Gravatar

#81 mr gaijin 19 år siden

Hvis der ikke ligefrem er frist på, så kan det vel aldrig være for sent.

Det kunne være en god slutreplik i "Dr. Strangelove".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#82 filmz-Bruce 19 år siden

Lidt kompleks, men i en nøddeskal:

Det kan kun være for sent, hvis man bestemmer sig for, at den handling man foretog på daværende tidspunkt, var forkert ifht. den situation, man har nu. Altså:

"I bagklogskabens lys skulle vi bla bla bla, for så havde vi undgået bla bla bla".

Der er jo ikke noget galt med daværende handling ud fra den logik, at regeringen handlede helt i tråd med Danmarks politik og mening på området. Der er kun noget galt, fordi situationen er løbet løbsk pga. hysteri.

Mht. karikaturer og satire, så er formålet med disse, at udstille og kritisere. Og er nogen ramt, så må de, som Atkinson siger, forsvare, retfærdiggøre eller tage kritikken til sig. Når man siger de "stempler" muslimerne, så er der vel ikke noget galt i det. Det gør satire, ligesom arabernes hadefulde tegninger af jøder.

Men fortolkning er forskellig fra person til person og derfor skal en avis ikke forklare eller redegøre for satire, når nogle føler sig ramt. Så kan en avis bruge 50% af sin spalteplads hver dag, på at forklare gårsdagens krænkelser. At satire pludselig diskuteres på denne måde, er fordi nogle er intolerante og har en "sag", der ikke kan tåle at blive udstillet, satireret og karikeret. Det er kort sagt, svært for nogle at retfærdiggøre "sagen".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#83 filmz-kaotmus 19 år siden

Sørgeligt nok kan næste tråd hedde Religionskrigen - vi har nu fået et sørgeligt bevis på at det ikke kun er muslimer, der kan være fanatiske: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=440050
Gravatar

#84 filmz-Bruce 19 år siden

#83 Sørgeligt nok er det konklusionen på at læse Politikens artikel, som lige undgår at tilføje begivenhederne for de 10 foregående dage. Men ok, det er jo Seidenfaden i en nøddeskal :)

13. februar Nigerian Muslim state challenges vigilante ban
19. februar Nigeria cartoon protests kill 16
20. februar Maiduguri mayhem: 58 killed, 30 churches burnt
22. februar BBC:Riots in Nigeria leave many dead

A victim, Mr Joseph Tukwa watched helplessly as six of his children were burnt to ashes. Another family of five in another part of Maiduguri were also burnt to death in the disturbance which occurred last Saturday.

Læs denne:
Reaction of the President of the Christian Association of Nigeria, The Most Revd Peter Akinola on recent events in Nigeria

Efter 10 dage med jagt på kristne, nedbrænding af kirker, en far som ser sine 6 børn brænde op etc. og Overhovedet for de kristne, som beder for at dette må slutte. Skulle de kristne sætte sig ned i et hjørne og blive slagtet som i Rwanda? Der er Sharia lovgivning i nord og de kristne er jaget vildt. Der står meget mere om situationen i Nigeria her.

Det er nevertheless sindssygt!
Gravatar

#85 filmz-kaotmus 19 år siden

Yderst sindssygt.

Selvom de kristnes reaktion er forståelig, gør det det nu ikke rigtigt. 130 dræbte er næppe selvforsvar. Uskyldige der bliver dræbt for at hævne drab på andre uskyldige er stadig uskyldige. Jeg siger igen: Two wrongs don't make a right...
Gravatar

#86 filmz-Bruce 19 år siden

Nej, men som i Rwanda, hvem hjælper? Har FN lært af lektien sidst, eller kigger vi bare på, mens myrderierne foregår?

Havde jeg haft 6 børn og set dem brænde op, ville jeg nok ikke være så rationel. Og det er jo helt tydeligt at det kristne overhoved har ønsket hjælp med sin udtalelse.
Gravatar

#87 filmz-kaotmus 19 år siden

Lad os håbe, at FN har lært lektien...

Som sagt: forståeligt, men ikke retfærdiggjort IMO
Gravatar

#88 davenport 19 år siden

Mht. muslimerne, så kan de ikke engang finde ud af at leve sammen. Bare se på situationen i Irak lige nu. Hvordan vil de overtage verden, hvis de ikke kan holde fred i et lille stykke ørken?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#89 filmz-kaotmus 19 år siden

Det synes du ikke er en lige lovlig grov generalisering? :-)

Synes nu nok man kan nævne eksempler på at kristne, der ikke kan finde ud af at leve sammen, men jeg mener ikke at det gælder hele befolkningsgruppen..
Gravatar

#90 davenport 19 år siden

Nej, jeg kan bedre lide at skære alle over en kam. Så skal man ikke holde styr på så mange ender ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: