Gravatar

#131 mr gaijin 19 år siden

Nu er der igen tale om en sprogtest som adgangskrav for indvandrere. Kunne vi bare lave en generel intelligenstest, og dernæst smide alle idioter ud (evt. oprette et nyt rige i Nordgrønland til dem, Idiotistan), der er vadet frit ind i landet siden stenalderen? Se det er en kollektiv afstraffelsesform, der vil noget. Vi kunne evt. starte med de fjolser, der har misforstået skolesystemet så meget, at de har forventet en pædagogisk indoktrinering fremfor at lære grammatik og andre ting, der kunne gøre dem nyttige for samfundet :p
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#132 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg tror nu mere det er den indvandringstest i Holland man har "kig på" :) Der får indvandrere derudover indblik i, hvorledes Hollænderne er og der bliver vist, at man bl.a. har respekt for homoseksuelle, man ser to mænd kysse hinanden etc. :) Det er vist ikk' så ringe endda ;) .... altså, at de får det at vide/se :D
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#133 mr gaijin 19 år siden

#132 Så slipper hollænderne jo også for alle de kristne fundamentalister fra USA, der ikke kunne tåle at se "Brokeback". To fluer med et smæk :)
Gravatar

#134 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden

Er det et forsøg på at forholde dig kritisk til mit indlæg eller er det et forsøg på at være plat/sjov ?
Gravatar

#135 El Capitan 19 år siden

Jeg kan godt lide den måde de lapper på. Det rammer også nogle uskyldige udlændinge som gør alt for at blive danskere og det er så bare synd for dem. Det kan jeg altså ikke tage mig af, at de bliver ramt af en gang kollektiv afstraffelse. Den form for afstraffelse bliver man tit og ofte ramt af, det er fx en folkeskolelærers vigtigste pligt (sådan føles det da), at lære dig kollektive afstraffelses former, og hvis man vil være dansker kan man ligesågodt lære at den afstraffelsesform at kende før eller siden.

Det er jo sygt det du siger! Kan man ikke ændre på det eller hvad?

Så er det også iorden når de gør sådan her?
Du er ikke en pind bedre end dem.
Eller er det noget andet?
Gravatar

#136 mr gaijin 19 år siden

#134 Både og. Jeg kunne stille dig det samme spørgsmål.
Gravatar

#137 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden

Man kan gøre alt for at differentiere personer imellem med lovgivningen (og det håber jeg da de gør) - det ændrer altså ikke på at når man laver en hestekurslovgivning så kan det ikke undgås at man rammer nogle uskyldige for at gøre noget ved dem som ødelægger det for de andre.

Angående dit link, så ved jeg ikke hvad dansk udlændingepolitik har med en pakistansk demonstration at gøre? Hvis jeg skal kommentere det, så er jeg da egentligt ligeglad med om de holder generalstrejke i Pakistan pga. et par tegninger i en dansk avis.
Gravatar

#138 El Capitan 19 år siden

Boykot af danske varer er vel også en "kollektiv afstraffelse". Er det okay?
det ændrer altså ikke på at når man laver en hestekurslovgivning så kan det ikke undgås at man rammer nogle uskyldige for at gøre noget ved dem som ødelægger det for de andre.

Hvem er det der ødelægger det for de andre?

Er det Abu Laban? Ahmed Akkari? Abdul Wahid Pedersen?
Jo, det kunne sagtens være dem. Men had avler had, så når de små nazistiske tilhængere fra Dansk Folkeparti skærer alle muslimer over en kam, så kan jeg godt forstå der er nogen der lytter til disse muslimske ekstremer.
Og når så TV2 udelukkende vælger at bruge deres nyheds udsendelser på at dække disse negative tendenser hos muslimerne, så sidder Hr & Fru Danmark og korser sig.
Lige indtil Pia Kjærsgaard toner frem på skærmen med endnu en facistisk bemærkning. Så sidder de og klapper i deres små fede hænder!

Og sådan kører det i ring.

Og så tror jeg ikke mr gaijin prøvede at være sjov. Nærmere ironisk, og jeg kan faktisk godt se hvor han vil hen!
Gravatar

#139 filmz-saku 19 år siden

myrsil kan du nævne noget positivt ved muslimer?
Gravatar

#140 filmz-Bruce 19 år siden

Boykot af danske varer er vel også en "kollektiv afstraffelse". Er det okay?

Jeg synes det er helt fint Mellemøsten boykotter Danmark. Det er i deres gode ret, blot en anden måde at ytre sig på, med fredelige midler. Ligesom jeg har valgt ikke at købe Arla. Lad dem dog! Der er ingen skam i at stå fast i en sag, slet ikke når man har ret. Det er tilgengæld pinligt at bøje sig overfor despotiske regimer, med hang til krænkelse af menneskerettigheder og demokratiske principper.

