Gravatar

#31 myggen 19 år siden

Dave Matthew Band - Everyday:

Fantastisk video.

Og så er Massive Attack - Be Thankful også meget interessant:

Kan huske hvor kontroversiel den var. Den var forbudt flere steder, men blev vist i Transit (med Xenia og Casper :))
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#32 filmz-Annabel 19 år siden

#19 Stagger Lee er superfed, men desværre synes jeg sjældent, at Caves videoer er noget at råbe hurra for. Det skulle da lige være The Weeping Song ([url] eller nogle af dem fra startfirserne, hvor man kan få lov til at kigge på ham, inden han begyndte at tabe håret.

Men ellers ville jeg anbefale The Avalanches med Frontier Psykiatrist: [url] Sangen er udelukkende lavet ved hjælp af samples fra musik, film og tv, hvilket naturligvis gav visse problemer med det legale ved udgivelsen. Videoen er opbygget som et halvtredser-tvshow, hvilket giver en meget pudsig sammenblanding.

#31 Be Thankfull er god, men videoen til Teardrop er sjovere (om end en dårligere sang): [url]

Og så undrer det mig, at der ikke er nogen, der har nævnt noget Björk endnu - hendes videoer er stort set altid fantastiske. For eksempel denne her (Triumph of a Heart):[url]

Sidst, men ikke mindst, vil jeg gerne slå et slag for Peaches. Her i Kick It med zombier og Iggy Pop: [url]
Mens vi venter på trancendensen
Gravatar

#33 filmz-saku 19 år siden

[url= dem der elsker robotter[/url]
Gravatar

#34 Benway 19 år siden

#32 "The Weeping song" er ret god, men ellers har du desværre ret de fleste er ikke så imponerende.

#33 Hvad i Guds navn var det?? :)

Teknisk set er det ikke en musikvideo, men [url= total politiske ukorrekte sang fra Sarah Silvermans "Jesus is magic", får mig altid til at grine.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#35 NightHawk 19 år siden

En musikvideo med The Cockroaches :

Blues Brothers vs. Ray Charles :

Og klassikeren Rawhide :

Kickin it oldschool...Word to your mother! :

Conan's greatest hits :

Jeg er færdig af grin :D

I den mere seriøse ende fandt jeg en musikvideo fra way back, der er ligså mystisk som tv-serien hun er kendt fra. Nu har jeg hørt den et par gange og den er sgu egentlig ret cool :

4 videoer med mit absolutte favorit band The Cardigans :

"My Favorite Game" :

"You're The Storm" :

"Been It", (Desværre hakker lyden lidt) :

Den pæne udgave af sagen. I forhold til originalen ret tam, men lyden er bedre her :

Damm det guitarriff lyder bare så fedt!

"I Can Buy You", (Godt nok under navnet A Camp, men det er stort set Cardigans alligevel) :

Og så et par godbidder med Beastie Boys, som alle tre har noget camp nostalgisk magi over sig :

"Sabotage" :

"Intergalactic :

"Body Movin" :

...Skal da lige ha' et par sange med af min ynlings solist, den vidundeligt skønne og skøre Fiona Apple :

"Paper Bag" :

"Across The Universe",(cover af den klassiske Beatles sang, lavet specielt til filmen Pleasantville) :

Jeg må indrømme at jeg er ret vild med den her version.

"O' Sailor" :

Fed sang, med en besyndelig men alligevel fængende skæv tone.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#36 Benway 19 år siden

#35 Jeg har aldrig set den uredigerede udgave af "My Favorite Game" før. Den er noget mere fængende sådan her, og sikke en slutning. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#37 NightHawk 19 år siden

# 36 -

Ja det er sgu en ret fed slutning. Herlig sort humor. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#38 filmz-mrhands 19 år siden

Det må helt klart være [url= Granujo's Cold Turkey[/url]
Ikke for sarte sjæle.

[url= Cash - Hurt[/url] (NIN cover) er også super. Den er meget stærk, og bør ses af enhver.
Gravatar

#39 filmz-Narniabæver 19 år siden

James Ingram & Dolly Parton - The Day I Fall In Love

Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#40 zombieman 19 år siden

Nine inch nails - Only:

Nine inch nails - Closer:

Aphex twin - windowlicker:

er nogle af mine favoritter
Lick my plate you dog dick

Skriv ny kommentar: