Nu korser i jer sikkert, men som den ivrige læser ved, har jeg længe gransket hjernen, for at finde noget at bruge min fritid til. Jeg har været over Petz.dk og skatehal, og konklusionen må være, at jeg bliver nødt til at beskæftige mig med noget jeg har forstand på. Det andet holder ikke.
Som den ivrige læser jo også ved, er jeg ved at få bygget om ovenpå, og det giver mig (udover hjemmebiograf) også et kontor. Herfra vil jeg drive konsulentvirksomhed. Målgruppen er mennesker ml. 30 og 50 år, der gerne vil søge job/ videre i livet. Som bekendt er denne generation tit (især de ældre af dem) fastlåst i det job de har, og har aldrig som sådan været nødt til at skrive ansøgning osv. Det vil jeg hjælpe med og rådgive i. Dette er min spidskompetence, så hvorfor ikke bruge det?
Her er beskrivelsen af projektet:
1. Hvordan skriver man en ansøgning, der giver ansøger det forventede resultat, nemlig en jobsamtale? 2. Hvordan udformer man et CV, der indeholder de relevante oplysninger, og er opstillet på en overskuelig måde? 3. Hvordan forholder man sig ved en jobsamtale, og hvilke forventninger og forberedelser skal man tage stilling til og være opmærksom på?
· Det indledende møde drejer sig om, at konsulenten sammen med ansøgeren, udformer en relevant ansøgning, samt et CV. Ansøgeren får efter eget valg sin ansøgning/ CV sendt pr. e-mail og/ eller en fysisk kopi med fra mødet. Mødet vil være to-delt, således at der er en indledende samtale, og der efter skrives ansøgningen og Cvet.
· Forud for mødet vil det være en god idé, at ansøger medbringer en levnedsbeskrivelse, der skal benyttes til udformning af CV, med de rette årstal for beskæftigelse. Der vil blive taget et billede, der vedlægges på Cvet, hvis dette ønskes.
· Når ansøger er blevet indkaldt til samtale, vil der foretages en samtale, hvor der coaches i hvordan man forholder sig i situationen. Denne proces kan efter ønske optages på video, og gennemgås med konsulenten. (Kropssprog osv.)
Jeg skal have en hjemmeside til dette. Enkel og ligetil jf. målgruppen. Ikke noget fancy, bare informativt. Hvad er den billigste løsning her? (Jeg har ikke noget startkapital som sådan jo, da det bare er mig på mit kontor.)
Jeg sender en momsreg. i dag, men kan sku ikke finde en brancekode der passer på lige det her.
Håber der er nogen af jer kloge mennesker, der ved noget om de forskellige spørgsmål.
På forhånd tak, og undskyld det noget lange indlæg.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Nu er det ikke for at skyde det i sænk, men har du tænkt dig at tjene penge på folk der ikke har noget job (og derfor nok heller ikke så mange penge)? :-)
Lyder umiddelbart som noget hvor du bruger en del timer sammen med hver enkelt kunde og hvis du bare skal have en nogenlunde anstændig timeløn, så løber det da hurtigt op i et par tusind kroner per forløb som jeg lige ser det. Har du prøvet at lave nogle undersøgelser for om der er et marked før du kaster dig ud i det?
Mht. hjemmesider burde du kunne finde nogle sider på nettet der har nogle templates til hjemmesider som man bare skal fylde tekst ind på. Prøv at søg google på website template eller lignende.
Målgruppen er folk der er i arbejde, men vil søge videre, og som ikke har erfaringen med at søge, skrive og samtale. Det bliver ikke dyrt. ca. 500,- for arbejdet. Det er ikke noget jeg skal spinde guld på, bare noget fritidsarbejde, og måske tjene lidt til ferier osv. Jeg har jo mit dayjob, og det forlader jeg ikke. Man kan så argumentere for, at det ikke er dyrt at betale for rådgivning, hvis det sikrer en bedre løn mange år frem.
Tak for råd om templates. Kendte slet ikke til den slags. Jeg vil se på det. :)
Hvorfor koster det noget alligevel? fx: http://www.steves-templates.com/paymain.html der reklamerer på google med at de er gratis, lige indtil man klikker på dem, og så koster det penge. Har du et link? - Og skal man selv have en server til at ligge den på, eller er der noget alla imageshack til den slags?
#1 davenport 19 år siden
Som den ivrige læser jo også ved, er jeg ved at få bygget om ovenpå, og det giver mig (udover hjemmebiograf) også et kontor.