...så når de små nazistiske tilhængere fra Dansk Folkeparti skærer alle muslimer over en kam, så kan jeg godt forstå der er nogen der lytter til disse muslimske ekstremer.

Tja det var da en generalisering, som ville noget. Det vil de "frafaldne" Socialdemokrater, som ryger til DF, sikkert synes var en fin sammenligning. Der er åbenbart meget kort fra S til NSDAP.

Er det Abu Laban? Ahmed Akkari? Abdul Wahid Pedersen?

Herunder er kommentarer, KUN fra muslimen Mohamed Sifaoui, som lavede dokumentarfilmen, om de danske imam'er. Hvem er naiv?

»Alle I gode og velmenende mennesker på Politiken, i resten af Danmark og Europa, I gør skade på jer selv og på moderate muslimer, når I lader jer føre bag lyset af ekstremister«

»Det får mig til at smile. Så er det enten lykkedes imamerne i Danmark at føre PET bag lyset, og i så fald er efterretningstjenesten meget naiv. Eller også - og det tror jeg snarere - så vil PET berolige gemytterne, selv om de godt ved, at der er en anden sandhed«.

»Faktisk lod jeg mig den første dag selv forføre lidt af Abu Laban, som virkede både venlig og tolerant. Men det var heldigt, at jeg blev sammen med dem nogle flere dage, for så kom hele den ekstremistiske ideologi frem«

»Jeg har aldrig påstået, at Abu Laban eller Ahmed Akkari selv er terrorister - i den forstand, at de selv er bombemænd. De er noget meget værre: De er ideologerne, som giver den unge galning den nødvendige undskyldning, det ideologiske grundlag, for at udføre en terrorhandling i Danmark«.

»Jeg ligger inde med blandt andet en videosekvens, hvor Abu Laban siger, at »dén, som laver selvmordsangreb mod den zionistiske fjende i Israel, er min bror«. Det lyder ikke særligt moderat i mine ører«

»Deres ideologi går ind for terror. De er islamister, og her er det vigtigt, at man ikke forveksler dem med almindelige muslimer.«

»Jeg har aldrig villet fordømme eller skade nogen, og jeg har aldrig angrebet islam eller Koranen. Jeg er selv troende muslim. Men jeg har en mission, og den er journalistisk: at afsløre sandheden om ekstremister og terrorister«.

»Der kom en delegation af imamer fra Sverige, og jeg tror, at en af dem genkendte mig. Så kom truslerne om, at jeg skulle passe på med at vise noget negativt. Og det er jo pointen: Hvordan kan de samme mennesker sige, at de er demokrater og moderate? De truer en journalist, bare fordi de opdager, at han er imod terror og ekstremisme«.

»Det er et helt normalt dobbeltspil for ekstremisterne, at de gemmer sig bag den slags bortforklaringer i Vesten. Men som araber og muslim kan jeg godt forsikre jer, at intet normalt menneske i den muslimske verden betragter ordet 'martyraktion' som en talemåde«.

»Udadtil vil de gerne virke moderne og moderate. Men i virkeligheden har de mere til fælles med bin Laden og al Qaeda-netværket, end de vil give udtryk for. Jeg vil faktisk vove at påstå, at Abu Laban er værre end bin Laden. For bin Laden har altid spillet med åbne kort og aldrig lagt skjult på sine faktiske hensigter, som Abu Laban og hans slæng gør«

»De har fremstillet Danmark som et racistisk og islamofobisk land i de arabiske medier. De er årsag til mere racisme i Danmark og til, at de populistiske partier i Danmark tilskynder til mere angst over for muslimer. Og det øger igen konflikten mellem danskere og muslimer. Det er en ond cirkel«

»Svaret er, at det må I selv om. Jeg er helt sikker på, at danskerne er intelligente nok til selv at bedømme det her. Jeg siger bare til jer: Jeg vil jer intet ondt. Men det er der andre, der vil, for de tror, det giver dem magt i det muslimske samfund i Danmark. Er det min rejse til Danmark, der har skadet jer? Nej, det er imamernes rejse til arabiske lande med falske, farlige påstande om jeres land. Det er dem, der skal sige undskyld til danskerne. Ikke statsministeren, og heller ikke Jyllands-Posten«.

»Flere af dem er rystende for mig som muslim. Jeg bryder mig slet ikke om dem. Men jeg vil til enhver tid forsvare en kunstners ret til at tegne, hvad han vil. Sådan er det i et demokrati. Og det er dét, Abu Laban og de andre ikke forstår«.

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: