
Jeg ser ingen Muhammed krise, jeg ser en situation efter Muhammed tegningerne, hvor vi har taget fat i en meget væsentlig debat, mens vi stadig kan gøre noget ved problemerne. Folk er blevet meget mere bevidste om traditionelle demokratiske værdier, menneskerettigheder, ytringsfrihed og begreber som satire og hvad de betyder for den enkelte. Jeg tror de fleste af os, blot har taget dem for givet tidligere.
Skal vi af respekt for andres tro, lade være med at udøve satire? Er det ok at svine Scientology og Ku-Klux-Klan til, men ikke islam? Er det ok at lave "Life of Brian", men ikke "Life of Muhammed"? I det mindste bør man være konsistent i sit valg, over hele linien, så ser man meget nemmere konsekvenserne af det man har gang i.
#130 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden
TV2 er ved at blive udliciteret og er ikke ret interessant at se på som en modpol til DR. Derfor skal DR bare forholde sig neutralt til sagerne og grille begge sider af den politiske skala når de laver lort i den.
Angående dit forsøg på at at feje problemerne ind under gulvtæppet. Så er faktum jo ifg. velfærdskommisionen, at den fejlslående udlændingelovgivning DF og venstre nu lapper på pt. koster det danske samfund 40 milliarder om året. Det er ikke et lille ubetydeligt problemer, at Radikale Venstre og Socialdemokraterne glemte alt om integration-->assimilation. Derudover skal vi jo så kæmpe med nogle som forsøger at nedlægge demokratiet indefra.
Altså "Jeg tror faktisk problemet blandt andet kommer sig af den, dybt forkastelige, måde vores nuværende regering fører indvandrer og integrations politik!! Ved ikke om det giver mening. :-)" giver ikke mening for mig - for problemet var der før VK(O) kom til magten. Om du kan lide den måde de lapper på problemet på er så en anden sag - Den sag som vist var hovedformålet med tråden. :)
Jeg kan godt lide den måde de lapper på. Det rammer også nogle uskyldige udlændinge som gør alt for at blive danskere og det er så bare synd for dem. Det kan jeg altså ikke tage mig af, at de bliver ramt af en gang kollektiv afstraffelse. Den form for afstraffelse bliver man tit og ofte ramt af, det er fx en folkeskolelærers vigtigste pligt (sådan føles det da), at lære dig kollektive afstraffelses former, og hvis man vil være dansker kan man ligesågodt lære at den afstraffelsesform at kende før eller siden.