Gravatar

#41 Tommy Kristensen 15 år siden

Utyske (39) skrev:
Jeg vil lige tilføje at det med at kunne sende store filer, uanset om vi taler Gmail, Yahoo eller noget helt tredje, er ikke nødvendigvis en fest.

Sender man til en person der blot benytter en mailadresse der følger med til internetabonnementet, er der typisk en begræsning på 10MB, der mange gange gælder både ved afsendelse og modtagelse.

Hvis man absolut skal dele store filer, kan det langt bedre betale sig at benytte tjenester som SkyDrive eller lign. services.

Men fordelen ved Yahoo! Mail på det punkt er at man gør det via et APP som ligger i fladen - således at man bare vælger filerne, og så sender dem via det APP uden at forlade Yahoo! Mail. Modtageren får så ikke en mail med filerne, men en mail med thumbs eller links hvis det er rar, zip eller whatever - så selv Hotmail-brugere kan være med. Man kan selvfølgelig benytte sig af andre tjenester - men hvorfor - når det nu er integreret i ens mail?
Gravatar

#42 filmz-Utyske 15 år siden

#41 -

Fordi det kan være at man har behov for at sende noget der er mere end 100MB? :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#43 Tommy Kristensen 15 år siden

Ja - men hvis man har et behov for at sende mere end 100MB pr mail - så ligger det vist lidt udover det normale, og der skal man så med både Gmail og Yahoo! Mail benytte sig af en eksterne klienter - medmindre man kan upgradere Drop.IO APP'et i Yahoo! til deres 10GB eller 30GB version. Det har jeg så ikke rodet med.

Jeg oplever ofte at jeg skal have sendt nogle ukomprimerede billeder, grafikfiler, projekter eller lign - hvor Gmails og Yahoo! Mails gamle grænse på 20MB overhovedet ikke var nok - det problem har jeg så ikke længere.
Gravatar

#44 filmz-Utyske 15 år siden

#43 -

Forskellige mennesker, forskellige behov. :)

Jeg har aldrig haft behov for at sende så store filer og jeg tror at jeg sagtens kunne klare mig med begræsningen der normalt er hos internetudbyderne på 10MB, så for mig er mails på 100MB udover det sædvanlige, med mindre vi taler noget arbejdsrelateret. Men jeg ser så heller ikke mail som et værktøj til at dele filer på den måde, så skal jeg overføre data til en anden person, benytter jeg mig altid af andre muligheder.

Men nu var kommentaren omkring SkyDrive også bare til almindelig information, hvis folk ikke kendte til tjenesten, ikke en kommentar i forhold til Yahoo-mail. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#45 Tommy Kristensen 15 år siden

Kan så lige tilføje, at man kan upgradere APP'et så man kan sende op til 25GB :) - hvis man skulle have et ønske om at have alt samlet et sted.
Gravatar

#46 filmz-Utyske 15 år siden

#45 -

Mod betaling, går jeg ud fra?
Gravatar

#47 Tommy Kristensen 15 år siden

Magelighed koster... Men alle de andre features der er ekstra i forhold til Gmail koster ikke en krone ekstra ;)
Gravatar

#48 filmz-Utyske 15 år siden

#47 -

Tja, jeg gider ikke at betale for noget jeg kan få gratis. :)

At jeg så lige skal bruge de 2-3 min. ekstra på at lave tingene i to "systemer", frem for ét, kan jeg godt leve med, når behovet opstår en gang om året eller hvert andet år. :)
Gravatar

#49 Tommy Kristensen 15 år siden

#48: Det kan man jo som Yahoo! Mail bruger også bare vælge at gøre - men som Gmail kan man derimod ikke få de ekstra ting med gratis... ;)
Gravatar

#50 filmz-Utyske 15 år siden

#48 -

Og de ekstra funktioner kan stadig koges ned til "forskellige mennesker, forskellige behov". :)

Skriv ny kommentar: