Gravatar

#31 McPeter 15 år siden

Jeg har ikke læst resten af posterne, men ja - gmail er svaret på dine bønner. Jeg er helt holdt op med at køre outlook herhjemme for adskillige år siden fordi gmail tilfredsstiller så mange af mine behov og så skal jeg ikke bekymre mig om at synkronisere. :-) Men det understøtter dog også pop3. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#32 kasper0204 15 år siden

#27 Etiketter er da fuldstændigt det samme som mapper, så jeg forstår ikke din indstilling. Jeg havde før i tiden Yahoo Mail - men det er godt nok blevet "old school" nu. Alt for forenklet med alt for få muligheder for personlige brugerindstillinger. Det er det jeg godt kan lide ved Gmail - netop alle de små detaljer og finesser, der gør, at man kan opsætte og ligefrem designe sin konto på en sådan måde, at det bare spiller 100%.

Og til både #27 og #28 - man kan da sagtens drag'n'drop? Med mindre jeg ikke forstår meningen med det i denne sammenhæng? I Gmail er der i hvert fald ingen problemer med at hive sine mails fra indbakken og hen til fx papirkurv eller stjernemarkerede - eller til sine etiketter.

Men ellers er jeg fuldstændig enig med #27 omkring at opdele sine mails i etiketter, så de automatisk bliver sendt til de rigtige steder. Det er genialt, nemt og overskueligt! Og der bliver faktisk automatisk sorteret i indbakken for én (på ens egne vilkår) - praktisk og smart! :o)
Gravatar

#33 filmz-Utyske 15 år siden

#29 -

Jeg arkiverer så tit som jeg kan komme til det, så min indbakke er overskuelig. Jeg ville slet ikke kunne overskue det, hvis alle mine mails lå i indbakken. :)

Jeg foretrækker orden og overskueligehed. :)

#32 -

Ja, man kan flytte mailen fra et sted til et andet, men man kan ikke drag'n'drop. :) Drag'n'drop betyder at man klikker på en mail, holder museknappen nede og trækker den over i den relevante folder, hvorefter man slipper museknappen, ligesom man gør i mailprogrammer som Outlook og lign. Den mulighed er ikke tilstede i Gmail.

Ligeså snart du klikker på en mail i Gmail, altså når du bruger Gmail i en browser, bliver mailen jo åbnet.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#34 Tommy Kristensen 15 år siden

#32: Jeg havde før i tiden Yahoo Mail - men det er godt nok blevet "old school" nu. Alt for forenklet med alt for få muligheder for personlige brugerindstillinger. Det er det jeg godt kan lide ved Gmail - netop alle de små detaljer og finesser, der gør, at man kan opsætte og ligefrem designe sin konto på en sådan måde, at det bare spiller 100%.

Lyder som om at du IKKE har brugt det i lang tid, hele Yahoo! Har netop fået en stor overhaul - både på Yahoo! og Yahoo! Mail fronten. En af de fede nye ting, er mouse-over på f.eks Facebook-ikonet på forsiden. Så kan man lige tjekke News feedet, sin Flickr-account, indbakker, tråde i forums mm. Man kan jo sætte det op fuldstændig som man har lyst.

Du kan sende større filer med Yahoo! end Gmail. Når man søger med Yahoo! Mail, så søger den både på navne, i headers, i selve mailen, attachments osv, det mindes jeg ikke at Gmail kan. Sidst men ikke mindst - muligheden for APPS integreret i selve Yahoo! Mail. Det er f.eks muligt at redigere i filer uden at forlade siden, så man kan beskære billeder, tweake farver, rotere osv. - og sende mails med op til 100MB data mm.

Jeg sad i går aftes og kiggede på forskellene, og der er jo ikke noget Gmail kan gøre som Yahoo! Mail ikke også kan, der er faktisk flere ting som Yahoo! Mail gør bedre. Nu bruger jeg så heller ikke freebie-versionen af Yahoo! Mail, så det er muligt at der er nogle forskelle - men hvis man skal bruge sin account til andet end bare tjekke mail og arkivere - så er de 100kr givet ret godt ud.
Gravatar

#35 filmz-Utyske 15 år siden

#34 -

Ah, når du sammenligner et gratis produkt med et betalingsprodukt kan der naturligvis være store forskelle.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#36 Tommy Kristensen 15 år siden

#35: Tjekkede det lige - alle funktioner jeg nævner skulle være i både free og plus versionen. Men man må leve med en reklamebox, nøjes med 100 filtermetoder frem for 200 og så ingen live support samt offline POP access. Så i min verden stadig langt bedre end Gmail :)
Gravatar

#37 filmz-Utyske 15 år siden

#36 -

Well, hvis det fungerer for dig, er det jo helt fint. Mit indtryk af Yahoo-mail er dog ikke voldsomt positivt, ud fra de gange jeg har skulle hjælpe min eks. med at sende mails til en eller anden. Det har altid virket som en omgang uoverskueligt bloat. :)
Gravatar

#38 Tommy Kristensen 15 år siden

Det er skam også fint at Gmail virker for andre - til trods for manglende detaljer og funktioner ;)

Jeg ville såmænd også bare komme med andet end Gmail input til Bony, når der nu findes en alternativ gratis-løsning, med flere funktioner og udvidelsesmuligheder - der især passer til folk med foto som hobby.

Men hvis det at trykke på "New" og "Send" knappen allerede lyder forvirrende og uoverskueligt - så vil jeg ikke anbefale brugen af Yahoo! Mail. ;)
Gravatar

#39 filmz-Utyske 15 år siden

Jeg vil lige tilføje at det med at kunne sende store filer, uanset om vi taler Gmail, Yahoo eller noget helt tredje, er ikke nødvendigvis en fest.

Sender man til en person der blot benytter en mailadresse der følger med til internetabonnementet, er der typisk en begræsning på 10MB, der mange gange gælder både ved afsendelse og modtagelse.

Hvis man absolut skal dele store filer, kan det langt bedre betale sig at benytte tjenester som SkyDrive eller lign. services.
Gravatar

#40 Bony 15 år siden

Første import gik godt. Smart feature. Jeg havde dog ikke lige taget højde for, at den ikke kunne overføre mails der lå i mapper i Hotmail. Så jeg må lige gøre det en gang til, da der lå cirka 800 gemt i mapper. Men anyways, så kender jeg da til systemet. Indtil videre synes jeg, at det virker nemt nok og knapperne sidder da logisk nok?

Men jeg er glad for skiftet.

Og Davenport, min mail er [email protected], så kan du bare skrive løs. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: