»De har fremstillet Danmark som et racistisk og islamofobisk land i de arabiske medier. De er årsag til mere racisme i Danmark og til, at de populistiske partier i Danmark tilskynder til mere angst over for muslimer. Og det øger igen konflikten mellem danskere og muslimer. Det er en ond cirkel«
Det er jo stort set det jeg lige har sagt. (dog med grimme ord mod DF).
Og faktisk rammer han problem stillingen utrolig godt. Må jeg spørge hvor du har det fra?
#138 Ahh ja sikke et indlæg. Du fortjener egentligt ikke at jeg svarer på det, fordi det dig på omkring 150 ord lykkedes at kalde en 1/6 dvs. nærmere en 1/5 af den danske befolkning for nazister uden overhovedet så meget som det mindste argumentation for dit synspunkt og hvad værre; ingen dokumentation.
Men okay.... "Boykot af danske varer er vel også en "kollektiv afstraffelse". Er det okay? " Ja det er helt fint med mig. De som privatpersoner gøre lige hvad de har lyst til - om det så betyder boykot af Danmark - det rører mig altså ikke, at de står fast på middelalderlige principper, dem om det. Problemet opstår hvis denne er boykot er igangsat af staten, så er den ulovlig jf. WTO's regler (både Danmark og Pakistan er medlemmer), og det vil få meget skadelige konsekvenser for et land som velsagtens er et af verdens mest fattige. Derudover er der så det faktum, at Danmark jo indtrådte i EF i sin tid for at forbedre sine handelsvilkår med EU landende. Dvs. i dag vil en boykot igangsat fra den pakistanske stats side, nok også give dem EU på nakken (med hvad dertil hører).
Men had avler had, så når de små nazistiske tilhængere fra Dansk Folkeparti skærer alle muslimer over en kam, så kan jeg godt forstå der er nogen der lytter til disse muslimske ekstremer. Ehhh... Så det er DF's skyld, at islamister præiker ekstremisme mod vores vestlige verdslige sekulære samfund og der derefter er nogle muslimer som lytter til dem? Ja helt sikkert, for det er jo bare en super argumentation. Nu er det jo bare sådan at de her ekstremistgrupper ikke kun findes i Danmark, de findes i aller bedste velgående i mellemøsten, så at give DF skylden er jo rimeligt langt ude - desudover kan jo se på den store del af invandre som er velintegreret i det danske samfund - dem har DF ikke nået at ødelægge integrationen af eller hvordan? Derudover kommer du jo så med en generalisering om, at DF hader alle udlændinge og skærer alle over en kam. Så vidt jeg kender til deres politik, har de ikke noget som mod udlændinge som vil integreres-->assimileres i det danske samfund og har meldt ud at de tager afstand fra ekstreme standpunkter baseret på religøs nissesludderslader.
"Og når så TV2 udelukkende vælger at bruge deres nyheds udsendelser på at dække disse negative tendenser hos muslimerne, så sidder Hr & Fru Danmark og korser sig." Så kommer jo en sjov del af dit indlæg. Jeg forsøgte, i det indlæg du svarede på, at gøre det til en generel debat om udlændingelovgivning. Nu har du jo præcist med dit indlæg stigmatiseret muslimer som en specialgruppe af person der kræver særligt opmærksomhed og nuvel så lad os tage den derfra.
Så jeg spørger bare, skal TV2 fx lade være med at indformere deres seere om de problemer der måtte være i denne gruppering? Skal de positiv særbehandle denne gruppe og skjule problemerne, for at give et pænere billede af en bestemt befolkningsgruppe?
Mit svar er, at det skal TV2 (nu du vil have dem som eksempel) under ingen omstændigheder. TV2 skal levere nyheder om alle dele af den danske befolkning - og grave problemer frem om dem. Det gælder både når visse medlemmer af DF opfører sig som 12 årige, men såsandelig også når der er store problemer med en minoritetsgruppe.
Så lige for at slutte af; pas nu lige på den gode tone ik'...
Nu kaldte jeg ikke dem direkte for nazister. Og så kan jeg da virkelig ikke tage mig af at du ikke synes jeg har super argumenter!
Ehhh... Så det er DF's skyld, at islamister præiker ekstremisme mod vores vestlige verdslige sekulære samfund og der derefter er nogle muslimer som lytter til dem?
Jeg har ALDRIG påstået at det er DF's skyld at islamister prædiker ekstremisme. Jeg mener såmænd bare at DF bærer en del af skylden for at flere og flere muslimer lytter til dem.
Og hvilken dokumentation skulle jeg bruge for at forsvare mine holdninger?
Men det er jo ikke det du giver udtryk for i #139.. at du ikke kan se noget positivt i religionen, er vel ikke ensbetydende med at alle muslimer i verden er nogle slemme fyre, eller..?
#141 El Capitan 19 år siden
Det gider jeg slet ikke svare på. Latterlig kommentar!
Det er jo stort set det jeg lige har sagt. (dog med grimme ord mod DF).
Og faktisk rammer han problem stillingen utrolig godt.
Må jeg spørge hvor du har det fra?
#142 filmz-Bruce 19 år siden
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=445655
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=445668
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=430502
http://www.jp.dk/english_news/artikel:aid=3644802/
#143 filmz-ZOPTIKEREN 19 år siden
Ahh ja sikke et indlæg. Du fortjener egentligt ikke at jeg svarer på det, fordi det dig på omkring 150 ord lykkedes at kalde en 1/6 dvs. nærmere en 1/5 af den danske befolkning for nazister uden overhovedet så meget som det mindste argumentation for dit synspunkt og hvad værre; ingen dokumentation.
Men okay....
"Boykot af danske varer er vel også en "kollektiv afstraffelse". Er det okay? "
Ja det er helt fint med mig. De som privatpersoner gøre lige hvad de har lyst til - om det så betyder boykot af Danmark - det rører mig altså ikke, at de står fast på middelalderlige principper, dem om det. Problemet opstår hvis denne er boykot er igangsat af staten, så er den ulovlig jf. WTO's regler (både Danmark og Pakistan er medlemmer), og det vil få meget skadelige konsekvenser for et land som velsagtens er et af verdens mest fattige.
Derudover er der så det faktum, at Danmark jo indtrådte i EF i sin tid for at forbedre sine handelsvilkår med EU landende. Dvs. i dag vil en boykot igangsat fra den pakistanske stats side, nok også give dem EU på nakken (med hvad dertil hører).
Men had avler had, så når de små nazistiske tilhængere fra Dansk Folkeparti skærer alle muslimer over en kam, så kan jeg godt forstå der er nogen der lytter til disse muslimske ekstremer.
Ehhh... Så det er DF's skyld, at islamister præiker ekstremisme mod vores vestlige verdslige sekulære samfund og der derefter er nogle muslimer som lytter til dem? Ja helt sikkert, for det er jo bare en super argumentation. Nu er det jo bare sådan at de her ekstremistgrupper ikke kun findes i Danmark, de findes i aller bedste velgående i mellemøsten, så at give DF skylden er jo rimeligt langt ude - desudover kan jo se på den store del af invandre som er velintegreret i det danske samfund - dem har DF ikke nået at ødelægge integrationen af eller hvordan?
Derudover kommer du jo så med en generalisering om, at DF hader alle udlændinge og skærer alle over en kam. Så vidt jeg kender til deres politik, har de ikke noget som mod udlændinge som vil integreres-->assimileres i det danske samfund og har meldt ud at de tager afstand fra ekstreme standpunkter baseret på religøs nissesludderslader.
"Og når så TV2 udelukkende vælger at bruge deres nyheds udsendelser på at dække disse negative tendenser hos muslimerne, så sidder Hr & Fru Danmark og korser sig."
Så kommer jo en sjov del af dit indlæg. Jeg forsøgte, i det indlæg du svarede på, at gøre det til en generel debat om udlændingelovgivning. Nu har du jo præcist med dit indlæg stigmatiseret muslimer som en specialgruppe af person der kræver særligt opmærksomhed og nuvel så lad os tage den derfra.
Så jeg spørger bare, skal TV2 fx lade være med at indformere deres seere om de problemer der måtte være i denne gruppering? Skal de positiv særbehandle denne gruppe og skjule problemerne, for at give et pænere billede af en bestemt befolkningsgruppe?
Mit svar er, at det skal TV2 (nu du vil have dem som eksempel) under ingen omstændigheder. TV2 skal levere nyheder om alle dele af den danske befolkning - og grave problemer frem om dem. Det gælder både når visse medlemmer af DF opfører sig som 12 årige, men såsandelig også når der er store problemer med en minoritetsgruppe.
Så lige for at slutte af; pas nu lige på den gode tone ik'...
#144 El Capitan 19 år siden
Nu kaldte jeg ikke dem direkte for nazister.
Og så kan jeg da virkelig ikke tage mig af at du ikke synes jeg har super argumenter!
Jeg har ALDRIG påstået at det er DF's skyld at islamister prædiker ekstremisme.
Jeg mener såmænd bare at DF bærer en del af skylden for at flere og flere muslimer lytter til dem.
Og hvilken dokumentation skulle jeg bruge for at forsvare mine holdninger?
#145 filmz-sanjo 19 år siden
Fuldstændig latterlig kommentar. Hvordan kan du sige sådan noget pis.
#146 filmz-saku 19 år siden
#147 El Capitan 19 år siden
Hmm....
#148 filmz-Kadann 19 år siden
Men det er jo ikke det du giver udtryk for i #139.. at du ikke kan se noget positivt i religionen, er vel ikke ensbetydende med at alle muslimer i verden er nogle slemme fyre, eller..?
#149 filmz-æsop 19 år siden
Prøv at se dette video-klip, fra iran, opretholdelse af Sharia, som nogen vil ha indført i DK
Sharia
Darth Vader
#150 Bates 19 år siden