Herfra vil jeg drive konsulentvirksomhed.
Målgruppen er mennesker ml. 30 og 50 år, der gerne vil søge job/ videre i livet. Som bekendt er denne generation tit (især de ældre af dem) fastlåst i det job de har, og har aldrig som sådan været nødt til at skrive ansøgning osv.
Det vil jeg hjælpe med og rådgive i.
Dette er min spidskompetence, så hvorfor ikke bruge det?
Her er beskrivelsen af projektet:
1. Hvordan skriver man en ansøgning, der giver ansøger det forventede resultat, nemlig en jobsamtale?
2. Hvordan udformer man et CV, der indeholder de relevante oplysninger, og er opstillet på en overskuelig måde?
3. Hvordan forholder man sig ved en jobsamtale, og hvilke forventninger og forberedelser skal man tage stilling til og være opmærksom på?
· Det indledende møde drejer sig om, at konsulenten sammen med ansøgeren, udformer en relevant ansøgning, samt et CV. Ansøgeren får efter eget valg sin ansøgning/ CV sendt pr. e-mail og/ eller en fysisk kopi med fra mødet. Mødet vil være to-delt, således at der er en indledende samtale, og der efter skrives ansøgningen og Cvet.
· Forud for mødet vil det være en god idé, at ansøger medbringer en levnedsbeskrivelse, der skal benyttes til udformning af CV, med de rette årstal for beskæftigelse. Der vil blive taget et billede, der vedlægges på Cvet, hvis dette ønskes.
· Når ansøger er blevet indkaldt til samtale, vil der foretages en samtale, hvor der coaches i hvordan man forholder sig i situationen. Denne proces kan efter ønske optages på video, og gennemgås med konsulenten.
(Kropssprog osv.)
Jeg skal have en hjemmeside til dette. Enkel og ligetil jf. målgruppen. Ikke noget fancy, bare informativt.
Hvad er den billigste løsning her? (Jeg har ikke noget startkapital som sådan jo, da det bare er mig på mit kontor.)
Jeg sender en momsreg. i dag, men kan sku ikke finde en brancekode der passer på lige det her.
Håber der er nogen af jer kloge mennesker, der ved noget om de forskellige spørgsmål.
På forhånd tak, og undskyld det noget lange indlæg.
#2 McPeter 19 år siden
Lyder umiddelbart som noget hvor du bruger en del timer sammen med hver enkelt kunde og hvis du bare skal have en nogenlunde anstændig timeløn, så løber det da hurtigt op i et par tusind kroner per forløb som jeg lige ser det. Har du prøvet at lave nogle undersøgelser for om der er et marked før du kaster dig ud i det?
Mht. hjemmesider burde du kunne finde nogle sider på nettet der har nogle templates til hjemmesider som man bare skal fylde tekst ind på. Prøv at søg google på website template eller lignende.
Pøj pøj med det...
#3 davenport 19 år siden
Målgruppen er folk der er i arbejde, men vil søge videre, og som ikke har erfaringen med at søge, skrive og samtale.
Det bliver ikke dyrt. ca. 500,- for arbejdet. Det er ikke noget jeg skal spinde guld på, bare noget fritidsarbejde, og måske tjene lidt til ferier osv.
Jeg har jo mit dayjob, og det forlader jeg ikke.
Man kan så argumentere for, at det ikke er dyrt at betale for rådgivning, hvis det sikrer en bedre løn mange år frem.
Tak for råd om templates. Kendte slet ikke til den slags. Jeg vil se på det. :)
#4 davenport 19 år siden
fx: http://www.steves-templates.com/paymain.html der reklamerer på google med at de er gratis, lige indtil man klikker på dem, og så koster det penge.
Har du et link? - Og skal man selv have en server til at ligge den på, eller er der noget alla imageshack til den slags?
#5 gi-jones 19 år siden
Det er i hvert fald gratis, men er naturligvis kun HTML templates. Der skal lidt arbejde til før det er en kørende hjemmeside.
#6 davenport 19 år siden
#7 lagoni 19 år siden
#8 El vez 19 år siden
Her er the real deal,
http://www.webmonkey.com/webmonkey/reference/html_...
#9 davenport 19 år siden
#10 El vez 19 år siden
#9 Du skal have et webspace af en art som du så uploader siden til. Der følger et med de fleste internetabonnementer.