Det er et spil hvor hver mand styrer et Illuminati (et hemmelig organisation som er ude på at erobre verdens herredømmet). Man skal få kontrol over en masse selskaber, foreninger, partier osv. og med deres hjælp få kontrol over verden eller udslette de andre.
#22: Dårlige vinder er endnu værre! Sådan en er min søster i høj grad... og den del løber vist i familien. ;)
#23: Lyder fedt, om end avanceret. Beskrivelsen siger mig et eller andet - jeg har vist nok læst om det i en eller anden bog, da jeg researchede til mit afgangsprojekt om rollespil...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Når evermind nu nævner det: Er her egentlig mange der spiller rollespil? Jeg synes det har været nævnt et par gange her på filmz. Jeg spiller ikke selv, men har en del venner der gør og jeg synes at stort set alle de rollespillere jeg har mødt, interesserer sig for film.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#25: Tja, begge dele handler jo om fortælling, fantasi og billeder - ydre som indre. Rollespil bygger jo på mange af de samme elementer og værdier som andre fortællemedier (bøger, film, tegneserier, teater etc.), blot med den forskel, at du selv har mulighed for at indvirke på plottet, for ikke at sige skrive det. Dertil kommer, at rollespil trækker kraftigt på disse medier, ja ofte bygge direkte på værker derfra.
Med rollespil har du muligheden for at udforske fascinerende miljøer og universer fra f.eks. det store lærred yderligere, og for alle os, der nogensinde har siddet og drømt os ind i eventyret nede fra 7. midtfor, er den fristelse ganske svær at modstå... :)
Håber, det kunne give en idé om en mulig sammenhæng... ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Jeg har boet i blandt rollespillere og har set en del film med dem. Hvis man bare én gang har set Highlander e.l. med rollespillere, tror jeg man har en rimelig ide om "en mulig sammenhæng" :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#21 evermind 21 år siden
#22 Patriarch 21 år siden
Griner nok.. vi har også en dårlig taber. Hun vandt så igår ;D
#23 inflector 21 år siden
#24 evermind 21 år siden
#23: Lyder fedt, om end avanceret. Beskrivelsen siger mig et eller andet - jeg har vist nok læst om det i en eller anden bog, da jeg researchede til mit afgangsprojekt om rollespil...
#25 lagoni 21 år siden
#26 Patriarch 21 år siden
Hende den dårlige taber spiller også :)
#27 evermind 21 år siden
#28 evermind 21 år siden
Med rollespil har du muligheden for at udforske fascinerende miljøer og universer fra f.eks. det store lærred yderligere, og for alle os, der nogensinde har siddet og drømt os ind i eventyret nede fra 7. midtfor, er den fristelse ganske svær at modstå... :)
Håber, det kunne give en idé om en mulig sammenhæng... ;)
#29 Patriarch 21 år siden
#30 lagoni 21 år siden